8.9.2017. Autor: Oliver Marić

Test: Citroën C-Elysée Shine BlueHDi 100 BVM, najviše od limuzine za najmanje novca

Zanimljiv i povoljan blizanac Peugeota 301, osvježen redizajnom i opremom, pruža solidan komfor, a s dizelašem od 99 KS i 254 Nm dobro potegne i malo troši

Puno se od 2013. pisalo o PSA-ovim 'blizancima' - Peugeotu 301 i Citroënu C-Elysée, da je pošten komad auta za malo novca, do toga da je 'jeftilen'. Ocjena je, jasno, između, ali nakon testa bliže smo prvoj. A privlačnost povećava aktualna akcijska ponuda. Povijest je neobična: nastao je na 19 cm produženoj i 2 cm proširenoj PSA-ovoj Platformi 1, na kojoj su napravljeni prethodni C3 i 208.

Dakle modeli niže klase. Razlog je to što s boka malo podsjeća na Peugeot 508 - ima zbijen prednji dio, s malim prevjesom. U 443 cm dužine nudi prostranost i golem prtljažnik. Uz bogatiju opremu sve izgleda pristojno i dobro sklopljeno. Zahvaljujući međuosnom razmaku od 265 cm straga je komforno, a prtljažnik ima 506 litara. Korektno je izvedena i opremljena unutrašnjost. Malo šminke nudi doplatna oprema, koja uključuje 16-colne naplatke, LED-ice, kameru za rikverc...



Pun je pogodak izbor već proslavljenog dizelaša 1.6 HDi s 99 KS, koji zbilja pristojno vuče i malo troši. Najveći moment samo 254 Nm? To je poželjno, jer se snaga otpušta ravnomjerno. Dobra je mjera i 5-stupanjski mjenjač, kojemu se može oprostiti malo duži hod, pa uz temperament u gradu snage ima i na autocesti. Postiže 183 km/h, a do stotke ubrzava za 10,8 s. Treba li više?

Za one koji traže kruha svrh pogače, evo povijesne usporedbe: BMW 2002, ultimativni sportski auto svoga doba (1968. - 1974.), tadašnji pojam ubrzanja i brzine, stotku je hvatao za 10,6 s i mogao potegnuti 176 km/h! Je li dakle malo to što nudi testni model?!


A u pristojnom ritmu troši pet litra. Za svoju klasu i cijenu sigurno leži, dinamičan je i upravljiv. Kočnice 'grizu', premda u straga bubnjevi, zahvaljujući diskovima od 266 mm. Dobre su performanse zasluga povoljnog omjera dizelske snage i mase, a potrošnju je lako spustiti ispod pet litara.

Ovo je zbilja auto po mjeri naših prosječnih građana: bez luksuza, funkcionalan i izdržljiv, s provjerenom dizelskom mehanikom omogućava jeftino prijeđene kilometre. S osnovnom opremom, za samo 91.900 kn (akcijska cijena), je najisplativiji. Dakle, kao u naslovu, ovo je najviše od limuzine, na našem tržištu, za najmanje novca.

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1560 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,3 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750/min
Moment: 254 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ruč., 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: limuzina C-segm., 4V, 5 sjedala
Gabariti: 4427 x 1748 x 1471 mm
Međuosni razmak: 2652 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1185/425 kg
Prtljažnik: 506 + 20 l
Spremnik: 32 l
EuroNCAP: 3 zvjezdice.

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 266 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 16.

PERFORMANSE
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Potrošnja (EU): 4,6/3,4/3,8 l/100 km
Realno: 4,8 - 5,8 l/100 km
CO2: 98 g/km.

CIJENE
Testni model: 127.307 kn (17.088 eura)
Bez dodatne opreme: 113.435 kn (15.266 eura)
Osnovni benzinac: 81.900 kn (11.068 eura) - PureTech 82 Feel
Osnovni dizelaš: 91.900 kn (12.419 eura) - BlueHDi 100 Feel

+ povoljna cijena
+ niska potrošnja
+ dobre performanse
+ komfor i oprema
- dug hod mjenjača
- 3 EuroNCAP zvjezdice








Vulkal gume


Cindrić