25.12.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 DESIREit, korejski odgovor na Mazdu CX-3

Crossover B-segmenta, rođak Kije Stonic, puno je više od napuhane verzije i20, funkcionalan i spretan, s turbobenzincem od 120 KS i dinamičan

Nakon što je početkom 2015. na tržište stigla Mazda CX-3, zakuhalo se u klasi crossovera B-segmenta. Premda se 2009. u tom segmentu Škoda Yeti uspješno plasirala tek je japanski adut izveden iz Mazde 2 pokazao kako je taj segment iznimno perspektivan. Upravo je CX-3 bio najizgledniji cilj, premda su na tržište već stigli Opel Crossland X, Citroën C3 Aircross, luksuzni Audi Q2.

Među rafalnim najavama noviteta, Seat Arone, Volkswagen T-Roca..., Korejci su iskoračili novim Kia Stonicom, a sada je na red došao Hyundai Kona, koja je nedavno startala povoljnom cijenom. Kona, je novi pokazatelj da korejski koncern želi na sami vrh. No, najprije o imenu: Kona je zapadno područje otoka Hawaii. No kako je to slično zvuči kao 'cona', što je na portugalskom slengu ženski spolni organ, na portugalskom i latinskoameričkom tržištu nosi ime Kauai, po zapadnom otoku u arhipelagu. U Kini će se prodavati kao Encino.


Napravljena je na novoj modularnoj platformi, na kojoj će biti napravljen i sljedeći i20. S osnovnom strukturom od visokočvrstog čelika, napravljenog tehnologijom vrućeg oblikovanja i kovanja, koja je, uz naprednu tehnologiju točkastog i laserskog zavarivanja, ojačana lijepljenjem. To je podloga za najbolji omjer čvrstoće i mase, koji je podloga za sigurnost (5 zvjezdica po Euro NCAP testu), dinamičnost i povoljnu potrošnju. Kad se tome doda uspješan dizajn, koeficijent otpora zraka od 0,29 i izvrsna sigurnost.

Testirali smo model 1.0 T-GDI 120 DESIREit, s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.0 s direktnim ubrizgavanjem, snage 120 KS i momenta 172 Nm, te srednjim paketom opreme (DRIVEit, LIVEit, DESIREit, ROCKit, LOVEit & GRIPit). To je dobar paket svega bitnoga i dobar ulazak u područje crossovera B-segmenta. Prijenos snage je ručnim 6-stupanjskim mjenjačem na prednje kotače, što je dobra kombinacija, pogotovo uz 17-colne alu felge i gume 215/55. Kona je simpatična, privlačna..., solidna u svemu, pa je konkurencija opravdano zabrinuta.

Unutrašnjost je funkcionalna, kvalitetno izrađena i prostrana. Dizajneri su dobro iskombinirali klasičnu, preglednu izvedbu sa suvremenim tehnologijama i gadgetima. Središnjim dijelom dominira 5-inčni LCD ekran, ispred preciznog volana su dva velika okrugla instrumenta, što je link s klasičnom izvedbom. Mjenjač je precizan i ugodan, što je dobra Hyundaijeva tradicija, a već nakon prvih sto metara vožnje zaključuje se kako automobil precizno i konkretno leži. Solidnih 17-cm udaljenost podnice od podloge osigurava i terenske mogućnosti, a nije prepreka, uz dobar ovjes, za dinamičnost i stabilnost.

Kona se vozi poput dobrog kompakta, teško je zaključiti da korijene vuče iz B-segmenta. To podupire širina 180 cm, što je prije desetljeća bila dobra mjera za kompakt, a prije dva za srednju klasu. Tome doprinosi čvrsta struktura i dobro složeno i izbalansirano podvozje. Ubrzanje do stotke za 12,0 s i najveća brzina od 181 km/h pokazuje da će malo tko imati primjedbe. Za uvjerljive performanse prvenstveno je zaslužan okretni moment od 172 Nm pri 1500 do 4000/min.

U svim područjima brzina osjeća se dobra motoriziranost, što pojačava spremnost 3-cilindraša na turaže i iznad 6000/min. Sklonost turažama, poput atmosferskog motora uz solidan okretni moment podloga je za pristojne performanse. Motor je, za 3-cilindarsku koncepciju dobro prigušen, što ud precizan i brz mjenjač naglašava ugodnost vožnje. Uz potporu kvalitetnog podvozja i snažnih kočnica lako je voziti dinamično, taman po mjeri, a dobar dojam zaokružuje potrošnja od šest do sedam litara. To pokazuje da nedostatak dizelaša nije velika mana.

Dakle, Kona je funkcionalan i zabavan crossover B-segmenta,  koji je umjerenim gabaritima, a uvjerljivim karakteristikama, koje potvrđuje i prtljažnik od 361 do 1143 litara izvrsno prilagođen gradskim uvjetima, a pruža dovoljno aduta i na autocesti, uz upadljivu sigurnost. I izrada je besprijekorna, pa cijena dobro opremljene verzije, od 130.990 kn, izgleda prihvatljivo. Još bolje zvuči cijena jednako motoriziranog modela, s osnovnim paketom opreme, kojemu ništa ne fali, za 119.900 kn. To je i najisplativija verzija Kone.


POGON

Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 12V, blok od alu lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 998 ccm

Provrt x hod: 71 x 84 mm

Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min

Moment: 172 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: na prednje

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: crossover, B-segment

Gabariti: 4165 x 1800 x 1565 mm

Međ. razmak: 2600 mm

Cd: 0,29

Masa/nosivost: 1233/450 kg

Prtljažnik: 361/1143 litara

Spremnik: 45 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samoventilirani diskovi 280 mm/diskovi 262 mm

Ručna: električna

Gume: 215/55 R17 (osnovne 205/60 R16)


PERFORMANSE

Brzina: 181 km/h

0-100 km/h: 12,0 s

Potrošnja (EU): 5,3 l/100 km (kombinirana)

Na testu: 6,8 l/100 km

CO2: 119 g/km


CIJENA

Testni model: 130.990 kn (17.350 eura)

Osnovni dizelaš: nije u ponudi

Osnovni benzinac: 119.900 kn (15.893 eura), 1.0 T-GDI120 DRIVRit


+ solidna izrada

+ komfor i oprema

+ ležanje i upravljivost

- performanse 




CHR





Vulkal gume