30.6.2017. Autor: Roberto Baždo

Renault Zoe, Kangoo Z.E. i Twizy predstavili se domaćoj publici

Najveće promjene doživio je Renault Zoe, vozit će 400 km na struju hrvatskim cestama, a Twizy je oduševio pojavom

U zanimljivoj i dinamičnoj atmosferi, Renault je predstavio svoj novi program električnih vozila.

Hrvatsku dolaze poslije dugih i sveobuhvatnih priprema, tijekom kojih je Renault proučio integraciju svojih električnih automobila s prometnim i energetskim sustavom te infrastrukturu punionica Hrvatske. Demonstracijskim projektom utvrđeno je da električni automobili, posebice Renault Zoe, u Hrvatskoj imaju iznimno velik potencijal za povećanje energetske učinkovitosti i smanjenja emisije stakleničkih plinova iz prometa. Električna vozila Renault idealno se uklapaju u hrvatsku infrastrukturu punionica za električna vozila. U usporedbi s ostalim električnim automobilima koji su već u prodaji u Hrvatskoj,Renault Zoe naime višestruko povećava isplativost investicija u punionice. Usto jača lanac vrijednosti hrvatske električne mobilnosti i omogućuje uspostavu poslovno izvedivih poslovnih modela.


Zoe je dobio veći kapaciteta baterija s 22 kWh na 41 kWh, što je automatski rezultiralo i većim dosegom. Sada je on na prihvatljivih i prilično do velikih 400 km.po NEDC metodologiji, ali realnije je pričati o nekih 300 kilometara električne vožnje. Primjerice, na autocesti je uz konstantnu brzinu od oko 105 km/h moguće prijeći 250 km od Zagreba do Novigrada, ili 200 km od Slavonskog Broda do Zagreba. Od Zagreba do Ljubljane novi je automobil moguće voziti najvišom dozvoljenom brzinom. Većina punionica u Hrvatskoj radi sa snagom od 22 kW, koju Zoe, kao jedan od rijetkih automobila, može u potpunosti iskoristiti. Jedina mana je još uvijek prilično velika cijena za automobil koji pripada B-segmentu. Tako 22 kW verzija ZOE dođe 231.900 kuna, a snažnija ZE 40 269.900 kuna.

Istovremeno, imali smo prilike isprobati i Renault Twizy, zabavni dvosjed, otvorenog tipa, a svojim posve inovativnim dizajnom predstavlja temeljit preokret u elektrifikaciji mobilnosti. Dostupan će biti u dvijema izvedbama Twizy 45 i Twizy 80, prvi je limitiran na 45 km/h i stoji 76.900 kuna, dok snažniji ima limit na 85 km/h (provjereno) i počinje od 94.900 kuna. Važno je napomenuti da u promet s njime mogu 15-godišnjaci.

Zadnji električni predstavnik bio je iz gospodarske Z.E obitelji. Radi se o Kangoo koji će ponuditi 160 km dosega, po cijeni od 159.900 kuna. Osviještenim poduzetnicima svakako bi mogao biti zanimljiv, posebno unutar grada. U svakoj drugoj namjeni, ne vidimo smisla.

Inicijativa Renaulta je za svaku pohvalu, treba cijeniti njihov trudi i zasigurno će u daljoj budućnosti i ovu tešku situaciju, u kojoj mnogi još ne žele prihvatiti „strujne automobile“ pridobiti za sebe.









Cindrić



Vulkal gume