6.3.2018. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Toyota RAV4 (2006. . 2012.), pouzdanost nije glavni adut

Pionir SUV modela 3. generacije nastavio je uspjeh prethodnika, dizelaši 2.2 D-4D su imali više problema od benzinca 2.0, koji je rjeđi na tržištu. Vlasnici se najviše žale na potrošnju ulja dizelaša i otkazivanje viskozne spojke

Prvi SUV kompaktne klase na europskom tržištu, koji je 1994. pokazao kako izgleda uspješan kompromis terenca i povišenog karavana, oduševio je dobrim voznim svojstvima na autocesti, u gradu i ne pretjerano zahtjevnim terenima. Tome se pridodala već opjevana Toyotina kvaliteta i pouzdanost te se na cestama sreću primjerci stariji od 15 godina koji su još uvijek u dobrom stanju.

Toyota RAV4 druge generacije na tržište je stigla na proljeće 2001. i tada po prvi put dolazi do osjetnijeg pada pouzdanosti. Bile su to dječje bolesti koje su kulminirale 2002., a tri četvrtine ih je bilo s prijenosnim mehanizmom, najviše s viskoznom spojkom. Sve je riješeno 2004. Dječje su se bolesti ponovile 2007., dolaskom modela treće generacije, kakvoga analiziramo, ali u manjoj mjeri, najviše s upravljačkim mehanizmom, odnosno servouređajem i zupčastom letvom.

Kod motora je najveća zamjerka na preveliku potrošnju ulja, a problema je bilo i s viskoznom spojkom a treće, kakav analiziramo u ovom tekstu, krajem 2005. Prvi su se primjerci na našem tržištu počeli prodavati u ožujku 2006. Premda modeli druge i treće serije nisu zadržali pouzdanost prve, što je dijelom i logično, jer su novi daleko složeniji, i dalje su među najkvalitetnijima i najpouzdanijima u klasi.

Ipak, kod kupnje je potreban oprez, prvenstveno u procjeni je li prethodno vožen u teškim terenskim uvjetima, kojima ovakav tip vozila, bez reduktora, masivnog podvozja sa šasijom i s osjetljivom viskoznom spojkom (u funkciji središnjeg diferencijala) nije ni namijenjen. RAV 4 ima sve potrebne adute za normalne izlete izvan ceste, ali nije za uspone veće od 60 posto (27 stupnjeva), niti za prelazak rovova i dubokih rijeka.

Takvim je kupcima namijenjen Land Cruiser. Ispitivanja su pokazala da 97 posto kupaca ne treba više od toga, ali problem je ako naiđete na primjerak kojeg je dosadašnji vlasnik koristio u teškom off-roadu. To je najopasnije za viskoznu spojku, ali i za ovjes, poluosovine i spojku mjenjača. Sve to treba dobro provjeriti kod kupnje svakog SUV-a, pa tako i Toyotinog.



Druga generacija Toyote RAV 4 predstavljena je u ožujku 2000. na salonu u Ženevi. Proizvodi se u kratkoj verziji s troja vrata (383 cm) i dugoj s petera vrata (428 cm), u benzinskim verzijama 1.8 VVT-i sa 125 KS i 2.0 VVT-i sa 150 KS te dizelskoj 2.0 D4-D sa 116 KS. Testirali smo model s kraja 2000., dakle iz prve serije. Ono što je kod nekih tvrtki nepoželjno (rizik ‘dječjih bolesti’), kod Toyote nije problem. Zbog toga možemo dati sve preporuke za testni model, iz dva dodatna razloga:

U četiri i pol godine korištenja prešao je razmjerno malih 54.600 km, očito uglavnom na asfaltu, pažljivo je vožen i dobro je održavan. Druga je važna stvar što ima dvolitreni benzinski motor 2.0 VVT-i (16 V, podešavanje faze usisnih ventila), koji je iznimno kvalitetan i pouzdan. Znatno je manje osjetljiv na kvalitetu i čistoću goriva od common-rail dizelaša D-4D.

Rabljene dizelaše nove generacije ne savjetujemo, bez obzira na marku, jer su tijekom godina kad je gorivo bilo još manje čisto, nakupili dosta nečistoća, posebice u sapnicama. Usto, takve automobili dotadašnji vlasnici prodaju kad im se približe skupi servisi i kvarovi. Zbog velike snage (150 KS pri 6000/min) i dobrog momenta (192 Nm pri 4000/min, motor nije preopterećen pogonom 4x4 i masom od 1460 kg, što je dobra preporuka za kupnju rabljenog.

Troši prosječno 10 do 11 litara, što za ovakav tip vozila s pogonom 4x4, nije pretjerano. Visoku ocjenu zaslužuje i mjenjač, a u nekoliko snažnijih startova zaključili smo da je i cjelokupan prijenos u vrlo dobrom stanju (mjenjač, tarna spojka, viskozna spojka, poluvratila). Prema izvješćima ADAC-a Toyota RAV 4 je najpouzdaniji SUV kompaktne klase. Navode se tri moguće slabosti: istrošenost prednjih diskova (po tome se može vidjeti i kako je vožen), mogućnost korozije na utorima i spojevima karoserije te osjetljivost glavnih sijalica na pregaranje.

Dakle, na prve dvije stvari dobro je obratiti pozornost prilikom kupnje. Uz to ide i stražnji ispušni lonac, čije je stanje precizan detektor udjela oštre vožnje u nakupljenim kilometrima.Ako je vožen i održan normalno, rabljeni RAV je dobra prilika, jasno, ako cijena nije previsoka. Toyote su na vrlo dobrom glasu i zbog toga ih vlasnici prilikom prodaje cijena gotovo kao njemačke. Prilikom kupnje najvažniji je pregled na kanalu, jer se tako najlakše otkrivaju neželjene terenske avanture.

Uz standardan pregled motora i probnu vožnju, kako biste bili sigurni da kilometraža nije vraćena (ako kupujete preko oglasnika ili kod neprovjerene osobe), to je ulaganje u sigurno. Toyota RAV 4 iz 2000. vrijedi oko 7000 eura. Testirani model je u iznimno dobrom stanju, ima motor 2.0 VVT-i i kompletnu opremu (od klime do putnog računala). Zbog toga vrijedi desetak posto više od prosjeka na našem tržištu rabljenih. Preporučujemo! Kod modela proizvedenih 2010. i 2011. bilo je problema s ljuštenjem boje, pa je potrebno detaljno pregledati sve rubove i utore gdje se to može očekivati.

Zbog zakašnjelog gašenja svjetala bilo je otkaza akumulatora, pa nije dobro ako je nedavno izmijenjen. Antikorozivna zaštita i limarija su vrlo dobri te problema s hrđom nemaju ni stariji modeli. Kod modela iz prve serije osjetljiv je servouređaj volana, a problem se javlja pojačanim zvukom hidrauličke pumpe, uglavnom kod onih koji na 50.000 km ne izmijene hidrauličko ulje.



U normalnim uvjetima eksploatacije, bez terenskih avantura, nema nikakvih problema s podvozjem i mehanizmom integralnog pogona, što je dobra značajka za modele koji se često voze na neravnim cestama poput naših Provjerite stanje viskozne spojke, jer je ona prva na udaru u slučaju preopterećenja, posljedice vožnje na teškom terenu za što SUV nije predviđen

Dosta se vlasnika dizelaša 2.2 D-4D žali na preveliku potrošnju ulja i, općenito, taj je motor manje pouzdan od 2.0 D-4D, koji se nažalost više ne ugrađuje RAV4. Manje problema ima s verzijom snage 150 nego sa 177 KS. Kod RAV-a mi se sviđa što je praktičan i pregledan, te ima funkcionalnu unutrašnjost. Ima dobra vozna svojstva ne troši previše i lako se održava. U četiri godine prešao sam približno 85 tisuća kilometara i dosad nije bilo većih problema. Imao sam samo nekoliko sitnica, koje su riješene u garanciji. Iz ventilacijskog sustava na mjestu suvozača je curila voda, a otkazao je i jedan davač signala ABS-uređaja, zbog kojeg se palila kontrolna lampica. Sve zajedno, mogu reći OK.

Toyota RAV4

Povijest modela
Prosinac 2005. - predstavljanje
Prosinac 2008. - redizajn
Travanj 2009. - verzija s prednjim pogonom





CHR



Vulkal gume