2.5.2014. Autor: Željko Marušić

TEST: ŠKODA YETI AMBITION 1.6 TDI GREENLINE

Češki SUV na temeljima Golfa V potpuno je sazrio, s izvrsnim dizelašem od 105 KS dobro ide i malo troši

Kompaktni češki SUV, srodnik Volkswagen Tiguana, ulazi u šestu tržišnu godinu (premijera je bila u ožujku 2009.), s blizu 300.000 prodanih primjeraka. U Mladoj Boleslavi, odnosno Wolfsburgu, lani su procijenili da je Škodi Yeti došlo vrijeme za 'kuru Botoxa'. Nažalost, glavno stilsko obilježje - dodatni okrugli farovi, otišli su u povijest pa je prednji dio izveden u skladu s vizualnim identitetom ostalih modela Škode. Stražnja su svjetla, po uzoru na Octaviju, dobila prepoznatljiv C-oblik. Uz doplatu nudi se terenska verzija Outdoor, s udaljenošću podnice od tla povećanom sa 18 na 19 cm, robusnijim branicima i zaštitom podnice, prilagođenija vožnji izvan asfalta.

Osvježena unutrašnjost donosi kvalitetnije materijale i bolju završnu obradu te trokraki volan. Bogatiji paketi imaju sustav za aktivno paljenje svjetala ovisno o okretu volana, sustav za ulazak i pokretanje motora bez ključa te sustav za samostalno parkiranje. Premda se 1.6 TDI sa 105 KS i 250 Nm već dokazao u brojnim modelima, u ponudi je zadržana najslabija izvedba 2.0 TDI, sa 110 KS i 250 Nm, nominalno nešto brža i elastičnija, ali veće potrošnja. Naravno, najviše se očekuje od najštedljivijeg 1.6 TDI Greenline, koji prosječno troši samo 4,6 litara. Takvu smo i testirali.

Da, Škoda Yeti je ostao bez dodatnih okruglih farova, na neki način i bez 'personalityja', ali djeluje skladno. Kad se malo stišaju emocije, čini se da češki dizajneri nisu pogriješili. Češki 'polu-terenac' ima sve kao pravi kompaktni 'offroader' - prostranu unutrašnjost i velik prtljažnik - premda je dužinom od 422,5 cm na donjoj granici. Većina konkurenata je duga od 430 do 450 cm, neki i više. Takva konfiguracija povećava okretnost i dinamičnost, a razmjerno mali gabariti naglašavaju njemačku solidnost i čvrstoću. Kvaliteta je naglašeno visoka, što vrijedi za sve Škode, koje nude prvoklasnu Volkswagenovu kvalitetu, premda su 'za dlaku' manje elitno.

Testirali smo osnovni dizelski model 1.6 TDI, snage 105 KS, s motorizacijom koja se ugrađuje 30-ak modela koncerna Volkswagen te sa štednim paketom GreenLine, temeljen na dužem prijenosu i sustavu Start/Stop. Ima srednji paket Ambition (osnovni je Active, a bogatiji Elegance), opremljen po mjeri većine kupaca, a možda i bolje: 16-colnim alu naplacima, ESC/ABS/EBV/MSR i Start/Stop sustavima, dvozonskom automatskom klimom, radio/CD/mp3 uređajem, kožom obloženim volanom i ručicom mjenjača, prednjim i bočnim zračnim jastucima, jastukom za koljena vozača… Testni je model dodatno opremljen tempomatom, višenamjenskim zaslonom, zatamnjenim stražnjim staklima, prostirkama prtljažnika…

Blago povišeni položaj za volanom poboljšava vidljivost i pokazuje da se radi o SUV-u. Sve je čvrsto i precizno, kao i u ostalim Volkswagenima, a motor pod haubom radi, za dizelske pojmove uglađeno i tiho. Sa 105 KS i razmjerno malim momentom od 250 Nm (Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM sa 105 KS ima 320 Nm) dobro pokreće gotovo 1,4 tona mase. Yeti stotku hvata u 12,1 sekundu, što je za takav auto više nego dobro i pruža dobar temperament. Ubrzanja su ravnomjerna i solidna, a bila bi i bolja da, radi štednje goriva, treći, četvrti i peti stupanj nisu predugački. S dvije se osobe to na osjeća, ali pod punim opterećenjem ipak da.

No, Yeti, kao većina SUV-ova, nije auto za sportsku vožnju, pa su performanse sasvim korektne. Sandučasta karoserija stvara veći otpor zraka i zbog toga je najveća brzina 176 km/h (jednako motorizirana Octavia 1.6 TDI postiže 194 kn/h). Zbog toga nije preporučljivo voziti brže od 140 km/h, jer tada ovaj štedljivi auto, koji u prosječnim uvjetima troši malo više od pet litara, prestaje biti štedljiv. Yeti čvrsto leži na asfaltu, solidno vuče i lijepo se vozi, a ovjes jako dobro kombinira stabilnost i udobnost. Lako se može voziti u visokom ritmu, premda je podnica 18 cm udaljena od tla, što omogućava i terenske izlete, a ipak osigurava stabilnost Cijena od 22.556 eura je, obzirom na ponuđeno, korektna, dakle 'value for money'. Ipak, više se isplati osnovni dizelski model Active 1.6 TDI GreenLine, po cijeni od 20.361 euro.

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000/min
Moment: 250 Nm pri 1500 do 2750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga Multilink
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 280 mm, straga puni 255 mm, ABS, ESP
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: kompaktni SUV, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: : 422,5 x 179,5 x 169 cm
Osovinski razmak: 258 cm
Prtljažnik: 405 - 1760 l
Masa/nosivost: 1355/600 kg
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,3 m
Najveća brzina: 176 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,1 s
Potrošnja: grad 5,2 / otvoreno 4,2 / kombinirano 4,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,5 l/100 km
Cijena: 22.556 eura
Cijena osnovnog dizelaša: 20.361 euro (Active1.6 TDI GreenLine)
Cijena osnovnog benzinca: 19.205 euro (Active1.2 TSI)

HVALIMO: solidna izvedba, funkcionalnost, vozna svojstva, potrošnja
KUDIMO: predug prijenos

dr. Željko Marušić




CHR



Vulkal gume