7.7.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Ford Mustang 2.3 EcoBoost

Kultni muscle-car po europskom receptu

U Garlandu kupac je želio prespavati u Mustangu dok na naplatu ne stigne njegov ček. Prolazeći pokraj Fordova salona u Seattleu vozač kamiona s cementom zagledao se u Mustang i udario u izlog. Tijekom prvog prodajnog vikenda četiri milijuna Amerikanaca razgledalo je izložene primjerke. Potražnja je 15x nadmašila ponudu. Organizirane su licitacije i prodaja na lutriji, a pred mnogim je salonima red čuvala policija. Prvog dana predstavljanja, 17. travnja 1964., Ford Mustang je šokirao automobilsku javnost. 

Niti jedan auto u američkoj povijesti nije svojom pojavom izazvao toliko divljenja i simpatija. Ostalo je povijest. A mi smo testirali model 6. generacije, predstavljen početkom godine, koji američku ikonu, nakon dugih lutanja vraća korijenima. I približava europskom sportskom ukusu, receptom downsizinga. Premda ima prepoznatljiv 'štih' sportskih coupea iz 50-ih i 60-ih, prožet suvremenom koncepcijom.

Američki je pastuh upregnut 4-cilindrašem 2.3 EcoBoost, istim koji u ultimativno nabrijanoj verziji i s pogonom 4x4 pokreće Focus RS. Imali smo rijetku priliku, u istom ciklusu, voziti oba. Mustang, po tradiciji, ima stražnji pogon, otvoreniji ispuh i malo liberalniju upravljačku elektroniku. Već na dodir gasa pod haubom se javlja potmula grmljavina, a gusto raspoređen 6-stupanjski mjenjač omogućava katapultiranje uz kontroliranu dozu driftanja, ako se malo zakrene volan. 

To se zove  downsizing: pored 'mrcina' 3.7 V6 sa 304 KS i 5.0 V8 sa 425 KS moćni 4-cilindraš djeluje poput sprintera. Snaga od 317 KS i moment od 434 Nm, prigušeni su parametri 2.3 EcoBoosta, koji u punokrvnoj verziji pokreće Focus RS (350 KS i 470 Nm), u klasično koncipiranoj jurilici sa stražnjim pogonom pružaju pravi oktanski užitak, uz dozu kontroliranog driftanja. 

Maksimalni tlak prednabijanja od 2,1 bar i direktno ubrizgavanje omogućavaju brz, oštar odziv na gas. U overboostu se 15 sekundi najveći moment povećava do 470 Nm, što daje eksploziju snage za najvažnije manevre, a motor živo potegne od 1500 i grabi sve do 5500/min. Na testu smo izmjerili ubrzanje do stotke za 5,8 s, tri desetinke dulje od tvorničkog obećanja, ali još uvijek uzbudljivo. 

Ubrzanje je oštro i kad kazaljka brzinomjera prijeđe 120, a potencijal pokazuje i špica od 240 km/h. Sportski naštimano, a ipak ne pretvrdo podvozje omogućava oštro napadanje zavoja, sigurno i bez iznenađenja. Na pritisak gasa, pogotovo ako se šalta niže, osjeća se udarac u leđa te Mustang kreće naprijed poput TGV-vlaka. I, naravno, ne može se očekivati štedljivost. Ali ako se pazi može se proći s manje od deset. Na testu smo, pak, trošili blizu 14. I neka...

Uz ručni šaltung na uzdignutoj središnjoj konzoli, klasičnu ručnu kočnica i okrugle 'ure' postignut je užitak vožnje. Malo gimnastike nužno je za dolazak na školjkasta stražnja sjedala, koja pružaju izvrstan oslonac u vožnji. Koncepcija 2x2 uz međuosni razmak od 272 i širinu 192 cm pruža komfor za četvero u klasičnoj  kupeovskoj formi. Koeficijent otpor zraka 0,32? Uz nisku siluetu - super! 

Sigurno ležanje pojačavaju mehanički zatvarač diferencijala, multilink i 19-colne felge. Premda je auto nabijen  gadgetima i sustavima elektroničke potpore, vozač u svakom trenutku osjeća da je gazda za volanom. Sve zaokružuje izvrstan zvuk.


POGON 

Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2264 ccm
Provrt x hod: 87,6 x 94 mm
Kompresija: 9,5:1
Snaga: 233 kW (317 KS) pri 5500/min
Moment: 434 Nm pri 2500-4500/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: coupe D-segm., 2V, 2+2 sjedala
Gabariti: 4784 x 1916 x 1381 mm
Međuosni razmak: 2720 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1664/330 kg
Prtljažnik: 320/408 l
Spremnik: 61 l
Sigurnost: 5 (NHTSA)


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 320 mm/diskovi 320
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/40 R 19 (standardne 235/50 R 18).


PERFORMANSE 

Brzina: 240 km/h
0-100 km/h: 5,5 s
Potrošnja (EU): 10,3/7,0/8,2 l/100 km
Na testu: 13,8 l/100 km
CO2: 179 g/km.


CIJENA 

421.2800 kn (32.667 eura); bez doplata: 383.900 kn (51.187 eura).


+ performanse
+ ležanje
+ sigurnost

- cijena





Cindrić



Vulkal gume