19.9.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Mazda CX-5 CD150 Attraction, dobra mjera druge generacije

Unaprijedio sve vrline prvog modela, od dizajna nadalje, s prednjim pogonom i dizelskih 150 KS dobro praši i troši samo 5 do 6 litara, a vrlo ugodan i upravljiv

Priča o Mazdi CX-5, kompaktnom SUV-u iz Hiroshime, za nas je počela 2012., prezentacijom u Beču. Ubrzo smo vozili većini kupaca najpoželjniju verziju, s početnih dizelskih 150 KS i prednjim pogonom, kakvu smo upravo vozili u novoj izvedbi. Dobro se podsjetiti, tim je modelom krajem 2011. startala Mazdina era tehnologije Skyactiv, jedinstvene po kompresijskom omjeru 14:1 za benzince i dizelaše.

Zbilja bio je odlikaš, no ipak, u Hiroshimi su mogli skrojiti uzbudljiviji dizajn, a ne da, kad stane uz novi Kia Sportage, svi kažu 'wow', okrenuvši se prema korejskom adutu. Jest prvi je CX-5 bio 'zoom-zoom', ali ništa posebno, pa mu nije mogao pomoći ni redizajn. Sve što je trebalo popraviti, srećom je poboljšao model druge generacije, kojeg smo testirali, ponovno s baznih dizelašem snage 150 KS i momenta čak 380 Nm, iz filigranskog 4-cilindarskog turbodizelaša obujma 2191 ccm.

Prvo što se osjeća u vožnji je vrlo niska razina buke. Mazda je ugradila deblje vjetrobransko staklo, dvostruka prednja bočna stakla te trostruke brtve, a doprinos tišini dala je i unaprijeđena aerodinamika. Premda se dizelski motori nisu značajno mijenjali, osovinice klipova dobile su elastične elemente, uz pomoć kojih su prigušene vibracije. Odlična vozna svojstva prethodnog modela dodatno su unaprijeđena te se i na oštro zavojitim cestama CX-5 ponaša neočekivano agilno i suvereno, na čemu bi mu moglo pozavidjeti i dosta dinamičnih kompakata.

Unutrašnjost je dobila novi upravljač, 7-inčni središnji zaslon koji je sada postavljen iznad središnje konzole, nova su i sjedala te (još) bolji materijali. Vozačka je pozicija odlična, jednako kao i preglednost, a nude se i dvije izvedbe head-up zaslona. Prvi dizelaš sa 150 KS i opremom Challenge stoji 245.114 kn, a za istu motorizaciju s pogonom 4x4 i raskošnom opremom Attraction treba izbrojiti 288.614 kn. Nije baš jeftino. No, vratimo se na najbolje, na pogonski sklop.

Visoki okretaji, do blizu 5000/min, značajka su Skyactiv-D tehnologije, koja ne ide u ekstremne specifične snage i to je zbilja povoljna motorizacija. Dizelski CX-5 lijepo povuče, što pokazuje ubrzanje do stotke za 9,4 s. I više od toga, jer moment od 380 Nm prednji pogon dovodi do granice izdržljivosti. Ali, integralni pogon 4x4 'dobiva na mostu, ali gubi na čupriji'. Uz nešto bolje ležanje, gubi se na dinamičnosti, ubrzanje se produžava za tri desetinke, a potrošnja goriva raste za gotovo litru.

Ovako, vozi se dinamično i štedljivo. Japanski dizelaš ravnomjerno povuče već od 1400/min i zavrti se do blizu 5000/min, atipično za dizelaša. Osjeća se dinamičnost, kad je kontrola stabilnosti u pitanju, CX-5 je u graničnim uvjetima malo 'živahan', ali prednji je pogon (uz dobro napuhane gume) mjera je za napadanje zavoja, uz uvjerljivu stabilnost i sjajan osjećaj kontrole na volanu. Za SUV vrlo dobra aerodinamika omogućava lako postizanje velikih brzina i uvjerljivost na pretjecajnoj traci autoceste.

A u svemu, izvrsnom motoru asistira jednako izvrstan mjenjač, pa je vožnja užitak. I kruna: zahvaljujući Skyactiv tehnologiji, prednjem pogonu i ručnom šaltungu, testna je potrošnja bila 6,1 l/100 km. Smirenijim je ritmom moguće pet do šest. Za SUV izvrsno! Sve je zaokruženo prvoklasnom izvedbom, premda bez naglašenog luksuza. Još da cijena nije visoka, gdje bi mu bio kraj...

POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 2191 ccm
Provrt x hod: 86 x 94,3 mm
Kompresija: 14:1
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 4500/min
Moment: 380 Nm pri 1800 - 2600/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: crossover C/D-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4550 x 1840 x 1680 mm
Međuosni razmak: 2700 mm
Cd: 0,32
Krug okretanja: 11,7 m
Masa/nosivost: 1490/620 kg
Prtljažnik: 506 - 1620 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/multilink
Kočnice: samov. diskovi 297 mm/diskovi 303
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/65 R 17

PERFORMANSE
Brzina: 204 km/h
0-100 km/h: 9,4 s
Potrošnja (EU): 5,9/4,6/5,0 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
CO2: 132 g/km

CIJENA
Testni model: 271.697 kn (36.469 eura)
Bez doplata: 261.014 kn (35.035 eura)
Osnovni benzinac: 205.600 kn (27.597 eura), G165 Emotion
Osnovni dizelaš: 245.114 kn (31.754 eura), CD150 Challenge

+ kvaliteta
+ oprema
+ vozna svojstva
+ oprema
- profil sjedala
- visoka cijena





CHR





Vulkal gume