17.5.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Citroën C3 Aircross BlueHDi 120 S & S BVM6 Shine, 'francuska veza'

Spretni kompaktni crossover, praktičnija umanjenica Peugeota 3008, s dizelskih 120 KS i 300 Nm uvjerljivo vuče (183 KS, 10,7 s), a troši 5-6 litara

C3 Aircross , novi Citroënov, a i francuski adut, crossover na granici B i C-segmenta, zbilja je, gabaritima 415 x 176 x 160 cm pogođen. Ni velik, ni malen. O ukusima se može raspravljati, dizajneri možda neće dobiti Nobelovu nagradu za uradak, ali stil napuhanog osnovnog C3 mnogima izgleda simpatično. Prošla su vremena kad se za Citroëne govorilo da su 'auti od papira' (sjećamo se Spačeka i njegovih derivata). Već naizgled C3 Aircross djeluje masivno , a to potvrđuje vaga (1381 kg izmjereno!). Naravno, bila bi 'katastrofa' da nije, osvojio je pet zvjezdica za sigurnost.

Novi francuski adut već smo testirali, baš u ovoj verziji, bogato opremljenoj Shine, i s dizelašem obujma 1561 ccm. Razlika je što je provjereni dizelaš 1.6 HDi, koji će uskoro ustupiti mjesto novom, učinkovitijem i čišćem 1.5 HDi, umjesto 99 KS i 254 Nm, pojačan na već respektabilnih 120 KS i 300 Nm. Daleko od toga da je osnovna dizelska opcija (u C3 Aircross, u C3 je dostupna i prva stepenica od 75 KS), zaključili smo da je, u mnogome ono što smo već vozili prava mjera. Ali ovaj paket, pogotovo sa 6-stupanjskim mjenjačem (osnovni ima 5-stupanjski) uvjerljivije i žešće potegne.


To dovoljno potvrđuju performanse - ubrzanje do stotke za 10,7 s i najveća brzina od 183 km. Stječe se dojam da su performanse još uvjerljivije i s tom dodatnom porcijom snage i momenta C3 Aircross je postao ozbiljniji igrač. Predug hod ručice mjenjača - to jedino bitno prigovaraju neki 'znalci', ali, vjerujte, to uopće nije problem. Pa drukčije se vozi Ferrari i Porsche, pa i BMW od obiteljskog crossovera, a da je šaltanje napor – nije. Sjedi se ugodno povišeno i komforno, ovjes je čvrst, a kočnice snažne. Sada je C3 Aircross spreman za ozbiljnije, a najveća je dobit na autocesti.

I na pretjecajnoj traci ima dovoljno žestine, lakoćom održava putne brzine od 140 do 160 km/h (po brzinomjeru, što je u području policijske tolerancije, a dovoljno je visok ritam). Premda je u gradu i slabija je verzija dovoljno temperamenta, ova ipak pruža 'brzinu više', a razlika je najuočljivija pri punom opterećenju. Razlika u cijeni, manja od tisuću eura opravdava ulaganja, pogotovo što se dodatan temperament ne plaća povećanom potrošnjom C3 Aircross je opravljiv i stabilan, a nadasve funkcionalan. Podnica 15 cm uzdignuta od podloge dobar je kompromis za asfalt i (ne previše zahtjevan) teren.


Glavni prigovor, visoka cijena riješen je aktualnim akcijskim popustom od 11.500 kn (na cijene u tablici niže) pa je i to sada OK. Dakle, premda ovaj model pruža i dosta emocija, prvenstveno se bira razumom. Dovoljno je velik, a gabaritima razmjerno umjeren, funkcionalan i dovoljno temperamentan (tu ocjenu naglašava snažnija motorizacija. Zbilja, kome treba veći crossover, pogotovo za parkirališta koja su istih gabarita kao prije 40 godina. Francuzi su konačno dobili jakog igrača u B+ segmentu (to je najbolja ocjena njegovog formata, a u toj klasi uvjerljive performanse moguće su i s potrošnjom nižom od šest litara. Usto se dobiva i 5-godišnje jamstvo (do 80.000 km). Treba li zbilja više, veće i snažnije?!

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 3750/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ruč., 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: crossover B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4154 x 1756 x 1597 mm
Međuosni razmak: 2604 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1381/430 kg
Prtljažnik: 410 - 510 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 5 zvjezdice.

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 278 mm/diskovi 262 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 16.

PERFORMANSE
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 10,7 s
Potrošnja (EU): 4,7/4,1/3,8 l/100 km
Na testu: 5,8 l/100 km
CO2: 104 g/km.

CIJENE
Testni model: 191.119 kn
Bez dodatne opreme: 150.971
Osnovni benzinac: 112.900 kn - PureTech 82 Live
Osnovni dizelaš: 134.900 kn - BlueHDi 100 Feel

DODATNA OPREMA
Metalik boja: 3.000 kn,
Uređenje Hype Mistral: 5.500 kn,
Paket Techno: 6.900 kn
Paket Family: 2.000 kn,
Dvobojna karoseriju u Ink crnoj boji: 2.000 kn,
Rezervni kotač smanjenih dimenzija: 800 kn
Panoramski stakleni krov: 6.900 kn,
Grip Control: 3.900 kn,
Pomoć pri parkiranju sprijeda + kamera za vožnju unatrag: 3.500 kn
Pristup i pokretanje bez ključa: 2.000 kn.

+ funkcionalnost
+ komfor
+ potrošnja
+ performanse
+ oprema

- u akcijskoj ponudi ništa bitno





CHR



Vulkal gume