29.11.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Exclusive

Sedam sjedala i dizelskih 150 KS skladno ukomponirani za gutanje kilometara

Kraj 1990-ih bila su vremena kad su svi predviđali da će kompaktni monovolumeni prevladali na tržištu. Lavinu je krajem 1996. pokrenuo Renault Megane Scenic, koji izvrstan tržišni start može zahvaliti i tituli 'Europskog automobila 1997. godine'. Potom su slijedili 1998. Opel Zafira i 1999. Citroën Xsara Picasso. Zanimljiv francuski 'višebojac' , koji je 1994. na salonu u Parizu predstavljen u konceptnoj verziji, sa stražnjim vratima u kontra smjeru, imenovan je po 'formuli' Megane Scenica, kao ekstenzija kompaktne Xsare. Oba će u sljedećim generacijama izgubiti prefiks osnovnog modela i postati samo Scenic i Picasso.Bolje!.

Modelom druge generacije iz 2006. javila se potreba za produženom verzijom sa sedam sjedala, naziva Grand, koja je predstavljena najprije u produženoj verziji. Aktualni model, kojeg smo testirali, u konceptnoj verziji Citroën Technospace predstavljen je 2013. na salonu u Ženevi. Tržišna je verzija, otprilike paralelno u produženoj verziji Grand C4 Picasso (460 cm) i standardnoj C4 Picasso (443 cm). Oba su napravljena na novoj zajedničkoj modularnoj platformi PSA EMP2, na kojoj je napravljen novi 308, a uskoro će i C4 treće generacije (po uzoru na Volkswagenovu MQB). Korištenjem čelika visoke i ultravisoke čvrstoće za noseće elemente strukture postignuta je 40 posto veća torzijska čvrstoća, a istodobno je masa smanjena za više od 100 kg. No, to je već provjeren recept, kojeg uspješno koriste svi 'veliki igrači' na tržištu i tu u Citroënu sisu izmislili 'toplu vodu'. Premda je i prethodni model bio korektno dizajniran, novi djeluje i ozbiljnije, i gospodskije, i funkcionalnije. Testirali smo ga u osnovnoj verziji C4 Picasso, dizelskoj i benzinskoj. Oba su modela nedavno redizajnirana, fino uglancana, po, također poznatoj metodologiji...

Blago 'šminkanje' najviše se vidi po prednji, svjetlima u LED tehnologiji, osvježenja u unutrašnjosti, uz poboljšane obloge i materijale najviše se vide po digitalnoj instrumentnoj ploči, koja nudi digitalni prikaz brzine (pandan mehaničko-optičkog prikaza koji je bio značajka Citroëna GS iz 1970.) i analognog brzinomjera. Ponuda na našem tržištu pametno je sužena samo na dizelaše 1.6 HDi sa 100 i 120 KS te 2.0 HDi sa 150 KS. Testirali smo snažniju verziju, s najbogatijim paketom opreme Exclusive, čije su najvidljivije vanjsko obilježje 18-colni alu naplaci s gumama 225/45. S ručnim mjenjačem, a uz doplatu je dostupan korektan automatski 6-stupanjski. Najvažniji dojam: Grand C4 Picasso je golem auto, praktički pruža najviše u nevelikih 4,6 metara, a u prva dva reda ima raskošno prostora. U srednjem mogu sasvim komforno sjesti tri osobe, a ako je u funkciji samo pet sjedala, straga ima više od 700 litara korisnog obujma. Francuzi si konačno riješili da podizanje sjedala iz trećeg reda bude jednostavno, a usto nisu samo pomoćna. Mogu normalno sjesti (doduše ne kao u srednjem redu) i krupnije osobe. Kad se obore sva sjedala osim prednjih, dobiva se kombijevskih 1843 litara utovarnog prostora.Dakle, dojam funkcionalnosti je vrlo dobar, a takvu ocjenu zaslužuju i materijali i završna obrada.

Već osnovni dizelaš je sasvim dovoljan, pogotovo sa 120 KS, a ovaj pokazuje žestinu od nižih okretaja, što je zasluga najvećeg momenta od 370 Nm u području od 2000 do 2500/min. Srećom i mjenjač je precizniji i uglađeniji nego u prethodnoj generaciji (to je dugo bila PSA-ova boljka) pa je vožnja ugodna. Zapravo, vrlo ubodna. Grand C4 Picasso fino povuče, što pokazuje ubrzanje do stotke za 9,8 s, a moć motora, zahvaljujući i za monovolumen solidnu aerodinamiku (0,32) potvrđuje najveća brzina od 210 km/h. I ležanje treba istaknuti kao vrlinu pa Grand C4 Picasso praši stabilno i sigurno, bez 'lelujanja' kojem je dio sklon prvi model, malo i drugi. Ugodno ga je, uz blago povišeni položaj, voziti ...

... pogotovo što ima dovoljno snage i dinamičnosti za pretjecajnu traku. Ako postoji fraza o 'gutačima kilometara', za masivne i sigurne automobile koje je ugodno brzo voziti autocestom, ovo je pravi slučaj. U vožnji se osjeća da je karoserija čvršća, a usto laganija nego kod prethodnika, pa je i upravljanje preciznije i konkretnije. Isto vrijedi i za snažne kočnice, pa je ovaj veliki iznutra, a po vanjskim gabaritima prihvatljiv (osam je centimetara kraći od Octavije Combi), pa nema problema s parkiranjem. Pogođen je za veće obitelji i biznis, a usto je štedljiv (to postaje već normalno). Na testu smo, u mješovitim uvjetima trošili šest, a lijepo se može voziti i s prosječnih 5,5.

Cijena? Najisplativiji je svakako BlueHDi100 Intensive za 158.900 kn, a testni je. s cijenom većom od 250.000 kn već u području kad teško može proći, jer onaj tko kod nas raspolaže s toliko novca (gotovinski ili kreditno), kupuje iz koncerna Volkswagen, BMW i Daimler. Ne tvrdimo da je to korektno i opravdanu, ali na našem je tržištu to tako. Dakle Citroën C4 Picasso svakako da, ali osnovni dizelski (100 ili 120). Ovaj je zbilja za ugodnu vožnju, a i dizajnerski je OK...

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V (zupčasti remen), blok od sivog lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1997 ccm

Provrt x hod: 85 x 88 mm

Kompresija: 16,7:1

Snaga: 110 kW/150 KS pri 4000/min

Moment: 370 Nm pri 2000-2500/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: monovolumen D-segmenta, 5V, 7 sjedala

Gabariti: 460 x 182,5 x 164 cm

Međuosni razmak: 284 cm

Cd: 0,32

Krug okretanja: 11,4 m

Masa/nosivost: 1640/560 kg

Prtljažnik: 170-1843 l

Spremnik: 57 l

Euro NCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice: sprijeda samov. diskovi 283 mm, straga bubnjevi 268 mm

Ručna: mehanička

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 18


PERFORMANSE

brzina: 210 km/h

0-100 km/h: 9,8 s

Potrošnja (EU): 4,2/3,7/3,9 l/100 km

na testu: 6,0 l/100 km

CO 2 : 102 g/km


CIJENA

Testni model: 254.000 kn (33.867 eura)

Bez doplata: 241.900 kn (32.253 eura)

Osnovni benzinac: nije u ponudi

Osnovni dizelaš: 158.900 kn (21.187 eura) - BlueHDi100 Intensive


+ funkcionalnost

+ oprema

+ performanse

+ potrošnja


- skupe doplate







Vulkal gume