2.11.2017. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Ford Fiesta 1.4 (2002. - 2008.), najsolidniji mališan svoga doba

Njemački aduta B-segmenta pete generacije ima izvrsnu limariju i mehaniku te uz redovito održavanje rijetko stvara probleme, a cijene su OK

Ako niste znali Ford Fiesta je najsolidniji automobil niže klase (B-segmenta), solidniji i od Volkswagen Pola. Taj je glas zaradio model pete generacije, koji je proizvodio od 2002. do 2008. Dobro je znati, model prve generacije predstavljen je 1976., druge 1983., treće 1989. i četvrte 1995. Nakon modela kojeg analiziramo, 2008. stigla je fiesta šeste generacije, koja je nedavno dobila sedmu ediciju. A sada o konkretnom modelu, čiji je uspjeh ograničio ne baš pogođen dizajn.

Pomalo bezizražajan model svojedobno nije bio mamac za kupce, ali oni koji su vozili Fordov adut niže klase, koji na naše tržište stiže iz Kölna, znaju da je izvrsno pogođen. Pruža i užitak vožnje, koliko je moguće u nižoj klasi. Kod kupnje rabljenog primjerka znatno je važnije što je složen čvrsto te ima dobre reference pouzdanosti i trajnosti. Fieste se rjeđe kradu od Pola i Corse, pa i Clija, Grande Punta i 206/207, što je također dobrodošlo.

Model pete generacije pokazao je solidnost već u prvoj generaciji. Najviše se to odnosi na limariju te podvozje, koje je koncepcijski ne samo najbolje riješeno u klasi (Fordov specijalitet), nego i najtrajnije. Zbog naših neravnih cesta dobra je to preporuka za kupnju rabljenog. Limarija je izvrsno zaštićena od hrđanja, ali tek za modele proizvedene od sredine 2003. Naime, prvi su imali problema s hrđanjem na stražnjem dijelu pragova i hvatištima nosača ovjesa, što je brzo riješeno. U ostalome ne bi trebalo biti iznenađenja.

Fieste se isplati kupovati rabljene, jer cijenu drže lošije od Corse, pogotovo od Pola, a kvalitetom su na istoj ili višoj razini. Rezervni dijelovi nisu skupi, servisi također, a dugovječne su i onima koji mijenjaju samo ulje, disk pločice i katkada svjećice. Ako je još model dobro održavan i očuvan, poput testnog, rizici kupnje mačka u vreći su zanemarivi. I ostala bitna svojstva su bez zamjerke. Potrošnja goriva nije rekordno niska, ali ni pretjerana.

U paleti motora bili su SOHC benzinac obujma 1299 ccm, serije Duratec (Zetec-Rocam) i snage 60 i 70 KS te DOHC 1242 ccm/70 KS, 1388 ccm/80 KS i 1596 ccm/100 KS, serije Duratec (Sigma). u dizelskoj ponudi bili su 1.4 TDCi sa 68 KS i 1.6 TDCi s 90 KS, proizvedeni u suradnji s PSA-om (njihova oznaka HDi). Kod starijih benzinaca osjetljiv je termostat, rijetko i alternator. Kod dizelaša ponekad otkazuje pumpa rashladne tekućine, a bilo je problema s brizgalicama uzrokovanim lošim gorivom.

Ovjes je izvrstan, kuglasti zglobovi ne odlaze ni na lošim cestama, a kvarova je bilo jedino na stražnjim amortizerima. Upravljački mehanizam, kuglasti zglobovi i ostali bitni dijelovi mehanike su bez zazora, a hod ručice mjenjača nije se produžio ni za milimetar. Kompaktnost se jasno pokazuje kod prelaska neravnina, posebice granitnih kocki, kad se najbolje osjeća koliko je sve bitno napravljeno za pet.

Benzinci, uključujući osnovnog 1.25 16V sa 75 KS, isplativiji su od često precijenjenog turbodizelaša 1.4 TDCi, koji na tržište rabljenih u pravilu stiže kad mu se približe skupi servisi i popravci. Kod starijih modela može biti problema s pregaranjem stražnjeg ispušnog lonca, ali to ne treba očekivati prvih pet godina Kod prethodne serije bilo je problema s podešenošću i orošavanjem prednjih farova, a kod testnog je primjerka sve u redu.

Treba obratiti pozornost na stanje hidrauličkih crijeva stražnjih bubanj kočnica te ispravnost mehanizma parkirne kočnice. Premda zna biti problema s curenjem ulja, posebice kod dizelaša, karter dobro održavanog testnog modela suh je kao barut. Unutrašnjost je izrađena kompaktno i solidno te premda plastika ne izgleda skupocjeno, sve je tip-top. Po preciznosti komandi Fiesta je za klasu iznad francuskih i talijanskih konkurenata istog godišta. Dobro očuvan primjerak iz prvih godina proizvodnje može se kupiti već za 2000 eura...





Vulkal gume


Cindrić