7.7.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Hyundai i30 T-GDI Premium Plus, treba ga ozbiljno uzeti u obzir!

Premda nema više špirita od Golfovog pandana sa 110 KS, korejski 3-cilindarski turbobenzinac s, direktnim ubrizgavanjem 998 ccm i 120 KS, skockan je i vozi, zbilja, školski za pet

Kako to da Golf 1.0 TSI sa 110 KS stotku lovi za samo 9,9 s i potegne 196 km/h, a Hyundai i30 1.0 T-GDi sa 120 KS do 100 km/h troši 11,1 s i može uhvatiti 190 km/h? Nešto tu ne štima, jer riječ je o autima sličnih gabarita i mase, sa 6-stupanjskim šaltungom. Pustimo objašnjenja o okretnom momentu (premda Golf ima 200 Nm, a 'korejac' 172), šaltungu, finalnom prijenosu. Snaga, odnosno brzina obavljanja rada, ono je što daje performanse, po poznatoj poslovici 'snaga klade valja'. 

Evo i odgovora: na papiru, i30 ima deset konja više od Golfa, u stvarnosti je obrnuto. Treba to znati i prihvatiti. Daleko od toga da i30 ne vuče dobro. Nekada je to bilo sportski, danas itekako pristojno. Korejski kompakt je novim 3-cilindarskim jednolitrenim turbobenzincem pohvalno motoriziran. A često je važnije kako auto ide, nego koliko ide, po čemu je ovaj jedan od najboljih u klasi. No, budimo realni, 190 km/h i 11,1 s do stotke nije rekordno, ali je puna šaka brade za obiteljski kompakt, uz vrlo uglađenu vožnju i potrošnju malo veću od šest litara

Nedavno pristigli Hyundai i30 treće generacije testirali smo u najopremljenijoj verziji 1.0 T-GDi. Kad vidimo bezlično dizajnirane Mitsubishije, a ni Toyotama dizajn nije vrlina, zapitamo se zašto Japanci ne angažiraju nekog poput Petera Schreyera da im fino zaokruži paletu modela.  Statusna maska, LED-ice, precizna, kvalitetna izrada i statura 'poštenog komada auta' pokazuju da je 'prva liga' među kompaktima. Novi je i30 prostran i funkcionalan, a s ovom motorizacijom šampion uglađenosti i ravnomjernosti. Dovoljno je moćan, a po užitku vožnje pohvalan. 

Vuče ravnomjerno zahvaljujući momentu od 172 Nm, u području od 1500 do 4000/min, a pomaže izvrstan 6-stupanjski šaltung. Najbolji mjenjač u klasi, pametna kombinacija klasičnih instrumenata i hi-techa i komfor među boljima. Pohvalno dobar ovjes s Multilinkom i 17-colnim felgama jača upravljivost i stabilnost, pa je majstor zavoja. Treba li više?

Dobrim performansama pomaže precizan volan, koji se riješio 'sterilnosti' prethodnika te, također izvrsno podvozje, optimizirano u razvojnom centru u Rüsselsheimu. Ležanje i sigurnost na visini su zadatka, te novi i30, uz snažne kočnice, lako drži visoki ritam. Potrošnja, ovisno o težini noge, je 5,5 do 6,5 l. Nedavno je suvereno osvojio 5 zvjezdica po EuroNCAP-u (i prethodnik ih je osvojio 2012., ali po blažim kriterijima). Korejci su top eksperti za ultračvrste čelika. A i cijene su OK. Stoga može stati u istu liniju s Golfom, Astrom & Co.


POGON 

Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 998 ccm

Provrt x hod: 71 x 78,8 mm

Kompresija: 10,5:1

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min

Moment: 172 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: kompakt C-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4340 x 1795  x 1455 mm

Međuosni razmak: 2640 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,9 m

Masa/nosivost: 1295/450 kg

Prtljažnik: 395 - 1301 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 288 mm/diskovi 262 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 17 

PERFORMANSE 

Brzina: 190 km/h

0-100 km/h: 11,1 s

Potrošnja (EU): 5,8/4,6/5,0 l/100 km

Na testu: 7,3 l/100 km

CO2: 115 g/km


CIJENA 

Testni model: 168.080 kn (22.411 eura)

Bez doplata: 154.990 kn (20.665 eura)

Osnovni benzinac: 114.990 kn (15.332 eura), 1.4  Comfort - 100 KS

Osnovni dizelaš: 129.990 (17.332), 1.6 CRDi Comfort - 95 KS


+ kvaliteta i solidnost

+ dobre performanse

+ sigurnost i oprema

- ne osjeća se baš 120 KS






Cindrić



Vulkal gume