7.6.2015. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Teretnjaci i kamperi na bazi Vauxhalla za britansku gospodu

Bedford (1930.-1986.) Velika Britanija

Stariji se čitatelji, pa i oni srednjih godina, zacijelo još sjećaju marke Bedford. Ovi su britanski kombiji nekada bili voženi i kod nas, a posebno su popularne bile prerade u kampere, koje su se često mogle vidjeti tijekom ljetnih mjeseci. Ako su s njima dolazili njemački turisti, onda su se na njima obavezno nalazili i Opelovi znakovi. Ne bez razloga jer je i Bedford bio jedna od marki iz koncerna General Motors, poput Vauxhalla i Opela. Zapravo se može reći kako je Bedford bio podružnica Vauxhalla zadužena za teretna i komercijalna vozila. Ime se isprva pojavilo na nekim modelima Chevroleta za britansko tržište, a od 1930. brendirano je kao zasebna marka. Engleska grofovija Bedfordshire dom je tvornice Vauxhall, pa je stoga sestrinska tvrtka namijenjena za teretni program dobila ime po njoj. Iz svijeta kamiona i autobusa pedesetih su se spustili na tržište lakih komercijalnih vozila, i to su modeli koje mi pamtimo, posebice diljem Europe popularni CF, koji je izgledao kao umanjena inačica Chevroletovih kombija. Raniji CA nam je također poznat, no ponajviše zahvaljujući nebrojenim ulogama u britanskim tv serijama i filmovima, kao i manji modeli, obično napravljeni kao dostavne inačice putničkih automobila iz Vauxhallove game. Model Beagle, napravljen na bazi Vauxhall Vive, stajao je na samom početku Bedfordove game. Isprva zasebni, potkraj proizvodnje bili su identični u ovom dijelu Europe bolje nam poznatim Opelima. Nažalost, osamdesetih ga je GM udružio s europskom podružnicom Isuzua i ime je nestalo s novih modela. Jedan od zadnjih modela koji su nosili Bedfordov znak bila je dostavna inačica Vauxhall Astre, odnosno i kod nas popularnog Opel Kadetta E, poznatog kao 'jaje'.





Vulkal gume


Cindrić