16.2.2016. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Mercedes-Benz E-klase W211 (2002. - 2009.)

Solidan i isplativ, ali više ipak nije uzor

Mercedes-Benz E klase serije W211 (2002. - 2009.) još je uvijek 'teška šminka'. Nasljednik 'okana' iz 1995. predstavljen je 2002. i došao je u vrijeme kad je legenda o kvaliteti cementirana modelom W115, odnosno 'Strich Acht' (Mercedes/8) počela kopnjeti. O tom 200 D, pretku ovog modela, kojeg nazivaju i 'majkom svih dizelaša', pisali smo u rubrici 'Vremeplov'. Prethodna serija (W210) imala je problema s kabelima, blokadom motora i alternatorom. U mehanici slabosti su pokazali automatski mjenjač, kuglasti zglobovi upravljačkog mehanizma, nosač stabilizatora i stražnji ovjes. 

Kod prvih serija dizelaša CDI (do 1999.) bilo je problema s ubrizgavanjem i brtvilom glave. Sve je uglavnom riješeno do dolaska nove serije (W211), koja dijeli brojne mehaničke komponente sa S-klasom. Nažalost, dolazak ovog modela poklopio se s nesretnim brakom Daimler-Benza i Chryslera, kad je centrala iz Stuttgarta, umjesto u zidanje vlastite tehnologije i kvalitete, milijarde dolara i eura bacila u vjetar sanirajući Chrysler. To se pokazalo rupom bez dna, a posljedice je pokazala kvaliteta ove serije. 


Problemi s hrđanjem modela do 2006. nagrizli su ugled najvažnijeg aduta iz Stuttgarta, ali to je i dalje jedan od najsolidnijih automobila na tržištu rabljenih

Prema statistikama pouzdanosti njemačkog TÜV-a za 2015., među modelima starim 6-7 godina, koji su tržišno i najzanimljiviji, prvi je Porsche 911, druga Mazda 2, treći Volkswagen Golf Plus, četvrti Toyota Auris... , a Mercedes E-klase je 87. među 78 modela! Audi A6 je 44., a BMW serije 77. Malo bolje kotira među 8-9 godišnjacima, ali također je iza izravnih konkurenata - na 61. mjestu, među 95 modela. A6 je na 21., a serija 5 na 57. mjestu. Ipak, među najstarijom kategorijom, 10-11-godišnjaka Mercedes-Benzova kvaliteta dolazi do izražaja - E-klasa je 34 među 78 kandidata, A6 je 40, s serija 5 - 45.

Taj nimalo reprezentativan podatak s jedne strane pokazuje ono što je dobro poznato - nije to onaj 'stari dobri' Mercedes. S druge je dijelom posljedica bitno povećanog broja elektroničkih sklopova i dijelova podložnih kvaru. Testirali smo osnovni dizelaš iz 2007., sa 136 KS iz obujma od 2148 ccm. To je i najbolja opcija, jer je razmjerno malo opterećena, a pruža više nego dobre performanse. U nepunih sedam godina prešao je 127.550 km, što je za takav auto razmjerno malo. Radi se o modelu proizvedenom nakon što su uklonjeni neugodni problemi s hrđanjem karoserije. Motor pali 'na prvi zub', u leru ne trese, a kod dodavanja gasa ne dimi. 


Izvedba unutrašnjosti i precizne komande potvrđuju visoku kvalitetu izvedbe, a kod starijih je primjeraka preporučljivija verzija s ručnim mjenjačem

Prvi Mercedes-Benz visoke srednje klase bio je W120/121 iz 1953., oznake 180/190. Bio je to prvi europski auto s ‘pontonskom’ karoserijom (samonosećom i trovolumenskom) i prvi ispitan u ‘crash-testovima’. Početkom 1961. predstavljen je slavni ‘repaš’ W110, koji je nosio oznake 190, 200, 220 i 230. Sredinom 1967. na tržištu se pojavila uspješna uglata serija W115, a 1976. serija W123. Nominalno prva E-klasa bila je a W124 iz 1984., za mnoge najbolja (ima ih još na našim cestama). Popularni ‘okan’ (W210) s četiri udvojena fara predstavljen je 1995.

Zanimljivo je da mnogi vlasnici Mercedesa slabije održavaju vozila nego oni koji posjeduju Fordove, Opele, Škode… To je i najveći potencijalni problem ovoga auta, koji se srećom može detektirati i spriječiti temeljitim pregledom. U posljednjim pet godina prodao sam desetak ovakvih modela, dizelaša 200 CDI i 220 CDI i niti jedan nije imao ozbiljniji kvar niti problem, naglašava Senad Elfić, servisni  savjetnik u Auto Hrvatskoj Rabljena vozila. U dva smo slučaja trebali servisirati brizgaljke, u jednom turbopunjač. Probleme s upravljačkom elektronikom može izazvati pretjerano istrošenje guma, jer se povećava sklonost proklizavanja. Štednja na motornom ulju može izazvati probleme s faznim lancem, ali takvih problema nismo imali u našoj praksi.


Bazni dizelaš sa 2148 ccm i 136 KS pouzdaniji je od nasljednika OM 651, stoga najpoželjniji. Problemi sa Siemensovim brizgaljkama već su riješeni pa treba provjeriti jedino kompresiju (stupanj istrošenja)

Činjenica da na istoj osnovnoj platformi leži pogonska mehanika u rasponu snage od 122 KS (prvi 200 CDI) do 476 KS (E55) pokazuje da su ovjes i kočnice dobro dimenzionirani. Rijetki su problemi s kuglastim zglobovima, selenima i amortizerima, čak i kod vožnje po lošim prometnicama, ali zbog velike mase i teškog nosa prednji diskovi izdrže do 100.000 km. Sportske dorade nisu preporuka za kupnju. Ispušni lonac treba izdržati najmanje 150.000 km i u tom intervalu ne bi smjelo biti nikakvih problema ni sa stražnjim ovjesom. Izuzetak su selen blokovi

ABS, ASR, ESP i ostali elektronički sustavi rade bez greške i kod starijih modela, kočni su diskovi otporni na trošenje, ali treba ih pregledati, jer su česti slučajevi zapuštenosti s velikim istrošenjem. Spojka također ne pokazuje tragove zamora. Sve je u dobrom stanju, podjednako u mehaničkom smislu i izvedbi unutrašnjosti te se vidi i osjeća da je automobil korektno vožen i redovito održavan. Stoga se može očekivati još barem 200.000 km bez većih problema.  To, međutim nije pravilo na modelima koji se nude na tržištu, pa treba biti oprezan. 


Kvalitetna izvedba dobar je pokazatelj kako je automobil vožen i održavan. Ne bi smjelo biti većih istrošenja unutrašnjosti

Premda je poput nasljednika OM 651 u početku imao problema sa Siemensovim brizgaljkama, dizelaš sa 2148 ccm pokazao se pouzdanim i izdržljivim te je preporučljiviji od 5-cilindarske izvedbe sa 2685 ccm i 177 KS (270 CDI). Uz normalno održavanje nema problema s faznim lancem, što je bio neugodan početni problem kod novog OM 651. Ručni šaltung je OK, a kod automatskog su preporučljive serije od 2003. Benzinac 1.8 s kompresorom i 156 KS pokazao se iznenađujuće dugovječnim, ali je na tržištu rijedak i postiže znatno nižu cijenu od 200 CDI. Dakle, ako je normalno vožen i dobro održavan, kupnja je isplativa.




Cindrić



Vulkal gume