15.7.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Fiat Tipo SW 1.6 Multijet Easy, pošten i povoljan komad karavana

Ozbiljan 'station wagon' s gepekom od 550 do 1650 l, izvrsnim dizelašem od 120 KS i 320 Nm do stotke ubrzava za 9,7 s i može potegnuti 'dvije glave'...

Nakon osnovnog limuzinskog modela, kojeg su odmah nakon prezentacije na proljeće 2016. prozvali 'rezačem cijena', i kompaktne verzije HB, predstavljene u siječnju, Fiat je predstavio treću karoserijsku inačicu modela Tipo. Stigao je zanimljiv model kojim se Fiat, nakon 2010., vraća karavanima. Posljednji je bio Croma, koji i nije bio pravi karavan, a 2007. je zaključen Stilom SW. Riječ je o trećem modelu u gami, svi imaju medousni razmaka 264 cm i širine 179 cm. Dakle, pošten komad karavana.

Kompakt je dugačak 437, limuzina 453, a karavan 457 cm, a obujam prtljažnika, koji je i dosad bio vrlina dodatno je napuhan. U kompaktu je klasno rekordnih 440 litara, u limuzini 520, a u karavanu 550 litara. Preklapanjem sjedala obujam raste do 1650 l, čime Tipo SW dolazi u vrh kompaktnih karavana. Premda su mnogi otpisali Fiat, kao ozbiljnog igrača, Tipo je solidnom izvedbom kvalitetnom motorizacijom (benzinac 1.4/95 KS te turbodizelašima 1.3/95 KS i 1.6/120 KS zbilja složio zanimljiv paket za naše kupce. 

U paleti motora su usisni benzinac 1.4 16V s 95 KS, koji dobro podnosi plinsku instalaciju (+7000 kn) te dizelaši 1.3 Multijet s 95 KS i 1.6 Multijet sa 120 KS. Kratko smo vozili i osnovnog dizelaša i potvrđujemo da je to sasvim dovoljno (11,7 s, 180 km/h)), a snažniji dizelaš svira već za tercu višim notama. Objektivno snažniji  dizelaš nije potreban, premda pruža osjetno bolje performanse, pogotovo izvan grada i na autocesti, gdje pruža osjetno više 'baruta' na pretjecajnoj traci.

Ispeglana silueta osigurava, za karavan, izvrsnu aerodinamiku (0,29) zaslužna je za najveću brzinu od 200 km/h, što je zbilja pohvalan rezultat za takav tip automobila. No, osjećaj velike snage pod nogama najbolje se osjeća i prepoznaje po ubrzanju od 9,7 s do stotke. Premda Tipo, općenito nije dorađen poput Škode Octavije s Volkswagenovom mehanikom, to se osjeća i na volanu i mjenjaču (hod je malo veći), ima sve poput pravog ozbiljnog auta. Više od snage, za uvjerljiv dojam i performanse zaslužan je najveći moment od 320 Nm, najveći među dizelašima 1.6 s jednim turbopunjačem. 

To se itekako osjeća u vožnji, kao da je motor za broj jači od potrebnoga, jer je, zbilja, osnovni 1.3 s 95 KS sasvim dovoljan, a osjećaj dobre izvedbe zaokružuje ukupna masa od 1.4 tone. Dakle auto se dobro nosi s razmjerno velikom snagom. Polukruti ovjes straga prava je mjera za talijanski karavan koji se proizvodi u turskom pogonu u Bursi, poznatom po visokoj kvaliteti. Multilink ne nedostaje. Za uvjerljive performanse dovoljno je šaltati pri 3500/min i koristiti područje od 1800/min naviše. Pomaže dobro stupnjevan mjenjač sa šest stupnjeva. 

Premda je malo 'hrapaviji' od idealnog, omogućava brzo šaltanje i dinamičnu vožnju. Dojam uvjerljivosti zaokružuje potrošnja od pet do sedam litara, ovisno o tempu. Nije to sportski auto, ali fino potegne i dobro leži. Stabilnosti i upravljivost su korektni te se bez problema mogu postizati visoki brzinski prosjeci. Duži i teži stražnji dio gotovo ne utječe na performanse te su prolasci kroz zavoje kao i kod hatchbacka. Ležanju i kočenju pomažu 17-colni kotači s gumama 225/45. 

Da se razumijemo, Fiat Tipo SW nije ništa revolucionarno, više je to solidna konfekcija, koja pruža vrlo dobar komfor, zanimljive performanse i osjećaj sigurnosti, premda ima samo tri zvjezdice za sigurnost. Ali, to je uglavnom posljedica manjka sigurnosnih opcija, poput upozorenja za napuštanje trake, nego solidnosti izvedbe. Pruža dobru protuvrijednost  za oko 20.000 eura.

U ponudi su paketi opreme Pop i Easy. Testirali smo snažnijeg i bolje opremljen model. Osjećaj u unutrašnjosti je kao u najboljim kompaktima, premda u detaljima u unutrašnjosti nije kao Golf, Astra i Focus. Fiat Tipo SW je osvježenje u klasi kompaktnih karavana i natječe se za najisplativijeg u klasi. Svakako, palac gore!

POGON  

Motor: turbodiz., 4 cil., 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno

Obujam: 1598 ccm 

Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 3750/min

Moment: 200 Nm pri 1500/min

Mjenjač: ručni, 6 st

Pogon: prednji pogon

Start/stop: da.


KAROSERIJA 

Izvedba: karavan C-segm, 4 vrata

Gabariti: 457 x 180 x 150 cm

Međ. razmak: 264 cm

Cd: 0,30

Masa: 1405 kg

Prtljažnik: 550 l

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 3 zvjezdice


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 284 mm/bubnjevi 288 mm

Ručna: mehanička

Gume: 225/45 R 17


PERFORMANSE 

Brzina: 200 km/h

0-100 km/h: 9,7 s

Potrošnja (EU): 4,4/3,3/3m7 l/100 km

Realno: 5,6 l/100 km

CO2: 99g/km


CIJENA 

Testni model: 156.500 kn (20.867 eura); bez doplata: 147.782 kn (19.704 eura)

Osnovni benzinac: 118.055 kn (15.741 eura) - 1.4 1V Pop/95 KS; 

Osnovni dizelaš: 139.818 kn (15.741 eura) - 1.3 Multijet Easy/95 KS. 


+ funkcionalna izvedba

+ performanse i potrošnja

+ povoljna cijena

- 3 zvjezdice za sigurnost




Cindrić



Vulkal gume