1.8.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi EX Platinum

Malo po malo, ušuljao se među pravu elitu

Malo koji model kao Kia Sorento, iz generacije u generaciju, svira za oktavu više note. Prvi je predstavljen 2003., kao klasičan terenac zamaskiran u SUV. Drugi iz 2010. to je postao dušom i tijelom, dobio na eleganciji, komforu (pogotovo u izvedbi sa sedam sjedala) i štedljivosti. Doduše malo izgubio na terenskoj robusnosti, ali koga to briga. A već lijepu i dorađenu izvedbu zaokružila je 2015. treća edicija, koji se stilom, izvedbom i mogućnostima mjeri s najboljima. Djeluje ozbiljno i fino dorađeno, a dužinom 478, širinom 189 i visinom 168,5 cm velik je, ali ipak ne prevelik za SUV za pet do sedam sjedala.

Normalno, cijenom je Sorento prestao biti povoljan, odnosno mnogima je skup. To  pokazuje testni, najraskošniji u ponudi, za kojega treba istresti 445.090 kn. Sorento je pošten komad auta i, ako ne računamo benzinca s direktnim ubrizgavanjem 2.4 GDi sa 188 KS, kojeg kod nas neće kupiti nitko, u ponudi je samo jedan, ali vrijedan dizelaš 2.2 sa 200 KS. Tolika snaga i moment od 436 Nm za dizelaš 2.2 izvrsni su, premda ne vrhunski rezultati u klasi te pokazuju da Korejci jako vode računa o ravnomjernim performansama i trajnosti

Kod korejskih auta se uvijek stječe dojam da imaju manje snage od deklariranog, a i uglađen 6-stupanjski automatski mjenjač nije rekorder po performansama. Ali, ubrzanje do stotke za 9,6 s i najveća brzina od 200 km/h sasvim su pristojne performanse i za ozbiljnu vožnju. Pogotovo što masivan SUV nije za obaranje brzinskih rekorda. Ipak, automatski mjenjač sa šest stupnjeva uglađen je i učinkovit, lijepo se slaže s prilagodljivim pogonom 4x4, ali povećava potrošnju i nema žestinu, jer nije posljednja riječ tehnike.

Performansama pogoduje i jako dobro složeno podvozje. Ako niste znali, koncern Hyundai-Kia ima u Rüsselsheimu jedan od najboljih europskih testnih poligona za dinamiku vožnje. Trendovski, radi cijene i potrošnje, u baznoj je izvedbi s prednjim pogonom i ručnim šaltungom. A testni je napucan svime: i prilagodljivim pogonom 4x4, i automatskim 6-stupanjskom automatikom i električnim kožnim sjedalima. 

Treći red sjedala, među svim sličnim modelima pruža najviše komfora, što je važna vrlina. Lako se preklapa u podnicu, pa gepek sa 142 raste na 605 litara. Nijednim svojstvom, osim 7-godišnjom garancijom, Sorento nije u vrhu, ali u svemu je tu negdje, i lijepo se vozi. Upravo stoga, licitiramo na njegov uspjeh. Kad se sve uzme u obzir, elegancijom siluete i kvalitetnom izvedbom cilja i na kupce BMW-a X5 i Audija Q5.


POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2199 ccm
Provrt x hod: 85,4 x 96 mm
Kompresija: 16:1
Snaga: 147 kW (200 KS) pri 3800/min
Moment: 436 Nm pri 1800 - 2500/min
Mjenjač: autom, 6 st.
Pogon: 4x4
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: SUV D-segm., 5V, 5-7 sjedala
Gabariti: 4780 x 1890 x 1685 mm
Međuosni razmak: 2780 cm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1953/570 kg
Prtljažnik: 142/605/1662 l
Spremnik: 70 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 320 mm/diskovi 307 cm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/55 R 19 (standardne 235/55 R 18)


PERFORMANSE 

Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,6 s
Potrošnja (EU): 7,8 / 6,1 / 6,6 l/100 km
Na testu: 9,4 l/100 km
CO2: 177 g/km


CIJENA 

Testni model: 445.090 kn (59.345 eura)
Osnovni benzinac: 302.990 kn (39.867 eura) - 2.4 GDi 2WD LX Base, 188 KS
Osnovni dizelaš: 327.490 kn (43.665 eura) - 2.2 CRDi 2WD, 200 KS


+ udobnost i komfor
+ kvalitetna izvedba
+ plaćeno/dobiveno

- visoka potrošnja








Vulkal gume