7.1.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Audi Q2 1.0 TFSI Sport+, mali turbobenzinac dovoljan? Itekako!

Najmanji SUV iz Ingolstadta postaje hit. Provjerili smo performanse s 3-cilindarskim 'motorčekom' i uvjerili se vuče poput velikog (10,1 s, 197 km/h), a pije povoljnih 6-7 litara

Premda se to od njega nije očekivalo, Audi Q2, najmanji SUV iz Ingolstadta, postao je hit. Zapravo, dužinom od 419 cm prava mjera, pola klase manji od Q3 (439 cm), a oba se klasificiraju kompaktnim SUV-ovima. Ni velik, nikako malen jer je u osnovi uzdignuta, malo napuhana i ojačana verzija kompakta Q3, ako hoćete Golfa VII. Da je riječ o uvjerljivom novitetu, upoznali smo testirajući osnovnu dizelsku verziju sa 116 KS. Sada je red došao na jednako snažnu benzinsku 1.0 TFSI.

Oko tog motora bilo je i najviše dvojbe. Je li 3-cilindraš obujma 999 ccm dovoljan za korektno pokretanje razmjerno masivnog auta (1355 kg)? Odgovor je i u slovima oznake, kratice od Turbo Fuel Stratified Injection, dakle turbopunjaču i slojevitom ubrizgavanju goriva, što su značajke direktnog ubrizgavanja, koje u sloju uz svjećicu ubrizgava bogatiju smjesu nego u ostatku cilindra, što je značajka direktnog ubrizgavanja i 'tajna' smanjenja potrošnje.



Uglasti stil kojim se razlikuje od modela Q3 doprinosi ozbiljnosti i osigurava dobru aerodinamiku (0,31), a uz pristojan komfor i prtljažnik od 405 do 1050 l

Ponovno smo se uvjerili u besprijekornu izvedbu i školski složenu ergonomiju kokpita. Obzirom na gabarite, prostora je više od očekivanja. Sprijeda ima dovoljno mjesta i za krupne osobe, a i straga ni straga nije tijesno. Sve je čvrsto i utegnuto, volan, mjenjač, kočnice, osjećaj upravljanja i ležanja, prvoklasno. No vratimo se na ključnu dvojbu, o tome je li turbobenzinski 'motorčić' dovoljan? Već prvi krug vožnje uvjerio nas je da su sumnje neutemeljene.

Živahan je već od niskih okretaja, što može zahvaliti najvećem okretnom momentu od 200 Nm pri 2000 do 3500/min. Pazite, nije to dizelaš, koji pruža veći okretni moment, ali u kraćem razmaku, pa su te brojke itekako uvjerljive. U kombinaciji s izvrsnim 6-stupanjskim mjenjačem, performanse su bolje od očekivanja. Snaga se otpušta ravnomjerno i uvjerljivo, spontano reagira na gas. Treba li bolje potvrde, od ubrzanja do stotke za 10,1 s i najveće brzine od 197 km/h? Pomaže i razmjerno nizak otpor zraka.



Oduševljavaju preglednost i funkcionalnost te kombinacija klasičnog stila i suvremenih gadgeta, a posebno brz šaltung te osjećajan, precizan upravljač

Premda je početno otpuštanje snage nešto blaže nego u dizelskoj verziji, već od 2000/min motor se fino zahukta, uz uzbudljiv frktavi zvuk. Pomaže mu precizan i brz mjenjač Q2 pa temperamentom pokazuje da snažnija verzija nije potrebna. Za turbo motor, 3-cilindraš se rado zavrti, a najveću snagu od 116 KS, što je zbog jednolitrenog obujma istodobno specifična snaga, otpušta od 5000 do 5500/min. Najbolje se performanse postižu šaltanjem blizu 6000/min.

Dobrom ponašanju u vožnji doprinosi kvalitetno, konkretno podvozje i za SUV umjerena udaljenost podnice od podloge (15 cm). Stoga je ovaj Q2 poletan, ne samo u gradu i kroz zavojite ceste, nego i na pretjecajnoj traci autoceste. Tu koristiti šaltati u petu, uz iskoristive okretaje od blizu 6000/min. Osjećaj sigurnosti, uz fino izbalansirano podvozje, pojačavaju snažne kočnice te 17-colni naplaci s gumama 215/55. Ima sve što treba za vožnju u visokom ritmu.



Trocilindraš obujma 999 ccm izvrsno je izbalansiran, uzbudljivog frktavog zvuka, pruža dovoljno 'špirita' u svakom stupnju, uz potrošnju od 6 do 7 litara

Ugodnoj vožnji doprinosi bogat srednji paket opreme Sport+. Zbilja, novi junak iz Ingolstadta prava je mjera ta bi mogao 'kanibalizirati' 20 cm duži Q3. Umjereni gabariti dobrodošli su u gradskim uvjetima, a za SUV nevelika masa podloga je za uvjerljive performanse i povoljnu potrošnju. Usto, osjećajnošću i odzivom Q2 pruža pristojnu porciju užitka te visoku aktivnu i pasivnu sigurnosti. Briljirao je na Euro NCAP testu, ne samo s osvojenih pet zvjezdica.

Ova izvedba također pokazuje da dizelaši nisu 'svete krave', premda je testna potrošnja od 6,8 litara za više od litre iznad potrošenog s 1.6 TDI (5,6). Ali ovaj je motor poseban, uglađen, a ako se ne vozi u žestokom ritmu, potrošnju je lako spustiti ispod šest litara. Cijena? Za redovnu od 202.230 kn ne može se reći da je ‚prilika zvana čežnja‘, ali zato lijepo zvuči akcijskih 187.899 kn. Jedan od najboljih kompaktnih SUV-ova? Svakako, možda i najbolji!


POGON  

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, DOHC, 12V (zupčasti remen), blok od aluminijskog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 999 ccm

Provrt x hod: 74,5 x 76,5 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 85 kW/116 KS pri 5000-5500/min

Moment: 200 Nm pri 2000-3500/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV/crossover C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4191 x 1794 x 1508 mm

Međuosni razmak: 2601 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 11,1 m

Masa/nosivost: 1355 kg/500 kg

Prtljažnik: 405 - 1050 l

Spremnik: 60 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: sprijeda MacPherson, straga Multilink

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga diskovi 262 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 215/55 R 17


PERFORMANSE 

Brzina: 197 km/h

0-100 km/h: 10,1 s

Potrošnja (EU): 5,7/4,7/5,1 l/100 km

Na testu: 6,8 l/100 km

CO2: 117 g/km.


CIJENA 

Testni model: 202.230 kn (26.964 eura); u akcijskoj ponudi: 187.899 kn (25.049 eura)

Osnovni benzinac: 193.518 kn (25.802 eura) - 1.0 TFSI Comfort - 116 KS

Osnovni dizelaš: 205.333 kn (27.293 eura) - 1.6 TDI Comfort - 116 KS.


+ dizajn, izvedba, ergonomija

+ performanse i potrošnja

+ ležanje i sigurnost

- skupe dodatne opcije





CHR

s

Vulkal gume