1.11.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Executive, toliko dobar da ne treba žaliti za Accordom

Uglađena i dovoljno prostrana sportska limuzina s perfektnim turbobenzincem od 182 KS do stotke ubrzava za 8,4 s, školski pokazujući sklad dinamike i komfora, nije (pre)rastrošna, ali ima premali 'tank'

Benzinske Honde potrošnjom nikada nisu bile uzor, ali zar je osam litara, za turbobenzinca 1.5 nabijenog na 182 KS, puno?! Ako niste znali da Honda proizvodi najbolje benzince na svijetu, trebate sjesti u ovaj auto. Tvrtka iz Tokija od 1959. proizvodi najviše motocikala na svijetu, a otada datira i rekord po broju proizvedenih motora s unutarnjim izgaranjem. Honda ih godišnje proizvede blizu 15 milijuna, svih vrsta. Premda su im izvrsni i dieselaši, najbolji rejting ipak mogu zahvaliti otto motorima. Stoga je turbobenzinac 1.5 sa 182 KS pravi izbor za novu japansku limuzinu.

Civic 10. generacije već je više od pola godine na našem tržištu. Oduševio nas je na testu hatchbacka, a red je sada došao ne test limuzinske, sedan inačice. Dobro je što smo usporedili dvije iste motorizacije, u različitim karoserijskim i mjenjačkim verzijama. Limuzinska je verzija produžena s 4497 na 4648 mm, a da je posao napravljen uvjerljivo, pokazuje što je 15 cm rastegnutoj karoseriji međuosni razmak povećan s 2625 na 2698 mm. Sedam i pol centimetara veći uzdužni razmak među kotačima pokazuje da se itekako vodilo računa o komforu na stražnjim sjedalima, što je i glavna značajka limuzina. Dobrodošlo je i na autocesti, a ne smata u gradu.

Izvrsna svojstva pokazuju zbog čega je japanska marka tako olako povukla Accord s europskog tržišta. Uz ovakav auto zbilja nije potreban neznatno veći model iste uloge i koncepcije. Sve je fino dorađeno, elegantno, izvedba je kvalitetna bez premium pretjerivanja, promišljena kombinacija klasičnog i elektronički naprednog. Komfor je vrlo dobar, objektivno više ne treba, premda to nije glavna vrlina ovog auta. Sve je dakle bogato, 'hi-tech', ali i suzdržano. Civic, hatchback i ovaj limuzinski, namijeni su onima koji znaju što traže od marke poznate po visokim cijenama.

Karoserija je fino ispeglana, rješavajući problem na baš hvaljenog dizajna baznog modela. Sedan je atraktivniji od osnovnog Civica. Položaj za upravljačem je pravi, 'vozački', vožnja je, na krilima najbolje postavljenog, preciznog volana i precizne ručice mjenjača, koji bi mogao biti uzor mnogima, zbilja užitak. Dobro su podešene proporcije, pa premda su dimenzije manje nego u 'pravih' limuzina srednje klase, komfor je sasvim dovoljan, širinom, prostorom za koljena...

Sjedala su oblikovana kako priliči autima sportskih gena, dovoljno komforna, samo bi bilo bolje da je sjedaća ploha malo dulja. Sveukupno uvjerljive performanse zaokružuje prtljažnik obujma 519 litara. Premda je automatski mjenjač (CVT nove generacije koji nas je ugodno iznenadio u osnovnom modelu) nekako preporučljiv za ovu opciju, ručni šaltung pojačava dinamičnost. Super je usklađen s motorom koji je po Hondinom receptu fino izbalansiran i temperamentan te spontano, oštro reagira na gas. 

Više od snage, a 182 KS iz 1498 ccm daje 121,5 KS po litri obujma, za dinamiku znači okretni moment od 240 Nm, u rasponu od 1900 do čak 5000/min. Pazite, nije to turbodizelski motor, pa ta vrijednost, zbog dvostruko šireg iskoristivog područja okretaja, u usporedbi s turbodizelašima, vrijedi znatno više (turbodizelaši s 240 Nm imaju 90 do 100 KS). U tom širokom području okretaja snaga se otpušta linearno i uvjerljivo, ali pri snažnom ubrzanju u prvom i drugom stupnju brzo se uključuje elektronika za sprječavanje proklizavanja, jer nije lako prenijeti toliku snagu samo preko prednjih kotača. 

Uz uzbudljiv zvuk do stotke ubrzava za 8,4 sekundi, a najveća je brzina 210 km/h. Nisu to podaci od kojih 'boli glava', ali tražiti brže i bolje od ovoga zbilja bi bilo pretjerivanje. U gradu je oštar, a na autocesti nudi i dovoljno siline na pretjecajnoj traci. Usto, ovo je tipičan auto za kojeg vrijedi pravilo da nije najvažnije koliko auto ide, nego kako ide. 

Osjećaj brzine i kontrole je drukčiji, bolji nego kod sličnih 'konfekcijskih' modela, a uvjerljivim performansama pomaže precizno podešeno podvozje, koje omogućava stabilnost i 'upijanje' neravnina. Ovo je jedan od najboljih primjera postizanja kompromisa, sinergije stabilnosti i udobnosti. I kočnice su 'na visini', dobro 'grizu' i lako ih je dozirati.

Civic Sedan je primjer sportske limuzine koja omogućava sigurnu i opuštenu vožnju u visokom ritmu, koji je po novim trendovima bez dizelaša u ponudi (mnogi žale zbog toga). Motor 'puca od snage' u svakom stupnju, ima dovoljno 'špirita' za izvlačenje iz zavoja i temperamentnu vožnju, a kao što smo već naveli, potrošnja od osam litara (umjerenim ritmom manje od sedam), za ovakav auto nije pretjerana. 

Problem, odnosno jedna od rijetkih mana ovog auta je spremnik goriva od samo 46 litara, koji do paljenja rezerve omogućava vožnju od oko 500 km. Zbog toga je zbilja šteta što nema spremnik goriva od 60 litara. Kao i kod svih Hondi, cijena nije vrlina, ali 230.000 kn, koliko stoji ovaj model, najbolje opremljeni Executive, koji nudi sve bitne 'gadgete' i kožne obloge, nije pretjerano. A osnovni model s istom motorizacijom stoji 180.000 kn. To je to!


POGON 

Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1498 ccm

Provrt x hod: 73,0 x 89,5 mm

Kompresija: 10,6:1

Snaga: 134 kW (182 KS) pri 5500/min

Moment: 240 Nm pri 1900-5000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: limuzina D-segm, 4 vrata 

Gabariti: 4648 x 1799 x 1416 mm 

Međ. razmak: 2698 mm

Krug okretanja: 11,3 m

Cd: 0,26

Masa: 1385 kg 

Prtljažnik: 519 l

Spremnik: 46 l 

EuroNCAP: 4 zvjezdice 


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 280 mm/diskovi 262 mm

Ručna: električna

Gume: 235/45 R 17 


PERFORMANSE 

Brzina: 210 km/h 

0-100 km/h: 8,4 s 8,2 s 

Potrošnja (EU): 7,4/4,7/5,7 l/100 km

Potrošnja (test): 8,0 l/100 km

CO2: 140 g/km 


CIJENA

Testni model: 228.990 kn (30.532 eura)

S automatskim mjenjačem: 240.090 kn (32.012 eura), CVT-7 

Osnovni model: 179.990 kn (23.999 eura), Comfort





Vulkal gume


Cindrić