25.1.2018. Autor: Željko Marušić

Renault Megane R.S., Babaroga među sportskim kompaktima

S novim turbobenzincem 1.8/280 KS, upravljanjem preko svih kotača 4Control, automatskim mjenjačem DCT6 i sustavom Launch Control prošlog je lipnja postavio rekord Nürburgringa za vozila s prednjim pogonom (7:43,8) te baca u sjenu snažnije konkurente

Kad je u lipnju prošle godine novi, još uvijek zamaskirani Renault Megane R.S. 'zavrtio' krug na Nürburgringu za 7:43,8 i time postao najbrži i povijesti s prednjim pogonom (FWD), postalo je jasno da su Francuzi napravili izvrstan posao i da konkurencija neće mirno spavati. Upregnut novim turbobenzincem 1.8, s turbopunjačem s dvostrukim ulazom (twin-scroll) razvija 280 KS pri 6000. Premda to ne izgleda impresivno u usporedbi s Hondom Civic Type R, Ford Focusom RS i Volkswagen Golfom R, koji ispaljuju više od 300 konja, Megane R.S. to nadoknađuje izvrsnim podvozjem, koje ne raspolaže pogonom 4x4, ali zato koristi upravljanje pomoću četiri kotača - 4Control.

Budući da novi Megane nema izvedbu s trojim vratima, novi se R.S. nudi samo s petorim (prethodnik je bio 3-vratni). U kombinaciji 'žuto-srebrno-crno' izgleda opako dobro, a stražnja vrata povećavaju funkcionalnost ultrasportskog kompakta. Dakle, komparativna prednost francuskog cestovnog trkača je sustav upravljanja pomoću četiri kotača 4WS (4 Wheel Steering), u Renaultovoj terminologiji 4Control, koji mu pri velikim brzinama omogućava bolje 'napadanje' zavoje, uz zakretanje stražnjih kotača u smjeru prednjih do 1 stupanj. Pri malim brzinama, kako bi se povećala okretnost i smanjio krug okretanja, stražnji se kotači zakreću suprotno od prednjih, do 2,7 stupnjeva.


Atraktivan sportski stil naglašen je 19-colnim felgama s gumama 235/35, otvorima za hlađenje diskova i velikim trapezastim ispušnim otvorom, već naizgled je turbo-stabilan, a sustav upravljanja 4Control itekako nadoknađuje manjak 4x4

Novi turbobenzinac oslobađa 390 Nm momenta od 2400 do 5000/min (po tome se vidi da nije riječ o turbodizelašu!) te zube pokazuje već od niskih turaža. Sve je zaokruženo potmulom grmljavinom iz dva ispušna otvora, pa već zvuk pokazuje o kakvoj je spravi riječ. Standardno je upregnut 6-stupanjskim ručni mjenjačem, a pravi je izazov s DCT automatskim, sa šest stupnjeva, dvostrukom spojkom i sustavom Launch Control. Taj mu sustav, uz mehanički samokočni diferencijal, omogućava katapultiranje do stotke za samo 5,7 s, a izmjerena najveća brzina je veća od 265 km/h. Dodatan ‘špirit’ pod haubom najavljuje verzija Trophy, s 300 KS i 400 Nm.

Ima i drugih koji tako ubrzavaju, ali Megane R.S., s upravljanjem 4WS i inovativnim prednjim ovjesom ISAS, koje ovisno o bočnim silama mijenja nagib kotača, pruža najbolje moguće ležanje i upravljivost. Standardni su naplaci 18-colni, s gumama širine 235 mm i 19-colni s 245 mm. Vozač može birati pet programa vožnje (Comfort, Normal, Sport, Race i Perso). Kako bi postigli što bolje prianjanje (downforce), francuski su stručnjaci aerodinamički optimizirali podnicu.  Multi change down funkcija DTC-a, kakvu je uveo Ferrari 812 Superfast, može, držanjem lijeve polugice na volanu, uz puni gas, pri šaltanju niže preskočiti nekoliko stupnjeva. S pravom baca ‘rukavicu u lice' svakom sportskom kompaktu! DCT.


Privlačna kombinacija udobnosti i sportskog 'štiha' naglašena je školjkastim sjedalima Recaro, papučicama i osloncem za nogu od brušenog aluminija i 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i polugicama za šaltanje uz volan

Nema mu premca po dinamičkoj stabilnosti, mogućnosti kontrole i upravljivosti, a brutalno kočenje naglašavaju kočnice Brembo, s kočnim diskovima 355 mm. Usto se može voziti pitomo, uz deklarirani prosjek 7,8 litara. Cijena zasad nije poznata, Njemačkoj se kalkulira s početnih 36.000 eura, krajem 2018. Očekuje se 'top gun' verzija R.S. Trophy, nabildana na 300 KS i 400 Nm i serijskim automatikom. Treba naglasiti da sustav 4Control u pogledu dinamičke stabilnosti itekako je dobra alternativa sustavu 4x4, kojeg imaju konkurenti, a usto ima manje mehaničke otpore, pa im može parirati (i pobijediti ih!) s manje snage i uz litru do dvije (na 100 km) nižu potrošnju.

POGON
Motor: benzinski, 4 cil., 16V, lanac, alu blok, turbopunjač., sprijeda popr.
Obujam: 1798 ccm
Snaga: 205 kW (280 KS) pri 6000/min
Moment: 390 Nm pri 2400 - 5000/min
Mjenjač: ručni ili DCT, 6 st
 Pogon: prednji (FWD) s Launch Controlom
Start/ stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: sportski hatchback, C-segm., 5 vrata
Gabariti: 4372 x 1874 x 1445 mm
Međuosni razmak: 2669 mm
Cd: 0,27
Masa/nosivost: 1475/425 kg
Prtljažnik: 384 - 1247 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica.

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/Multilink
Upravljanje: na svim kotačima (4Control)
Kočnice: samov. diskovi 355 mm/315 mm
Ručna: električna
Gume: 235/40 R 18, doplata 235/35 R 19

PERFORMANSE 
Brzina: 265 km/h
0-100 km/h: 5,8 s (s DCT 5.7 s)
Potrošnja (deklarirana): 7,8 l/100 km (prosjek)
Realno: 9 - 14 l/100 km
CO2: 183 g/km.

CIJENA
od 36.000 eura (u Njemačkoj)





Yellow store

CHR

s

Vulkal gume