28.8.2014. Autor: Kristian Sikavićev

TEST: ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB IMPRESSION

Osnovnih 105 KS ima špirita, a izvedba pruža 'nešto više' u C-segmentu

Svaka Alfa ide kao da joj je 20 KS više - govorili su šmekeri Cuore Sportiva. I bili su u pravu. Premda 'na leđima' ima 1355 kg, turbobenzinac sa 1368 ccm i 105 KS vuče iznenađujuće dobro. Uzbudljiv zvuk i moment od 215 Nm pri 2500/min stvaraju dojam da vuče bolje nego što pokazuju službene performanse (10,6 s i 185 km/h). Naravno, nisu to brojke koje pokazuju sportski potencijal, ali ...

... prebacivanjem izbornika DNA u položaj Dynamic gas i volan postaju oštriji, osjeća se dovoljna dinamičnost te, uz električnu blokadu diferencijala Q2, omogućavaju suvereno 'peglanje zavoja'. Snage tada ima dovoljno za temperamentnu vožnju. Turbobenzinski motor 1.4 se nudi u paketima snage od 105, 120 i 170 KS. Zanimljivo, prva dva imaju jednak najveći okretni moment od 206 Nm pri 1750/min, a najsnažniji je opremljen sustavom MultiAir koja usisne ventile pokreće elektro-hidraulički. Time se ubrzava odziv na gas te prosječni vozači neće osjetiti manjak konja pod haubom.

Ovjes pruža uvjerljivu stabilnost i sigurnost kroz zavoje, a ipak nije pretvrd. Serijski 16-colni aluminijski naplaci s gumama 205/55 preporučljivi su za naše ceste

Premda se od početne snage ne mogu očekivati naglašene sportske performanse, ubrzanje je bolje od očekivanja, što pokazuje i hvatanje stotke za malo više od deset sekundi. Ne radi se, dakle, o jurilici, ali osnovna benzinska Giulietta vuče više nego dobro. Dojam upotpunjuju kvalitetno podvozje, snažne kočnice i precizan 6-stupanjski ručni mjenjač. Dobro se osjeća da su prilagođeni i znatno snažnijim motorima. Najvažnije je da je vožnja užitak, čemu pomažu lijepo profilirana sjedala te volan s elektrohidrauličkim servouređajem, koji je puno osjećajniji (nije više 'sterilan', kao kod prvih serija).

Zbog toga je lako iz motora izvući maksimum i 'zapapriti' mnogima na cesti. Performansama, više od snage, pomaže okretni moment, koji najveću vrijednost od 215 Nm ostvaruje već pri 2500/min. To je zasluga turbopunjača. Šteta što je, radi smanjenja potrošnje, prijenos za pet posto predugačak. Time bi otpuštanje snage turbobenzinca bilo osjetnije. To, s druge strane, donosi prednosti kod brže vožnje autocestom, smanjuje buku i potrošnju. Zbog toga je ovo dobar 'paket' i za duga putovanja.


Oprema Impression pruža dovoljno sportskog luksuza, a premda je volan prevelik, vožnja je užitak. Tome doprinosi precizan i 'brz' mjenjač

Atraktivnim dizajnom Giulietta, izvorno predstavljena 2010., još uvijek osvaja simpatije, premda maska s farovima nije obuhvaćena redizajnom, pa izgleda najmanje atraktivno. Nedavnim 'faceliftom' stigao je i porast kvalitete izvedbe. Manji bi volan bolje pristajao sportskom izgledu, premda treba pohvaliti bogatu opremu, koja Giuliettu uzdiže iznad brojne 'konfekcije' u klasi. Sve to doprinosi užitku vožnje.

Sportska unutrašnjost dobro pristaje karakteru, sprijeda mjesta ima dovoljno, dok će straga višim putnicima biti skučeno za koljena i glavu. Ni prtljažnik obujma 350 litara nije za pohvalu, ali je OK. Cijenom od 22.120 eura nije među povoljnijim, ali Alfa ipak nudi dimenziju više. Izvedba pokazuje porast kvalitete, sjedi se lijepo sprijeda i straga, a turbobenzinac sa 105 KS ide kao da ima najmanje 120 KS. Dakle, dobar izbor!

Dorađeni turbobenzinac sa 105 KS vuče iznenađujuće dobro (kao da ima 120 KS) i ima lijepi zvuk, a realna potrošnja od sedam do osam litara je prihvatljiva

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: redni 4-cilindarski, turbobenzinski, ugrađen sprijeda poprečno, dva bregasta vratila u glavi, zupčasti remen, 16 ventila, blok od sivog lijeva, intercooler
Obujam: 1368 ccm
Provrt x hod: 72 x 84 mm
Kompresija: 9,8:1
Snaga: 77 kW/105 KS pri 5000/min
Moment: 215 Nm pri 2500/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, McPherson opružne noge, poprečna ramena, stabilizator; straga: multilink, stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi 281 mm, diskovi 264 mm, ABS/BAS/ESP
Gume: 205/55 R16
Dimenzije: 435,1x179,8x146,5 cm
Osovinski razmak: 263,4 cm
Krug okretanja: 10,9 m
Prtljažnik: 350 l
Spremnik goriva: 60 l
Masa/nosivost: 1355 kg/585 kg
Najveća brzina: 185 km/h
0-100 km/h: 10,6 s
Potrošnja: 8,3/5,3/6,4 l/100 km
Realna potrošnja: 7-8 l/100 km
Cijena: 168.121 kn (22.120 eura)
Osnovni benzinac: 160.010 kn (21.050 eura) - 1.4 TB Progression
Osnovni dizelaš: 161.880 kn (21.160 eura) - 1.6 JTD Progression

 

+

dizajn

motor

stabilnost

oprema

-

dug prijenos

 

Kristian Sikavičev







Vulkal gume