5.5.2018. Autor: Željko Marušić

Senzacija: Povratak sustava 'pumpa-brizgaljka' spašava dizelaše?

Premda ne pruža preciznost regulacije kao 'common-rail', omogućava 5 do 10 posto nižu potrošnju, dakle i emisiju CO2

Najava 'smrti' dizelskih motora, prisiljavaju konstruktore na radikalne poteze. Tako se desetljeća nakon što je sišla sa scene, priziva povratak tehnologije PDE (Pumpe-Düse Einheit), koju je Volkswagen koristio od 1998. do 2008. Naime, direktno ubrizgavanje preko sklopa visokotlačne pumpe i brizgaljke koji se ugrađuje u svaki cilindar posebno (engl. Unit Injector), omogućava tlakove od 3000 bara. Premda ne pruža preciznost regulacije kao 'common-rail', omogućava 5 do 10 posto nižu potrošnju, dakle i emisiju ugljičnog dioksida CO2. 

Posljednja su istraživanja pokazala da  se time mogu postići efekti, kojima se poništavaju negativnosti, prvenstveno u emisiji dušičnih oksida NOx i čestica čađe. No, sustavi za redukciju štetnih oksida i uklanjanje čađe znatno su napredovali u deset godina otkad je sustav PDE napušten. Sada bez problema može ispuniti norme Euro 6b, koje stupaju na snagu na jesen 2019., uz benefite u snižavanju potrošnje i emisije CO2.




CHR



Vulkal gume