6.12.2017. Autor: Roberto Baždo

Test: Kia Stonic 1.25 EX Motion, blizanac Hyundai Kone, otrov za Volkswagen T-Roc

Prvi donosimo test novog korejskog aduta koji izgleda kao uzdignuti i ušminkani Rio, no koliko je zbilja napredniji?

Brojni noviteti iz crossover B-segmenta konačno su stigli. Prvi je tako na tržištu, u valu potpuno novih modela, licitirao Kia Stonic, a za njom i blizanac iz korejskog koncerna Hyundai Kona, dok sitno odbrojavamo do Volkswagen T-Roca. Mnogi će se zapitati gdje točno ugurati novi mogući hit na tržištu u obiteljsko drvo korejskog proizvođača.

Dimenzije Stonica (4140 x 1760 x 1520) jasno daju do znanja kako je veći od Rija, čak 80 mm duži, širi 35 mm i viši 70 mm. Takav brojčani rasplet ponajviše se osjeti u komociji unutar putničke kabine, koja ne skriva velike sličnosti upravo s popularnim gradskim modelom, kao i solidno velikom prtljažniku (352 l). Sjedi se ugodno povišeno, ali ne u tolikoj mjeri da se osjeti onaj pravi crossover duh.

Testirani model stigao nam je u bogatom EX Motion paketu, a kad je tako teško se može prigovoriti nešto Kiji, koja je imala brojne sigurnosne sustave: nadzor mrtvog kuta, držanje unutar trake...

Pogonski dio već ostavlja ponešto upitnika iznad glave. Isprobana verzija s 1.25 litrenim benzinskim motorom, za zahtjevnije definitivno nije pravi izbor. Dobra je početna opcija za one koji nisu pretjerano zahtjevni, kad su performanse u pitanju. Doista, njegova ubrzanja nisu impresivna, osjeća se manjak daha u međuubrzanjima, niti je na autoputu najugodniji iznad 140 km/h (iznad toga brzinu 'nabire' sporo), zato je naša preporuka druga po redu motorizacija (1.4 MPI, 100 KS).

Daleko od toga da su performanse loše, uz ubrzanje do stotke za 13,2 s i najveću brzinu od 165 km/h loše, ali ako se želi voziti ozbiljnijim ritmom, shvaća se kako nema baš 'špirita' u motoru, uz višak buke, jer okretaje treba 'cijediti' do 6000/min ili više. Pritom se ne događa ništa spektakularno. Ali Stonic sigurno leži na cesti i dobro se može kontrolirati. Pritom je i dovoljno komforan, sjedala su dobro oblikovana, a dojam pojačava bogata oprema.

Dakle, ako zanemarimo manjak temperamenta to je korektno, nema se što prigovoriti ni na potrošnju, koja je varirala od 5,5 pa do 8, ako se želi voziti malo žešćim ritmom. U kategoriji ugodnih iznenađenja posebno nas je iznenadio izrazito precizni ručni mjenjač, britkih i kratkih pet stupnjeva prijenosa doprinose izrazito dobrom dojmu same vožnje, koja kroz zavoje pokazuje svoju dinamičnu stranu.

Dizajn će se mnogima svidjeti, pogotovo uz mogućnost doplate dvobojne izvedbe. Usto su cijene, po tradiciji korejske marke, razmjerno povoljne. Dakle, dobar start.

POGON
Motor: benzinski, atmosferski, 4 cil., 16V, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 1248 ccm
Snaga: 62 kW (84 KS) pri 6000/min
Moment: 122 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: na prednje
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment
Gabariti: 4140 x 1760 x 1520 mm
Međ. Razmak: 2.580 mm
Cd: 0,31
Masa/nosivost: 1160/450 kg
Prtljažnik: 332 /1135 litara
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: -

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/torzijske opruge
Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm/diskovi 262 mm
Ručna: električna
Gume: 205/55R17

PERFORMANSE
Brzina: 165 km/h
0-100 km/h: 13,2 s
Potrošnja (EU): 6,3/5,0/4,3 l/100 km
Na testu: 6,8 l/100 km
CO2: 114 g/km

CIJENA
Testni model: 142.990 kn (1.25 MPI Ex Motion)
Osnovni dizelaš: 1.6 TCI Ex Edition - 148.990 kn
Osnovni benzinac: 1.25 MPI LX Active - 112.990 kn

+ solidna izrada
+ komfor i oprema
+ ležanje i upravljivost
- performanse




CHR





Vulkal gume