30.12.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Audi Q2 1.6 TDI Sport +, 20 cm kraći, a skladniji i spretniji od Q3

Prvoklasnom izvedbom, 'pogođenim' dizelašem od 116 KS i korektnom cijenom kompaktni crossover postaje glavni adut proizvođača iz Ingolstadta

O novom Audiju Q2 već smo pisali, a njegovom je izvedbom malo tko iznenađen. Dakle, iz Ingolstadta je stigao model kakav se i očekivao, svojevrsna premium izvedenica Škode Yeti, premda treba razlučiti da je češki kompaktni crossover, da donjoj granici C-segmenta, stigao 2009. na platformi Golfa V/VI, a Audi Q2 je na platformi MQB, koju je na jesen 2012. uveo Audi A3 treće generacije i na kojoj se od 2014. proizvodi Volkswagen Golf VII. Stoga bi najpreciznije bilo kazati da je Q2 crossover odnosno SUV izvedenica A3. To pokazuje isti međuosni razmak (2601 mm) i slični gabariti.

Q2 je četvrti, posljednji, najmanji i najskladniji SUV iz Ingolstadta. Seriju je 2005. otvorio najveći Q7, dugačak čak 508,5 cm koji je 2015. dobio model druge generacije (505 cm), Q5 (466 cm) predstavljen je 2008., a Q3 (439 cm) 2012. Sada je red došao na Q2, dužine 419 cm. Zanimljivo, kao i 20 cm duži Q3 leži na platformi međuosnog razmaka 260 cm. To znači da oba vuku korijene od Golfa. Ali, dok je Q3 posljednja izvedenica Golfa VI, odnosno V, Q2 je napravljen n novoj modularnoj platformi MQB, koju je na proljeće 2012. uveo Audi A3, da bi krajem te godine na njoj napravljen Golf VII. Dakle, Q2 je crossoverska, odnosno SUV izvedenica ta dva modela.

Zbilja, za volanom smo se osjećali kao da smo u povišenoj polu-terenskoj verziji Audija A3. Sve je napravljeno školski funkcionalno, a tehnološki i funkcionalno prvoklasno. Hi-tech, sa svim bitnim infotainmentima, a istodobno gospodski suzdržano, bez ulaska u pretjeranu digitalizaciju, što je čest problem 'francuza'. Q2 jena donjoj polovici kompaktne klase, dakle, ne može biti posebno prostran, ali skučen nije. Mjesta je po mjeri, a za sve drugo, trebali bi raspisati natječaj da netko pronađe manu. Od volana, mjenjača, papučica, kokpita...., rada i odziva motora, podvozja...

Sve je za pet, ili deset.... Netko će reći i 'konfekcija u celofanu', jer Q2 je premium-crossoverski spoj mehaničkih sklopova od kojih su napravljeni glavni modeli Volkswagena, Škode i Seata. No, u tome nema ništa, nimalo loše, jer svi su ti dijelovi usavršeni i izbrušeni 'do jaja', a kad se u koncernu iz Wolfsburga bira po brendovima, za Audi vrijedi standard 110 posto, za Volkswagen 100 posto, pa onda idu Seat i Škoda. Tim redoslijedom. Izvrstan osjećaj za volanom zasluga je udaljenosti podnice od tla 'samo' 15 cm. Doduše, to je tri centimetra više od A3 i Golfa, ali isto toliko manje od BMW-a X1 i Mercedes-Benza GLA, koji, ipak, nisu 'u klinču' s Q2, nego Q3.

Da budemo jasni, 15 cm sasvim je dovoljno i za silazak s asfalta, umjereni teren, a za teški teren šminkerski Q2 ionako nije. Tom je značajkom Q2 definitivno crossover, a ne SUV, s talentom za brzu vožnju kroz zavoje. To pokazuje i fluidna, razmjerno niska silueta (151 cm), a i koeficijent otpora zraka od 0,31 je za ovaj tip auta senzacionalan. Da se vratimo komforu, međuosni razmak od 260 cm, koji je isti kao u Q3 (u njemu je nešto više mjesta jer se sjedi uspravnije) sasvim dovoljno mjesta i na stražnjim sjedalima. Dojam komfora zaokružuje korektan prtljažnik od 405 do 1050 litara. Treba priznati i da su dizajn, dakle i ukupni dojam, iznimno dobri. Dok Q3 izgleda kao umanjenica od Q5, Q2 pokazuje sličnost s gamom modela iz Ingolstadta, uz istodobno snažan 'personality'.

Koliko izgleda kao polu-terenac, Q2 se vozi kao dinamičan kompakt, uz blago uzdignut položaj sjedenja, što doprinos 'ozbiljnijem'dojmu i osjećaju bolje kontrole. Dobro poznati turbodizelaš obujma 1598 ccm, koji je dosad bio najčešći sa 105, a i 90 KS, u novoj gami modela iz Wolfsburga nudi se sa 110, 116 i 120 KS. Snaga od 116 KS nije nešto strašno pogotovo što Fiat nudi 120 KS. K tome je najveći moment 'samo' 250 Nm, dok Fiatov, Opelov i Nissanov dizelaš 1.6 imaju 320 Nm. Izgleda to nelogično kad se u vožnji shvati kako žustro i ravnomjerno vuče 1.6 TDI u Audiju Q2. Pokazuju to i ubrzanje do stotke za 10,3 s te najveća brzina od 197 km/h. U ovakvom je autu, to, zbilja,'puna šaka brade'. 

Q2 pokazuje temperament u gradu i na autocesti, dojam motoriziranosti je vrlo dobar, čemu pomaže uzorno precizan i dobro raspoređen 6-stupanjsku mjenjač. Ali, zbilja, treba se zapitati zašto Q2, s na papiru ne pretjerano uvjerljivim brojkama, potegne i ide uvjerljivo? Prvo, poznato je da su svi motori iz koncerna Volkswagen stvarno jači nego što je deklarirano, pa bismo 'ruku u vatru' stavili da je pod haubom najmanje 125 konja. Kod momenta tih je 250 Nm realno barem 270, a usto je, po Volkswagenovom receptu, wastegate ventilom i podešavanjem ubrizgavanja momentna krivulja 'odrezana' ma nižoj razini.

S jedne se strane najveći moment razvija u rasponu od 1500 do 3000/min (veći raspon nego kod konkurenata), a kako se potom moment oslobađa u punom iznosu mogućnosti, najvećih 116 KS motor daje već od 3250/min i zadržava do 4000/min. Time je postignuto ravnomjerno otpuštanje snage, bez 'turbo-rupe' i naknadnog 'udarca u leđa', a istodobno žestina pri višim okretajima. Samo prednji pogon 'mjera' je za tu kombinaciju, a uz precizno ugođeno podvozje lako je voziti dinamično i sigurno. Kao u kompaktu. Tome pomažu i snažne kočnice te osjećaj čvrstoće i visoke sigurnosti. Zbog toga već nakon prvih kilometara auto uđe 'pod kožu', kao da ste ga vozili godinama.

Zbilja, ovoje jedan od najpogođenijih Audija, kvalitetno i solidno napravljen do zadnjeg detalja. Tome doprinose i povoljna potrošnja (pet do šest litara) te pošteno odmjerena cijena. Osnovni dizelaš (ovaj sa 116 KS) i baznom, dobrom opremom Comfort dostupan je za 204.699 kn, što je i najisplativija opcija. Testni je skuplji (i dalje s dobrim omjerom plaćeno/dobiveno), no cijene će za koji dan biti nešto izmijenjene (nažalost malo na više), ali Q2 će i dalj biti povoljan. I da ne zaboravimo 'poentirati', Q2 nema izravnog konkurenta. Dakle, sjedni, pet!


POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm

Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 85 kW/116 KS pri 3250 - 4000/min

Moment: 250 Nm pri 1500-3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: SUV/crossover C-segmenta, 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4191 x 1794 x 1508 mm

Međuosni razmak: 2601 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 11,1m

Masa/nosivost: 1405 kg (izmjereno) /500 kg

Prtljažnik: 405 - 1050 l

Spremnik: 60 l

Euro NCAP: 5 zvjezdice


PODVOZJE

Ovjes: sprijeda McPherson, straga Multilink

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 288 mm, straga bubnjevi 262 mm

Ručna: električna 

Naplatci: aluminijski

Gume: 215/55 R 17


PERFORMANSE

brzina: 197 km/h

0-100 km/h: 10,3 s

Potrošnja (EU): 5,2/4,2/4,6 l/100 km

na testu: 5,6 l/100 km

CO 2 : 118 g/km


CIJENA

Testni model: 261.591 kn (34.879 eura)

Bez doplata: 213.529 kn (28.470 eura)

Osnovni benzinac: 209.449 kn (27.927 eura) - 1.4 TFSI Comfort - 150 KS

Osnovni dizelaš: 204.699 kn (27.293 eura) - 1.6 TDI Comfort - 116 KS


+ prvoklasna izvedba

+ dizajn i funkcionalnost

+ performanse/potrošnja


- skupe dorade






Cindrić



Vulkal gume