4.7.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Suzuki Ignis 1.2 4WD GLX, mališan na kvadrat

SUV 'u tetrapaku', po formuli Pande 4x4, spretan, zabavan i nevjerojatno prostran u 3,7 m, s poletnim benzincem od 90 KS troši korektno i nije skup

Ignis, latinski naziv za vatru, na našim je prostorima postao poznat 1970-ih, po talijanskom košarkaškom klubu iz Varesea. Sponzor mu je bila poznata tvrtka za proizvodnju kućanskih aparata. Tim je imenom Suzuki 2008. imenovao mali povišeni model (nazivali su ga minijaturnim MPV-om), koji se proizvodio do 2008.  Nakon više od osam godina pauze Suzuki je oživio model tog 'vatrenog' naziva, koji je u malom pakiranju ponudio sve što treba za obitelj, a usto i napredna vozna svojstva. 


Nasljednik modela koji se proizvodio od 2000. do 2008., došao je u simpatičnoj i funkcionalnoj izvedbi malenog SUV-a, odnosno crossovera A-segmenta. Izgleda simpatično i spretno. Dizajn s tri rebra na C-stupu izveden je iz modela SC100, predstavljenog 1978. Djeluje poput metalnog bumbara, dug je 370, širok 169 i visok 159,5, uz međuosni razmak koji iznosi 243,5 cm. Visok poput Vitare i solidno širok pruža neočekivano velik komfor za auto od 3,7 m, što zaokružuje velik prtljažnik. 

Osnovni model s prednjim pogonom ima gepek kapaciteta 267 litara, što je izvrsno za automobil najmanje klase (ako zanemarimo Smart ForTwo), dok modeli s pogonom 4x4, dakle i stražnjim diferencijalom, imaju, za mali auto još uvijek korektnih 204.  Tržišne izglede pojačava čak 11 pastelnih boja, uz mogućnost dodatne personalizacije vanjštine i unutrašnjosti. Razmjerno visok položaj sjedenja povećava vidljivost i osjećaj sigurnosti, a novi infotainment pruža podršku za Apple Car Play. 

Za karakteristični izgled crossovera zaslužna je i visina vozila od poda, koja iznosi povećih 18,8 cm te je izvrsno prilagođen našim cesta, s mogućnošću silazaka s asfalta, pogotovo u verziji s pogonom na sva četiri kotača, kojom se pridružuje Fiat Pandi 4x4. 

Sve to ukazuje da bi se mogao pridružiti izvrsnom uspjehu Vitare na našem tržištu, a da Suzuki postaje 'ozbiljan igrač' pokazuju izvrstan startni uspjeh redizajniranog SX4 S-Cross i uspješnog Swifta četvrte generacije. Napravljen je na novoj platforme koja minimizira prostor potreban za smještaj motora, čime se suvišak prostora stavlja na raspolaganje za smještaj putnika i prtljage. Za pogon je zadužen već provjereni benzinski 1.2 Dualjet (90 KS), koji je premijeru doživio 2014. u Balenu. 

Omogućava ubrzanje do stotke za 11,9 s i najveću brzinu od 165 km/h, što je 'puna šaka brade' za ovakav auto, uz realnu prosječnu potrošnju od šest do sedam litara. S obzirom na pogon 4x4, to je više nego OK (s prednjom vučom troši litru manje), a u vožnji je dojam da motor 'puca od snage'. Lijepo povuče, pomaže mu precizan 5-stupanjski mjenjač, lako se zavrti i preko 6000/min, ali realno ga nema potrebe 'cijediti' iznad 5000/min, kada i razina buke poraste. Premda najveći okretni moment ostvaruje pri 4400/min dovoljno je elastičan pe se solidni brzinski prosjeci mogu postići srednjim režimom vrtnje i bez čestog šaltanja.

Razmjerno velika širina i dobro složeno podvozje, a i pogon 4x4 (snizuje težište, poboljšava trakciju), usprkos SUV-ovski uzdignute podnice omogućava i dobro, sigurno 'peglanje' zavoja. Ignis nije auto za vožnju 'na nož', ali nema problema kroz zavoje, dapače iznenađujuće dobro i sigurno drži se podloge. Ne treba naglašavati da je vrlo okretan i ima dobre mogućnosti za silazak s asfalta. Dakle, osvježenje je na tržištu pa mu se, uz bogatu opremu može oprostiti cijena od 114.257 kn.

Ignis je kao stvoren za one kojima baš treba mali, ali vrlo funkcionalni auto s pogonom 4x4. Oduševljava kompaktnost, čvrstoća izvedbe. Premda izrada nije premium (ne treba ni biti), svakim detaljem pokazuje visoku, japansku kvalitetu izvedbe. Zanimljiv, najisplativiji, je u osnovnoj izvedbi s prednjim pogonom, dostupnoj za 80.232 kn.

POGON

Motor: benzinski, 4-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1242 ccm

Provrt x hod: 73 x 74,2 mm

Kompresija: 11:1

Snaga: 66 kW (90 KS) pri 6000/min

Moment: 120 Nm pri 4400/min

Mjenjač: ruč., 5 st. 

Pogon: 4x4 (osnovni: prednji)

Start/stop: da.


KAROSERIJA

Izvedba: hatchback A-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 3700 x 1690 x 1595 mm

Međuosni razmak: 2435 mm

Cd: 0,32

Krug okretanja: 9,4 m

Masa/nosivost: 870/1330 kg

Prtljažnik: 204 - 1056 l (2WD: 267 – 1097 l)

Spremnik: 32 l

EuroNCAP: 3 zvjezdice (osnovni model), 5 zvjezdica (s opcijom Safety Pack)


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 175/65 R 16


PERFORMANSE

Brzina: 165 km/h

0-100 km/h: 11,9 s

Potrošnja (EU): 5,9/4,5/5,0 l/100 km

Realno: 6 - 7 l/100 km

CO2: 114 g/km


OČEKIVANE CIJENE

Testni model: 114.257 kn (15.236 eura) 

Osnovni model 4x4: 100.252 kn (13.191 eura) - 1.2 GL+ AC 

Osnovni model 2x4: 80.232 kn (10.698 eura) - 1.2 GL AC 




Cindrić



Vulkal gume