11.3.2018. Autor: Željko Marušić

Rabljeni: Volkswagen Passat B5.5 (2000. - 2005.), isplativ bez obzira na godine i kilometre

Popularna dizelska limuzina po koncepciji Audija A4 (B5) vrlo je solidna i izdržljiva, s iznimkom prednjih kuglastih zglobova, a najisplativije su osnovne 8-ventilske verzije, benzinska 1.6 i turbodizelska 1.9 TDI

Mislite li da je Volkswagen Passat B6 2005. napustio koncepciju Audija A4 i A6, s uzdužno postavljenim motorom, i okrenuo se koncepciji Golfa V s poprečnom ugradnjom zato što je to bolje? Ni u kojem slučaju. Jednostavno, Passat pete generacije (B5), koji je predstavljen 1996., a 2000. temeljito redizajniran pa je dobio i novu generacijsku oznaku B5.5 bio je, jednostavno preskup. Sljedeći B6  je, na prilagođenoj i ojačanoj Golfovoj izvedbi u proizvodnji bio 6-8 posto jeftiniji. Ovaj je model svojedobno bio 'zakon', a koliko je dobro napravljen, pokazuje da je iz njega, 2001., s 10 cm rastegnutim međuosnim razmakom napravljena Škoda Superb prve generacije (ako zanemarimo modele prije II. svjetskog rata).

Dužinom 4703, širinom 1747 i visinom 1462 mm, pa i međuosnim razmakom 2703 mm to je 'pošten komad auta', ne samo za tadašnje, nego i sadašnje prilike. Podjednako je popularan i uspješan u osnovnoj limuzinskoj i karavanskoj verziji Variant. Često smo o tom modelu govorili, citat: 'Passata vam mogu ukrasti, modeli do 2001. imaju problema s kuglastim zglobovima, a benzincu 1.8T turbopunjač teško izdrži duže od 100.000 km, ali u ostalome, to je iznimno kvalitetna i pouzdana limuzina srednje klase, koji dobro zadržava cijenu i isplati se kupiti, bez obzira na godine i kilometre, ako je u dobrom stanju. 


Redizajnirani model, osim po farovima, maski, bočnoj lajsni i naplacima razlikovao se specifičnim stražnjim svjetlima. Stanje konkretnog modela može se prepoznati i po, vrlo izdržljivom, ispuhu

Prvo i najvažnije svojstvo je izvrsna, izdržljiva mehanika, zbog čega su preporučljivi i najstariji primjerci. Paletu benzinskih motora otvarao je 'pogođeni' 1.6 s jednim bregastim vratilom i 8 ventila, koji sa 102 KS omogućava iznenađujuće performanse (12,7 s, 192 km/h), jedan je od najizdržljivijih Volkswagenovih benzinaca, ali mu potrošnja nije vrlina (9 - 11 l u prosječnim uvjetima). Popularan je bio i 5-ventilski 1.8 T sa 150 KS, kojeg zbog složene izvedbe i turbo-izvedbe) bolje izbjegavati. Iznad  njega je, također vrlo izdržljivi 8-ventilski 2.0 sa 116 i 130 KS, koji je bio rijedak i preporučljiv je, pogotovo u slabijoj verziji. Ozbiljniju benzinsku ponudu popunjavaju uskokutni V - 2.3 V5 sa 170 KS, 2.8 V6 sa 193 KS...


...  te 'monstruozni' 4.0 W8 s 275 KS. Te su kompleksne izvedbe, zbog visoke potrošnje i davanja, razmjerno povoljne. Premda treba obratiti pozornost na razvodni mehanizam, podjednako kod 2.3 s lancem koji teško može izdržati 200.000 km i zupčastim remenom u 2,8. Zanimljivija je dizelska ponuda i tu je neprikosnoveni 'kralj' 1.9 TDI sa 100 KS (250 Nm) i 130 KS (285 i 310 Nm). Ta motor, uz dobro održavanje i korektnu vožnju, može odvrtjeti i pola milijuna kilometara. Jedino osjetljivi sklop je mjerač protoka zraka. Ali, taj je motor osjetljiv na kvalitetu ulja. Trebao je 100-posto sintetično 5W-40 po standardu W505.01, radi izdržljivosti sustava ubrizgavanje PDE (pumpa-brizgaljka).


Po stanju izdržljive unutrašnjosti i preciznog mjenjača može se procijeniti opće stanje. Dotrajalost, zbog visoke kvalitete, u pravilu je pokazatelj da je prešao puno kilometara, ili je bio u lošem stanju

Usto, kod 1.9 TDI je turbopunjač Garrett GT15 sa zakretnim krilcima osjetljiv je na začađenje te preporučljiv pregled. No kod kupnje takvog rabljenog modela treba biti oprezan, jer ga, zbog dobrih svojstava i niske potrošnje, aktualni vlasnici prodaju tek kad se približe skupi servisi i popravci. Vjerujte, bez obzira na kilometre i godine, teško će ga netko prodati samo zato što mu je 'prošla moda'. Karoserija je iznimno kvalitetna i kod kupnje rabljenoga treba paziti jedino da automobil nije imao veći karambol. Kvalitetna je cjelokupna mehanika, a rak-rana tradicionalno su kuglasti zglobovi (spone) dvostrukih poprečnih ramena prednjeg ovjesa. 

To je problem i Audija A4 i A6, nešto manje Škode Superb, koji imaju istu koncepciju ovjesa.  Modeli poslije 2001. imaju manje kvarova, ali to je i dalje slaba strana svakog Passata pete generacije. Zbog toga je preporučljivo prije kupnje otići na pregled u specijalizirani servis za ovjes. Prema statistikama kvarova ADAC-a, pored toga mogu se očekivati problemi s ležajima kotača, središnjim zaključavanjem i elektrikom. Dizelski motori su osjetljivi na začađenje te o tome treba voditi računa kod kupnje rabljenoga. Najbolji je pregled kod ovlaštenog servisera za dizelske uređaje i tada je preporučljivo dogovoriti buduće servisiranje. Upravljački i kočni mehanizam dobro podnose dugotrajno opterećenje. 


Turbodizelaš pumpa-brizgaljka 1.9 TDI vrlo dobro ide i malo troši te je malo vjerojatno da će ga netko prodavati ako nije pred skupim zahvatima. Problem je što često imaju više od 300.000 km, nisu dobro održavani a kilometraža se lako 'skida'

Diskovi su otporni na brazdanje, a problemi mogu nastati jedino ako je dotadašnji vlasnik koristio neoriginalne i pretvrde kočne obloge ili je vozio neumjereno. Ispušni sustav je trajan i otporan, osim kod turbobenzinca 1.8T.  Zaključak: Ako je u dobrom stanju, u pravilu je isplativ bez obzira na kilometre, dobro drži cijenu i na njemu se puno gubi. ali, ako planirate putovati u inozemstvo ne kupujte dizelski model. Uskoro bi moglo biti problema u dodatnim ekološkim taksama i zabranom ulaska u europske metropole sa starim dizelašima...




CHR



Vulkal gume