8.12.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Citroën C3 Aircross BlueHDi 100 BVM Shine, zvijezda u valu novih crossovera B-segmenta

Umanjeni Peugeot 3008 zamaskiran u Citroën C3 i blizanac Opela Crossland X postaje terminator kompakata, zanimljiv s prigušenim dizelašem 1.6 i bogatom opremom

Izgleda da su francuski proizvođači shvatili kako imaju više šansi za tržišni proboj u novim segmentima, nego među kompaktima, gdje su uspješniji ne samo njemački i japanski, nego i korejski modeli, a otkriće (ne samo za njih) su crossoveri. Nakon što je Peugeot 3008 osvojio titulu 'Europskog auta 2017 godine' postalo je jasno da su pronašli 'zlatnu nit'. Napravili su veći model, 5008, a potom u 'bratskom' brendu iz koncerna PSA, broj manji model, Citroën C3 Aircross

Vjetar u leđa toj koncepciji je senzacionalna kupnja Opela, od strane francuskog koncerna, što je pružilo mogućnost 'prelijevanja' istog koncepta  na njemački brend. Tako su nastali Opel Crossland X, pandan Citroëna C3 Aircross, te Opel Grandland X. Testirali smo osnovnog dizelaša s 99 KS, koji je dostupan i sa 120 KS, a u C3 i sa 75 KS. Riječ je, za suvremene standarde, o umjerenoj specifikaciji, što podjednako 'govori' snaga, i moment od 254 Nm pri 1750/min. Manja isforsiranost motora znači veću elastičnost motora, pa šesti stupanj nije nužnost. 


Zapravo, pet je stupnjeva 'prava mjera'. Testni je model ušminkan: opremljen je najboljom trećom razinom opreme (Live, Feel, Shine), koji je dodatno napucan opremom (ispod tehničkih podataka). Napravljen je zanimljiv 'paket', a simpatičan stil, koji se može neće svidjeti svakome unaprijeđen je crossoverskim stilom, koji nudi komfor i funkcionalnost. dobrodošao je nešto smireniji stil  u usporedbi s 3008, a za volanom i nije dojam da je bitno manji. Sjedi se ugodno povišeno, a udaljenost podnice od podloge od 17 cm omogućava i vožnju izvan asfalta. Volan je osjećajan, a mjenjač je precizniji nego što smo navikli kod Citroëna. Po tome se najviše vidi napredak tehnologije. 


Kako je ovim konceptom moguće u istoj dužini spakirati više prostora pokazuje činjenica da pored prostora za pet osoba pruža i prtljažnik od 410 do 510 litara. A riječ je o automobilu dugačkom 415 cm. Izvedba je napredna s korektnim materijalima i izvedbom. Sve je zaokružen korektnim performansama. Jer, uz ubrzanje do stotke za 11,5 s i najveću brzinu od 175 km/h, treba li tražiti više? Ne treba! Pogotovo što sigurno leži i pegla zavoje, gotovo kao u kompaktu. Uvjerljivost naglašavaju snažne kočnice. 

Vozna svojstva, u svim uvjetima naglašava mogućnost kontrole proklizavanja odnosno zatvaranja diferencijala u pet programa. Riječ je o sustavu izvedenom iz ESP-a, koji zatvaranje diferencijala, u potrebnom stupnju ostvaruje kontroliranim kočenjem kotača koji gubi prianjanje, odnosno počinje proklizavanje. Time se snaga prebacuje na suprotni. PSA-ovi stručnjaci su ovaj sustav prilično usavršili, jer se koristi u svim PSA-ovi crossoverima (Peugeotovim, Citroënovim i Opelovim), koji se stoga proizvode samo s prednjim pogonom.

Time se osiguravaju potrebna vozna svojstva, čak i u terenskim uvjetima (jasno, ovo nije terenac, pa ne treba pretjerivati) bez utjecaja na povećanje mase, cijene, a istodobno potrošnje i emisije CO2. Uz mogućnost gotovo potpunog, posrednog, zatvaranja diferencijala, biranjem terenske opcije na kružnom kontroleru na središnjem panelu, dodatnom opcijom automatskog kočenja pri spuštanju i 17 cm udaljenosti podnice od podloge osiguravaju pristojna 'off-road' svojstva. A uz sve to zadržavaju se pristojne performanse, uz potrošnju od 5,5 do 6 litara na normalnoj cesti. 

Ovo je zbilja mjera za obiteljski auto, koji se ugodno vozi, uz osjećaj ozbiljnog i sigurnog auta, na blago povišenim sjedalima Ima potencijal i za poslovne namjene.Treba naglasiti i da je briljirao na Euro-NCAP testu, uz osvajanje pet zvjezdica, što je dodatan tržišni adut. Cijena? Testni je model nabijen opremom, što cijenu bilda do neugodnih 184.115 kn. Bez dodatne opreme cijena je 147.900 kn, a sa srednjim paketom opreme (početni u dizelskoj verziji), BlueHDi 100 Feel, cijena je 134.900 kn.


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1560 ccm

Provrt x hod: 75 x 88,3 mm

Kompresija: 16:1

Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750/min

Moment: 254 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ruč., 5 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da.


KAROSERIJA 

Izvedba: crossover B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4154 x 1756 x 1597 mm

Međuosni razmak: 2604 mm

Cd: 0,31

Krug okretanja: 10,7 m

Masa/nosivost: 1278/430 kg

Prtljažnik: 410 - 510 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 5 zvjezdice.


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 278 mm/diskovi 262 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R 16.


PERFORMANSE 

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 11,5 s

Potrošnja (EU): 4,6/4,0/3,7 l/100 km

Na testu: 5,8 l/100 km; CO2: 104 g/km.


CIJENE 

Testni model: 184.115 kn (24.386 eura)

Bez dodatne opreme: 147.900 kn (19.589 eura)

Osnovni benzinac: 112.900 kn (14.953 eura) - PureTech 82 Live

Osnovni dizelaš: 134.900 kn (17.868 eura) - BlueHDi 100 Feel


DODATNA OPREMA 

Metalik boja: 3000 kn

Paket Park Assist: 6000 kn

Paket Techno: 6900 kn

Paket Family + Safety: 2000 kn

Prednji naslon za ruke: 1000 kn

Rezervni kotač smanjenih dimenzija: 800 kn

Pristup i pokretanje bez ključa: 2000 kn

Panoramski stakleni krov: 6000 kn

Grip Control: 3900 kn.


+ funkcionalnost

+ komfor

+ potrošnja

+ oprema

- skupe doplate




CHR





Vulkal gume