TEST: PEUGEOT 5008 1.6 HDI ACTIVE

Redizajn pojačao vrline kompaktnog sedmerosjeda s dobrim dizelašem od 115 KS
Premda je ušao u šestu tržišnu godinu, Peugeot 5008, francuski monovolumen na granici kompaktne i srednje klase i dalje je u punoj formi. Da se podsjetimo, u ožujku 2009. na salonu u Ženevi francuska je marka predstavila model 3008, monovolumensku verziju 308-ice, predstavljene pola godine ranije. Dužina od 436,5 cm bila je dovoljna za pet komfornih sjedala, pogotovo uz širinu od 183,5 cm. Radilo se o tehnološkom srodniku s Citroënom Picasso, pa je po receptu njegove produžene verzije Grand Picasso, u rujnu 2009., na salonu IAA’09 u Frankfurtu, predstavljena 453 cm duga i skladnija verzija s trećim redom sjedala – 5008. Time je zaokružena ponuda na bazi modela 308.
Na jesen prošle godine stigla je osvježena verzija, a najviše je nada položeno na dizelsku verziju HDi 115. Manje od deset posto kupaca bira benzinca 120 VTi. Peugeot 5008 je dobio elegantniju masku, s novim farovima obrubljenim LED elementima, po uzoru na modele 2008 i novi 308. Obogaćena je i oprema, s kamerom za vožnju u rikverc i novi sustav navigacije. Dobrodošlo je i poboljšanje izvedbe, koja je stvorila osjećaj kvalitetnije izvedbe. Nema se više što prigovoriti. Peugeotu 5008 dizajn nije jak adut, kao kod modela 208 i 308, ali je za povišeni model kombijevske forme skladan i dovoljno elegantan. Znatno je atraktivniji od 3008, koji dizajnerski nije uspio i to mu je cijelo vrijeme ‘kamen oko vrata’.
Komfor je raskošan, zahvaljujući širini od 183,5 i visini od 163 cm. Sa svim sjedalima u funkciji ostaje 195 litara, kad se obori treći red dobiva se 680, a kad se preklopi i drugi raste na čak 1754
Testirali smo najzanimljiviju verziju s turbodizelašem obujma 1560 ccm i snage 115 KS te srednjim od tri paketa opreme (Access, Active, Style). Dobra je to mjera za cijenu od 172.790 kn, premda je tržišno zanimljivija verzija s osnovnom opremom, koja nudi sve bitno, a stoji 156.943 kn. Peugeot 5008 uvjerljiviji je iznutra nego izvana i u tome je najveća prednost u usporedbi a ‘bratskim’ Grand Picasso. Kokpit je pregledan i ugodan, sve je dobro posloženo i jedino nešto duži hod mjenjača ublažava iznimno povoljan dojam. Svaki detalj pokazuje da je 5008 sazrio. Na prednja dva reda sjedala komfor je raskošan, a i treći nije samo za nuždu. Bez problema, doduše ipak malo skučeno, mogu sjesti i odrasle osobe.
Dizelaš 1.6. razvijen u suradnji PSA i Forda, ugrađuje se u više od 20 modela, uključujući Volvo V40, S60/V60 i Mazda 5. Taj je motor 2009. temeljito rekonstruiran – dobio je samo jedno bregasto vratilo umjesto dva te osam ventila, umjesto 16. Time je povećana pouzdanost i smanjeni su otpori u motoru. A rekonstruirana glava i turbopunjač poboljšali su punjenje i vrtloženje u komori izgaranja, pa je snaga povećana sa 109 na 115 KS. Manje je više, pokazala je ta rekonstrukcija, kojom je 1.6 HDi riješio i probleme s pouzdanošću. Dobro se ponaša u razmjerno teškom autu i pruža sasvim korektne performanse. Objektivno, ne treba snažnija verzija, premda postoji i 2.0 HDi sa 150 i 163 KS.
Ergonomija je vrlo dobra, a za volanom se stječe dojam vožnje velikog, raskošnog automobila. Redizajnom je bitno poboljšana oprema, a servoupravljač više nije sterilan kao u prvoj seriji
Ubrzanje do stotke za 12,9 sekundi, za povišeni monovolumenski automobil, sasvim je dobro, jer u ovakvom automobilu ne treba tražiti sportske performanse. U kombinaciji s dobro izbalansiranim ovjesom, koji osigurava solidnu stabilnost u masivnom i razmjerno visokom automobilu, a istodobno je udobniji od njemačkih konkurenata (VW Touran i Ford Grand C-Max), može se bez problema i iznenađenja u visokom ritmu. Zbog toga je idealni ‘gutač kilometara’, s najvećom brzinom od 183 km/h. Ali, 155 km/h, koliko tolerira policija na autocesti gornja je granica preporučljivog, jer na većim brzinama počinje naglo rasti otpor zraka, zbog visoke i široke karoserije, a time i potrošnja.
Mjenjač nije najprecizniji (tradicionalna boljka PSA modela), ali je dobro stupnjevan pe se postižu izbalansirane performanse. Treba znati da najveći okretni moment od 270 Nm pri 1750/min nije ništa posebno (Giulietta 1.6 JTDM razvija 320 Nm pri 1750/min, a toliko nudi i Opelov 1.6 CDTI), ali zbog toga snaga se otpušta ravnomjerno i ‘turbo-rupa’ praktički ne postoji. Peugeot 5008 1.6 HDi vozi se lijepo, u gradu je dovoljno okretan i temperamentan, a dužina od 453 cm nije problem za parkiranje (Škoda Octavia je duga 466 cm). Dobro se ponaša i otvorenim, zavojitim cestama, i pod punim opterećenjem, premda tada, uz dvije tone ukupne mase, treba ipak računati s nešto manjom dinamičnošću. Dobar dojam zaokružuju snažne kočnice, s učinkovitim servo uređajem. Elektronika za kontrolu kočenja i stabilnosti radi diskretno i poboljšava sigurnost u graničnim uvjetima. Zbog svega je 5008 korektan višenamjenski auto, dobar izbor za obiteljske i poslovne namjene.
Temeljito provjereni i dorađeni PSA/Fordov dizelaš dobro se nosi s tonu i pol osnovne mase. Za dizelska je mjerila uglađen i lijepo povuče od 1500/min, a za uvjerljive performanse ne treba ga turirati više od 4000/min (granica je 4400). Na testu smo trošili 6,2 litre, a normalnoj se vožnji može računati na pet i pol
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:Motor: turbodizelski 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, SOHC (zupčasti remen), 8V Obujam: 1560 ccmProvrt x hod: 75 x 88,3 mmSnaga: 84 kW (115 KS) pri 3600/minMoment: 270 Nm pri 1750/minPogon: na prednje kotačeMjenjač: ručni sa šest stupnjevaOvjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukrutKočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 283 mm, straga puni 268 mm, ABS, ESP Gume: 215/55 R16Karoserija: monovolumen C+ segmenta, 5 vrata, 7 sjedalaDimenzije: 453 x 183,5 x 164,5 cm Osovinski razmak: 273 cmPrtljažnik: 680/1756 lMasa/nosivost: 1485/590 kgSpremnik goriva: 60 lKrug okretanja: 11,6 mNajveća brzina: 183 km/hUbrzanje 0-100 km/h: 12,9 sPotrošnja: grad 5,2 / otvoreno 4,2 / kombinirano 4,7 l/100 km Potrošnja na testu: 6,2 l/100 kmCO2: 124 g/kmCijena: 172.790 kn (22.587 eura), a doplatama (metalik, parkirni senzori, 3. red sjedala, zavjesice protiv sunca) 188.597 kn (24.653 eura) Cijena osnovnog benzinca (1.6 VTi Access – 120 KS): 149.195 kn (19.503 eura)Cijena osnovnog dizelaša (1.6 HDi Access – 115 KS): 156.943 kn (20.515 eura)
+ funkcionalnost + oprema + sigurnost – dug hod mjenjača
dr. Željko Marušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo