27.9.2017. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Nissan Micra 3. generacije (2002. - 2010.), solidna, ali je statistike ne vole

Jedan od najčvršćih modela B-segmenta, zbog problema s faznim lancem i visokotlačnom pumpom, nije ponovio uspjeh prethodnika, ali je u dobrom stanju isplativ izbor

Prva je Micra predstavljena početkom 1993. i već krajem godine postaje hit. Kao prvi japanski automobil osvaja titulu ‘europskog automobila 1994. godine’ i dokazuje se visokom kvalitetom i pouzdanošću. Iako se proizvodila u Engleskoj, što nije preporuka za visoku pouzdanost, vrlo se rijetko kvarila. To je potvrdilo otprije dokazanu Nissanovu kvalitetu te je maleni ‘japanac’ s britanskom putovnicom na tržištu izdržao cijelo desetljeće.

To je bila dobra uvertira za model druge generacije, koji je na tržištu izdržao osam godina. Proizvodio se s benzincem 1.2 sa 65 i 80 KS, 1.4 s 88 KS i 1.6 sa 110 KS te Renaultovim dizelašem 1.5 dCi sa 65 i 82 KS. Kvaliteta izvedbe vidjela se već na prvi pogled, kao da se japanska auto niže klase koji se proizvodio u britanskom Sunderlandu. No premda je model druge generacije osjetno čvršći i solidniji od prvih, ipak su nešto manje pouzdani od slavnih modela prve serije.

Bilo je problema s prednjim diskovima i upravljačkom elektronikom motora, a najneugodniji su problemi s istezanjem razvodnog lanca, posebice na benzincu 1.4. No, za sve to dobra je protuvrijednost osjetno kvalitetnija limarija, izvrsno zaštićena od hrđanja, što je i najvažnije svojstvo svakog rabljenog automobila.
Unutrašnjost također pokazuje visoku kvalitetu i postojanost te problema može biti jedino ako je automobil loše održavan. Otporno je i podvozje, čak i kod modela koji često voze lošim prometnicama. Najosjetljiviji su prednji diskovi, po kojima se može procijeniti u kakvim je rukama bio automobil.

Uz benzinske motore 1.2 16V s 80 KS i 1.4 16V s 88 KS, u ponudi je i Renaultov common-rail dizelaš 1.5 dCi, poznat iz Clija. To je dobar i pouzdan motor, ali samo u slabijoj verziji. Snažnija od 82 KS manje je pouzdana, a najveći je problem u prvih generacija tog modela visokotlačnoj pumpi goriva Lucas. Kritičan je sklop bregasti vijenac za pogon pumpnih elemenata, koji je loše otvrdnut (tanak cementirani sloj). Zbog toga dolazi do ljuštenja, a metalna strugotina potom uništava brizgaljke i ulazi u motor. Kod dizelaša nakon 2005. takvih problema nema.

Statistike njemačkog TÜV-a ne pokazuju baš izvrsnost. Među 8-9 godišnjim modelima, na temelju statistike za 2016. Micra je na 80. mjestu među 106. modela. U B- segmentu najbolje se plasirala Mazda 2, na ukupno treće mjesto, slijede Ford Fiesta (22), Mitsubishi Colt (25), Opel Corsa (33), Volkswagen Polo (71), Škoda Fabia (74). Dakle, ti su modeli bolje plasirani, a lošiji su Renault Clio (82), Peugeot 207 (85), Kia Rio (86), Seat Ibiza (97).

A ako se gledaju modeli stari 10-11 godina, dakle iz 2005-2006 Micra je 75. od 86. Ponovno je najbolja Mazda 2, na ukupnom 10. mjestu, Honda Jazz (13), Ford Fiesta (17), Hyundai Getz (28), Renault Clio (30), Seat Ibiza (57), Volkswagen Polo (60), Opel Corsa (65), Fiat Punto (72). Po tome ispada da je Micra najlošija u klasi.

No, te statistike nisu 'sveta krava' i treba ih uzeti s rezervom. Nissan Micra, posebice Osnovna benzinska je dobar izbor, najvažnije je da limarija izvrsna i podvozje je solidno. Posljednje generacije, kakve najčešće dolaze u izbor, riješili su problem i s faznim lancem benzinaca i sa sustavom visokotlačne pumpe/ubrizgavanja. Dakle, ako je u dobrom stanju, to je poželjan izbor, jer su i cijene povoljne.

Ali, ako vas kupac počne uvjeravati kako je to top-japanska kvaliteta, suočite ga sa statistikama. Nissan Micra jest japanski auto, koji se proizvodi u velikoj Britaniji, to znači da koristi i velik udio europskih komponenti. Dakle, snižavajte cijenu, a ponuda na tržištu rabljenih počinje već od 2500 eura, za modele u korektnom stanju.






Cindrić



Vulkal gume