11.2.2018. Autor: Željko Marušić

Škoda Fabia osvježena LED-icama, sigurnosnim sustavima i infotainmentom

Od proljeća s 3-cilindarskim benzincima 1.0, atmosferskim sa 60 i 75 KS i turbo s 95 i 110 KS, dizelaši 1.4 TDI, pojačani na 95 i 116 KS, stižu na jesen

Od kraja 2014., kad je predstavljana treća generacija Škode Fabije, rođaka Volkswagen Pola, Seat Ibize, pa i Audija A1, proizvedeno je više od pola milijuna češkog aduta niže klase, koji je istodobno prvi u novoj generaciji modela B-segmenta, koncerna iz Wolfsburga, na modularnoj platformi MQB. Došlo je vrijeme za 'kuru Botoxa' i usklađivanje s novim trendovima, prvenstveno informacijskim...

No, prije toga, dobro se podsjetiti da je Fabia prve generacije predstavljena 1999., kao prva potpuno nova Škoda 'pod kapom Volkswagena, premda je zadržala žilavi, ali staromodni motor 'kent' konstrukcije 1.4 MPI/68 KS, s tri ležaja radilice i bregastim vratilom u bloku (ali aluminijskim blokom), koji je vukao korijene iz motora slavnog modela 1000 MB, predstavljenog 1964. Prva je Fabia, uz uspješnu karavansku verziju, proizvodila i kao limuzina.

Model druge generacije iz 2007. bio je čvršći i solidniji, ali i dizajnerski neuspješniji. Usto je izgubio limuzinsku verziju, dakle proizvodio se kao hatchback i stilski uspješniji Combi. Tu je tradiciju zadržala i uspješna Fabia III. Dorade na modelu treće generacije, vidljive su po nešto većim, elegantnijim farovima s LED-icama, tom tehnologijom oplemenjenim stražnjim svjetlima. Došle su i elegantnije felge, prvi put 18-colne. 


Kako je uobičajeno u ovakvim zahvatima, uočavaju se otmjenije obloge sjedala i nova prednja armatura s 6,5 inčnim  ekranom, koji pokazuje da je Fabia sada obogaćena svim gadgetima i infotainmentima, koji se očekuju od modela B-segmenta nove generacije: SmartLink+ s funkcijama Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM i SmartGate. Sve to pruža mogućnost prenošenja informacija na središnji displej i povezivanje sa smartphoneom. Svi ti sustavi uključeni su u multimedijski sustav Swing.

U novu će se Fabiju ugrađivati i svi relevantni sustavi aktivne sigurnosti - uočavanje vozila u mrtvom kutu, upozoravanjem na napuštanje trake, sustav autonomnog kočenja, upozoravanje na rizik naleta vozila straga. Konačno, stiže i sustav Light Assist, za automatsko obaranje svjetala pri nailasku vozila iz suprotnog smjera.

Pod haubom je novost što 'prvi ešalon' redizajniranih Fabija krajem ožujka dolazi samo s benzinskim motorima, četiri 3-cilindraša 1.0: atmosferskim (MPI) sa 60 i 75 KS, te turbo s direktnim ubrizgavanjem (TSI), s 95 i 110 KS. Najsnažniji se, uz doplatu, može upariti s DSG7, automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva. Potrošnja im je do pet posto niža od dosadašnjih.

Na jesen startaju 3-cilindarski dizelaši 1.4 TDI: osnovni je s 90 pojačan na 95 KS, a snažniji sa 105 na 116 KS. Novost je i 1.0 TSI s 90 KS i napajanjem zemnim plinom - metanom, dakle ne LPG-om - propanom butanom, što se može naknadno ugraditi na poznate načine. Očekuju se i korekcije cijena, vjerojatno minimalne.






Yellow store

CHR

s

Vulkal gume