18.9.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Kia Rio 1.25 EX Edition eco, osnovnom benzincu s 84 KS ništa ne fali

Sa srednjim paketom opreme to je već solidan obiteljski auto, prihvatljivih performansi, dobrog ležanja i korektne potrošnje. Cijena? I ona je OK

Kia Rio četvrte generacije jedan je od zanimljivijih noviteta na našem tržištu, jer je iz B-segmenta, koji pokriva dvije trećine domaće potražnje. Riječ je o kvalitetnom, tehnički naprednom modelu niže klase (to najbolje pokazuje 7-godišnje jamstvo), a korejska marka po kvaliteti i pouzdanosti sve više ima značenje ono što su prije tri desetljeća stekle japanske marke. Kad je Rio u pitanju, o novome smo sve bitno napisali već prilikom predstavljanja, a da je riječ o uvjerljivom modelu, pokazuje sve ono što smo doživjeli, odnosno testirali u prethodniku, benzinskom i dizelskom.

Dobro je što s vremenskim odmakom od pet godina i devet mjeseci testiramo istovrsnu verziju, srednje opremljenu s benzincem 1.25 s 84 KS. I odmah da zaključimo, razlika, odnosno, napredak je manji nego što smo očekivali, no to je više posljedica što je prethodnik bio izvrstan, nego što ovaj nije puno bolji. Unaprijeđen je komfor, pogotovo straga gdje sada ima mjesta i za krupnije osobe, te prtljažnika napuhan na 325 l, a od razine izvedbe smo očekivali smo više. Osjetno je povećana čvrstoća, što se itekako osjeća u vožnji i prilikom prelaska neravnija i u zavojima.

Dok mnogi zazivaju turbobenzinske verzije, frktave 3-cilindraše 1.0, pametno je razmisliti o ovom benzinskom modelu, koji se poželjnim svojstvima i izvedbom dokazao dugogodišnjim 'stažom' na tržištu. Radi uglađeno i fino izbalansirano, po tome može biti uzor mnogima, a napredak pokazuje i snižavanje deklarirane prosječne potrošnje sa 5,0 na 4,7 litara. Dakle za lijepih šest posto. Za štedljivost mu ne treba turbopunjač i direktno ubrizgavanje, u isforsiranoj 3-cilindarskoj verziji 1.0, a pomaže mu uzorno precizan 5-stupanjski mjenjačem. Šesti bi stupanj dobro došao na autocesti, ali za njim ne treba odveć žaliti.

Sjedi se ugodno i komforno, premda izvedba previše odaje krutost i nema materijala mekanih na dodir, ali ne može se poreći da je sve čvrsto i naizgled vrlo izdržljivo. Dobrom dojmu pomaže i dobra oprema, u srednjem paketu. Instrumenti su jednostavni i pregledni, volan je dobro oblikovan. Ali, dobro bi došlo da je krajnji donji položaj postavljen malo niže. Motor radi tiho i uglađeno, a performanse su sasvim korektne. Ubrzanje do stotke za 12,9 s i najveća brzina od 173 km/h vam je malo? Za normalnu je vožnju zbilja sasvim OK, a evo i povijesne usporedbe:

Kao odgovor na Ford Capri (baby Mustang, kako su ga zvali), predstavljen 1969., Opel je 1970. predstavio Mantu, coupe verziju između Kadetta i Rekorda. Bio je to tada respektabilni, ako ne sportski, onda dinamični auto. Osnovni model, kojemu je na repu pisalo samo Manta, bio je 1.6 sa 68 KS, slijedila je Manta S, pokretana s 1.6 snage 80 KS. Na vrhu početne ponude bila je Manta SR, koja je na bokovima imala statusne crvene pločice 1900, s motorom 1.9/90 KS. E ta najsnažnija imala je performanse 13 s i 170 km/h. Tada je to bilo vihor... Dakle, osnovni Rio ne ide loše, a upravljač i podvozje pokazuje da su prilagođeni i znatno snažnijoj motorizaciji.

Dapače, može ga se voziti u lijepom ritmu, fino pegla zavoje, kad se na vrijeme šalta niže ima snage za izvlačenje i dobro koči. Novi Rio zbilja dobro leži i po pome je najveći napredak prema prethodniku, koji je više bio okrenut udobnosti. Na niskim se okretajima ne može očekivati munjevit odziv na gas, ali kad okretaji prijeđu 3500/min, počne se osjećati snaga pod haubom. Sve je, za početnu motorizaciju, fer i uvjerljivo, osjeća se sigurnost, premda novi Rio osvaja samo tri zvjezdice po EuroNCAP testu sigurnosti (po novim, strogim kriterijima), a sa Safety packom uvjerljivih pet. Vrijedi to i za prosječnu testnu potrošnju od 6,1 l, dakle, u normalnim se okolnostima može očekivati pet do šest.

Cijena testnog modela, 92.990 kn, nije niska, jer su 'korejci' već ima dosta vremena prestali biti jeftini. No, kad se sve uzme u obzir, zbilja visoka kvaliteta, dobra oprema i korektna pogonska grupa, a pogotovo 7-godišnje jamstvo, ne može se riječ prigovoriti. A model s osnovnom opremom, kojem ništa ne fali, s istom je motorizacijom dostupan za 84.990 kn.

POGON
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, blok od aluminijskog lijeva, DOHC, 16V, lanac/VVT
Obujam: 1248 ccm
Provrt x hod: 71 x 78,8 mm
Snaga: 62 kW/84 KS pri 6000/min
Moment: 122 Nm pri 4000/min
Kompresija: 10,5:1
Mjenjač: ručni s 5 st.
Start&stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 4065 x 1725 x 1450 mm
Međ. razmak: 2580 mm
Cd: 0,30
Masa/nosivost: 1130/430 kg
Prtljažnik: 325/980 L
Krug okretanja: 10,2 m
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 3/5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 262 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Gume: 185/65 R 15

PERFORMANSE
Brzina: 173 km/h
0-100 km/h: 12,9 s
Potrošnja (EU): 5,9/4,0/4,7 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 106 g/km

CIJENA
Testni model: 92.990 kn (12.499 eura)
Osnovni benzinac: 84.990 kn (11.423 eura), 1.25 LX Basic eco, 84 KS
Osnovni dizelaš: 110.990 (14.918 eura), 1.4 CRDI EX Edition eco, 90 KS

+ korektna izvedba
+ prostranost
+ ležanje i upravljivost
- temperament pri nižim okretajima





CHR





Vulkal gume