5.2.2018. Autor: Roberto Baždo

TEST: Citroën C3 PureTech 82 Feel - nikad spremniji za otvoreni 'fajt' s najboljim gradskim osvajačima!

Ne skriva sličnosti s osebujnim C4 Cactusom, a otkačeni izgled prati prilično uvjerljivi 3-cilindarski benzinac od 82 KS. Stvarno dobro ide!

Od svoje prve generacije, ovaj model vrtio je svoj neki film. Najbolje od svega je što se njegova netipična tematika kod ljudi pokazala kao pravi pogodak, a popularnost i dalje nastavlja graditi kroz već neko vrijeme aktualnu treću generaciju.

Dobro se prisjetit, kako se prvi C3 svijetu predstavio 2002. naslijedivši Saxo, drugi uveden krajem 2009., a na salonu u Parizu 2016. predstavljen je akter našeg testa.

Novi C3 dugačak je skoro četiri metra(3996 mm), njegove proporcije, a prije svega međuosni razmak od 254 cm guraju ga u red najprostranijih u žestokoj konkurenciji gradskih modela. Testirana izvedba PureTech 82 Feel stigla nam je u 3-cilindarskoj benzinskoj izvedbi sa 1199 ccm i 82 KS (u ponudi dostupan i bazni: 999 ccm i 68 KS), a Feel opreme zapravo označava srednji, ali razmjerno bogat popis stavki koje dolaze uz ovaj automobil. 


Neki vole reći kako je C3 zapravo postao mali gradski crossover, nije daleko od istine...

Zapravo, jedini element koji ruši ukupan dojam prema našem C3 je izostanak danas sveprisutnog naprednog infotainmenta. Vozačko okružje zrači veselim duhom, a zanimljivih detalja je na obilje. Razina komfora je stvarno zadovoljavajuća, na naše iznenađenje i uz prilično dosta gurnuta sjedala straga, prostora za noge na stražnjoj klupi i dalje ima. Takvom raspodjelom prostora, obujmom prtljažnika ostao je na zavidnih 300 do 922 litara. Dakle, može 'odglumiti i preuzeti ulogu' obiteljskog automobila.

Vozačka pozicija lako se pronađe, bilo da ste nižeg ili višeg rasta. Veseli što je volan osjećajniji iz prethodnih modela. Jedino ručni 5-brzinski mjenjač ubire negativne bodove, ali kome ne smetaju dugi i mekani hodovi, ni u tome neće vidjeti neki veći problem.


Otkačenih detalja ne nedostaje, a osim što dojam kvari izostanak zaslona osjetljivog na dodir, veseli izuzetno bogata ponuda prostora

Zato veliki osmijeh na lice izaziva poznati 3-cilindrični PureTech, koji barem dok se vozite ostavlja dojam kako se radi o puno snažnijem sklopu nego što ga njegove karakteristike opisuju. Ubrzanje do stotke za 13 s i najvećih 168 km/h, tako puno bolje djeluju u praksi nego na papiru. 

Francuski zvrk izuzetno se dobro vozi i prijanja u zavojima. ima dovoljno snage i za puno opterećenje, a pri tome ne morate non-stop 'šaltati'. U gradu je okretan, a dobro se nosi i sa izazovima na autocesti.. Prosječno smo trošili 6,3 litare, a u normalnim se uvjetima može lako proći s još kojim decilitrom manje.

U vožnji također nema neobičnih zvukova, a ponovit ćemo, volan više nije pomalo 'spužvast', kao u prethodnom modelu. Dakle, naš ukupni dojam je i više nego vrlo dobar, pogotovo ako se prisjetimo koliko komocije donosi na sprijeda i straga. Dakle, to je solidan auto, koji sigurno nije premalen za potrebe jedne mlade, male obitelji. Ne zaboravimo pri tome spomenuti i ostvarene 4 zvjezdice na crash testu Euro NCAP-a (nije najbolji rezultat u segmentu).

Cijena našeg testiranog modela C3 PureTech 82 Feel, dakle s jačim 3-cilindarskim benzincem i sasvim zanimljivim Feel paketom opreme u konfiguratoru kreće s iznosom nešto većim od 93.000 kuna. Slažemo se, ne zvuči jeftino, ali ako usporedimo cijene konkurencije (Nissan Micra, VW Polo...), novi C3 stvarno ima adut više u osvajanju kupaca.

POGON

Motor: benzinski, 3-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1199 ccm

Provrt x hod: 75 x 90,5 mm

Kompresija: 11:1

Snaga: 60 kW (82 KS) pri 5750/min

Moment: 118 Nm pri 2750/min

Mjenjač: ruč., 5 st.

Pogon: prednji;

Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 3996 x 1829 x 1474 mm

Međuosni razmak: 2540 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 10,9 m

Masa/nosivost: 1547/473 kg

Prtljažnik: 300/922 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 4*

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi

Ručna: mehanička

Naplaci: čelični

Gume: 205/55 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 168 km/h

0-100 km/h: 13 s;

Potrošnja (EU): 5,7/4,1/4,7 l/100 km

Na testu: 6,3 l/100 km; CO 2 : 109 g/km


CIJENA

Testni model93.596 kn (bez doplata) (12.479 eura)

Bez doplata:

Osnovni benzinac (bez klime)83.723 kn (11.163 eura) PureTech 68 Live

Osnovni dizelaš (bez klime)96.442 kn (12.858 eura) - BlueHDi 75 Live



+ motor (potrošnja, performanse)
+ prostranost
+ solidne cijene

- mjenjač (dugi hodovi)






CHR



Vulkal gume