9.10.2016. Autor: Oliver Marić

Test: Hyundai i20 Active 1.0 TGDI 120 Premium+

Terenski dodaci nisu samo šminka, ovo je već pristojan crossover niže klase

Nitko kao Korejci u kratkom se roku nisu promakli iz konfekcije u tešku ekskluzivu (pogledajte Genesis, perfektnu limuzinu koja prosječnom Amerikancu znači poput Mercedesa). Tucson, kao i bratski Sportage, ne plaši se probiti cjenovnu granicu od 300.000 kn, a i20 druge generacije, predstavljen krajem 2014., ne samo da je stigao Polo, Corsu i Clio, nego ih i prestigao. 

Najbolji model B-segmenta? Vjerovali ili ne, trenutačno da! Zato ni njegova crossoverska, 2 cm uzdignuta izvedba Active ne može biti nego izvrsna. U Seoulu znaju posao, pa su podnicu uzdigli na 19 cm, na mjeru nelošeg SUV-a. Obilate su dimenzije atraktivnim dodacima još poboljšane, pa je novitet kojeg smo testirali dugačak 406,5 (+1), širok 176 (+2,6) i visok 153 (+5) centimetara. Naravno, zadržan je međuosni razmak od 257 cm (Golf VI i Octavia II imaju 257,8!). 

Oprema i komfor na gornjoj su razini niže klase, zaslugom i međuosnih  257 cm, a kokpit je pohvalno pregledan i funkcionalan. Niste, vjerojatno, znali da su Korejci, od Nijemaca i Šveđana, preuzeli primat u visokočvrstim čelicima? Zato se u i20 osjeća kompaktnost i postojanost, što je dragocjeno za sigurnost i dinamiku vožnje. Sve je čvrsto i precizno, a Korejcima nije trebalo da se 'igraju' digitalizacijom kokpita. Čista klasična izvedba pun je pogodak. 

Formula srodnog ix20 nije se pokazala uspješnom, pa su korejski stratezi, jednostavnije i povoljnije, došli do polu-crossovera, koja se na plaši terena, a uživa na asfaltu. 'Pogođen' dizajn osnovnog modela dodatno je pojačan atraktivnim dodacima, LED-icama i štitnicima.

Povišen za 20 mm, atraktivno zamaskiran u polu-crossover, s frktavim i potentnim 3-cilindarskim turbobenzincem od 120 KS.  Dovoljno? Naravno, jer već je bazni i20 izvrstan.

Uzdignuta podnica podiže ozbiljnost i poboljšava vidljivost, a do izražaja tada dolazi nova konjica pod haubom. Trendovski, 'downsizing' 3-cilindarski turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem iz 998 ccm razvija čak 120 KS. Moć mu još više pokazuje najveći moment od 172 Nm pri samo 1500/min. Radi frktavo, sirovije od atmosferskih 4-cilindraša, ali lijepo povuče od niskih okretaja. Ubrzanje do stotke za 10,4 s i najveća brzina od 183 km/h ...

... potvrđuju sasvim pristojne performanse. Temperament gradom i autocestom potpuno zadovoljava, pruža dozu užitka, a mali 3-cilindraš vuče poput velikog. Turbopunjač osigurava pristojnu snagu na niskim i srednjim okretajima, pa je 5000/min dovoljno i nema velike potrebe turirati. Kod nižeg i srednjeg opterećenja potrošnja je pet do šest litara ali kad ga se nagazi, tako i troši. I više od osam litara.

U gradu je dovoljno poletan, ali snage se više osjeća na autocesti, kad turbopunjač uhvati zamah. Dobra kontrola proklizavanja postignuta je elektroničkim 'traction controlom', koji pruža zabavu na vijugavoj cesti. Sa 17-colnim felgama i gumama 225/45, koje nisu baš za teren, čvrsto i sigurno drži se asfalta, upravljiv je i konkretan. A kako potegne u svakom stupnju, nema sumnje da je dovoljna i bazna verzija sa 100 KS.


POGON 

Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 998 ccm
Provrt x hod: 71 x 78,8 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min
Moment: 172 Nm pri 1500/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: crossover B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4065 x 1760  x 1529 mm
Međuosni razmak: 2570 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1105/390 kg
Prtljažnik: 326 - 1050 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 256 mm/diskovi 262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R 17 


PERFORMANSE 

Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 10,4 s
Potrošnja (EU): 5,1 l/100 km
Na testu: 7,9  l/100 km;
CO2: 119 g/km


CIJENA 

Testni model: 136.990 kn (18.265 eura)
Akcijska cijena: 123.990 kn (16.532 eura)
Osnovni benzinac: 115.990 kn (15.465 eura) - 1.0 TGDi Premium- 100 KS
Osnovni dizelaš: nije u ponudi


+ dinamičnost
+ komfor
+ oprema

- nije baš štedljiv
- nema dizelaša u ponudi





Cindrić




Vulkal gume