29.5.2017. Autor: Mihael Miljak

Sustav grijanja automobila 1893. je patentirala inženjerka Margaret A. Wilcox

Topao zrak iz motora sustavom cijevi grijao je noge vozača i putnika, ali bez regulacije, a prvi su učinkoviti uređaji zaživjeli 1920-ih

Kad je Karl Benz 1886. iz garaže po prvi izvukao svoj genijalan izum, ni na kraj pametni nije mu bilo da njegov automobil zapravo ima jednu manjkavost. Patent-Motorwagen mogao vas je odvesti od točke A do točke B, kao što je to hrabro dokazala Karlova supruga Bertha, no nije vas mogao - zagrijati. Tako je bilo i s drugim automobilima. Mogli su ih priuštiti samo bogati industrijalci i aristokrati, ali bez obzira koliko novaca imali, tijekom hladnijih dana u svojoj novog igrački zapravo su se smrzavali. 

I zato svaki put kad tijekom zime upalite grijanje u automobilu sjetite se da za taj izum trebate zahvaliti Margaret Wilcox. Rođenja je 1838. u Chicagu i bila je u to vrijeme jedna od rijetkih ženskih inženjera strojarstva. Velika želja bila joj je izumiti nešto smisleno, za široku upotrebu, a u studenom 1893., samo sedam godina nakon pojave prvog automobila, patentirala je sustav grijanja. Sustavom cijevi Margaret je topli zrak dovodila od motora do nogu vozača i ostalih putnika. 

Njezin izum bio je dobro prihvaćen, no zbog problematičnih sigurnosnih značajki, intenzitet  grijanja (temperatura) nije se mogla regulirati, sustav nije baš zaživio. Međutim, Margaret je utrla put kasnijim poboljšanjima sustava grijanja, koji su se masovno počeli ugrađivati 1930-ih. Otvorene kabine u prvim su automobilima bile prilično negostoljubiva mjesta tijekom hladnijih dana ili vjetrovitija vremena. 

Plinske lampe i plamenici koristili su se kako bi se zagrijala unutrašnjost automobila prije pojave prvih ozbiljnih sustava grijanja. Ford je 1933. konstruirao  prvi učinkoviti uređaj s podešavanjem temperature, bez kojeg su današnji automobili nezamislivi. 




CHR



Vulkal gume