2.12.2017. Autor: Roberto Baždo

TEST: ISUZU D-MAX 1.9 Ddi SOLAR, pick up koji je neopravdano u sjeni poznatije konkurencije

Nije samo trend 'downsizinga' popularan među osobnim automobilima, već i kod ovakvog multipraktika terenskih sposobnosti iz Japana

Segment vozila koji na našem tržištu čini mali postotak, i ovako, ne pretjerano bajkovite situacije kada su prodajni rezultati u pitanju, od nedavno je bogatije za osvježeni radni stroj s potpisom Isuzua. Novi D-Max tako smo među prvima testirali i shvatili da je među ljudima velika nepoznanica, neopravdano!

Kao što je slučaj i s ostalom konkurencijom, ovaj pick up dostupan je u čak tri izvedbe. U jednostrukoj, produljenoj i dvostrukoj inačici kabina. Prva od njih, donosi najmanju kabinu i samo dva sjedeća mjesta. Dok će naša testirana biti možda i najzanimljivija svim potencijalnim kupcima, a to je ona srednja u ovoj priči, odnosno s produljenom kabinom. Ona donosi četiri sjedeća mjesta. Iako, da se ne lažemo, drugi red sjedala ne donosi iznimnu komociju.
Koliki je gorostas, govori i njegovi 10 cm više od Mitsubishija L200 u duljinu, dok je od Toyote Hilux kraći tek 20 mm. A najveći forte ovom modelu su dimenzije tovarnog prostora.

Tako u SingleCab izvedbi (dva sjedala) nudi čak 2.305 mm. Te brojke su kod naše testirane, produljene kabinske verzije ipak manje – 1.795 mm. Gotovo su identična mjerama Mitsubishi L200 modela (1.815 cm), dok je visina bočnih stranica ista kod oba automobila – 47.5 cm.

Zavirimo li dalje u unutrašnjost automobila, shvatit ćemo kako ni ovaj Isuzu nije cijepljen od gomile plastike, koja u ovakvim tipovima vozila plastika jednostavno dominira, tako ni Isuzu nije iznimka. U testiranoj izvedbi zatekli smo 7-inčni TFT zaslon osjetljiv na dodir i to je zapravo stavka koja najviše podiže dojam u unutrašnjosti koja je prepuna pretinaca. Sve to nam je ostavilo dojam zategnutosti, kako bi kroz godine moglo biti uvijek istog sjaja.

Još jedan detalj koji svakako ide japanskom proizvođaču u korist je i njihova duga i provjerena tradicija u proizvodnji dizelskih motora. Dokaz tome je i najnoviji motor, razvijen upravo za osvježeni D-Max.


Veliko iznenađenje u redakciji izazvao je upravo novi 1,9 litreni Ddi Blue Power sklop snage 163 KS pri 3.600 o/min, koji je u povijest poslao, do nedavno aktualni 2,5-litreni dizelski Twin. Stalne promjene i poboljšanje regulativi i EU normi natjerale su inženjere Isuzua na promjene, a rezultat je još bolja i uvjerljivija isporuka snage, kao i zadovoljavajuća potrošnja, od prosječnih 9 litara na testu. Doslovno, brojka je to koju smo zabilježili u svim kombinacijama, od gradskih gužvi, autoputa, do otvorenih cesta.

Element koji bismo željeli da je još bolji, svakako je ručni mjenjač. Šest brzinski mjenjač, na prvu izaziva konfuziju i borbu, ali već nakon prvih kilometara ulazite ''u štos'' s njime. Dok smo se družili s D-Maxom, uvidjeli smo kako njegove osobine nisu ništa drugačije od ostatka pick up svijeta. Na cesti ugodno klizi, sve dok ne dođete na nešto lošiji kolnik, tu do izražaja dolazi njegova teretno nastrojena platforma. Ako skrenete s puta, svakako će vam od pomoći biti i prekidač s odabirom pogona, ali između ostalog i zaključavanje diferencijala.

Kroz testni period dosta smo dobili upita u stilu- to je sigurno jeftinije od Toyote, Mitsubishija, Nissana? Nešto i je, ali ponajprije u slučaju testiranog modela u bogatom, Solar paketu (alu naplatci, kamera za vožnju u nazad..) premašuje iznos od 255.000 kuna. No, ovu priču bitno mijenja činjenica kako ovaj model ulazi u N1 kategoriju, što sa sobom povlači odbitak PDV-a, pa se cijena spušta na već solidnih 204.000 kuna. Još bolji slučaj je ako se odlučite na početni paket opreme, pa D-Max uz navedenu pogodnost od prvotnih 212.000 kuna, u vlasništvu neke firme mogu biti za 169.600 kuna, govorimo o SpaceCabu, izvedbi kakav smo baš mi testirali s četiri sjedeća mjesta).

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, lanac, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 1898 ccm
Snaga: 118 kW (163 KS) pri 3.600 o/min
Moment: 360 Nm pri 2000-2500 o/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: na sva četiri / opcijski na stražnje
Start/stop: ne

KAROSERIJA
Izvedba: pick up, terenski, 5 vrata
Gabariti: 5315 x 1860 x 1785
Međ. razmak: 3000 mm
Cd: 0,34
Masa/nosivost: 1980/680 kg
Tovarni prostor 2305 x 1570 x 475
Spremnik: 76 l
EuroNCAP: -

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/lisnate opruge
Kočnice: samov. Diskovi 322 mm/diskovi 308 mm
Ručna: električna
Gume: 245/70 R17

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,1 s
Potrošnja (EU): 7,6/7,0/6,6 l/100 km
Na testu: 9,1 l/100 km
CO2: 163 g/km

CIJENA
Testni model: 255.000 kn (uz odbitak PDV-a 204.000 kuna)
Osnovni dizelaš: 212.000 kuna ( uz odbitak PDV-a 169.600 kuna)
Osnovni benzinac: nema u ponudi

+ osjećaj sigurnosti i moći na cesti
+ terenske sposobnosti
+ cijena (uz N1 pogodnost)

- dugi hod mjenjača
- kvaliteta pojedinih detalja unutrašnjosti





CHR





Vulkal gume