14.11.2017. Autor: Roberto Baždo

TEST: Mitsubishi L200 ClubCab 2.4 DI-D Instyle – šminkerski detalji za asfalt, karakter za duboko blato

Osvježena nova generacija modela koji je već neko vrijeme prisutan na našim cestama, oduvijek je bio mjerilo u segmentu vozila koji na našem tržištu nema veliki udio, ipak ovaj automobil prepun je aduta...

Poduzetnici, farmeri, avanturisti, imamo nešto za vas. Posao i dnevna rutina su vam formirani na stalnoj potrebni za velikim prostorom i još većoj nosivosti, a usto volite boraviti u divljini? 

Iz zemlje izlazećeg Sunca stiže nam osvježeni Mitsubishi i njihov model koji je zasigurno mnogima prva poveznica na spomen ove sportski orijentirane marke. Poznati pick-up L200 u oklopnom izdanju (ponajviše zbog natkrivenog teretnog prostora – u doplati do 20.000 kuna) najbolje ukazuje na još uvijek izrazite radničke manire, ali s puno većom dozom uglađenosti. 

Motor odiše snagom, a u konačnici i nije pretjerano žedan

Osjećaj vožnje i sjedenja za upravljačem ostavlja dojam lakoće korištenja poput nekog urbanog SUV modela, posebno kada odaberemo pogon na samo stražnje kotače (4x2). Kažemo dojam, jer teško skriva svoju radničku genetiku. Potentni 2,4-litreni dizelaš sa 181 KS prilično je uvjerljiv, a dojam malo kvari 6-stupanjski ručni mjenjač sa svojim prilično kamionskim nastupom i dugačkim, nepreciznim hodovima. No, to je već standard postao kod današnjih pick-up vozila. Kad smo kod njih mnogi bi se trebali ugledati na prosječnih 9 litara za L200 (iako ne zavaravajte se, ta brojka ide lako preko i do 2-3 litre). Ne zaboravimo na njegovih 1.800 kilograma mase i koliko-toliko unaprijeđenu aerodinamiku, ostvarena brojka je i više nego u prihvatljivoj sferi.

Izoliranost u kabini na visokoj je razini, a tome doprinosi i ugodno upijanje udubina na cestama. Zasluge za to nosi značajno izmijenjen ovjes, a najveće izmjene su na stražnjem dijelu gdje su iskorištene lisnate opruge veće duljine i progresivnog djelovanja (dobivanje na povećanju nosivosti). Time se unaprijedila udobnost, stabilnost i upravljivost vozila, posebice s najčešćim slučajevima minimalnih ili srednjih opterećenja. Uza sve to, broj okreta volana od jedne do druge krajnje točke je smanjen sa 4,3 na 3,8 (kao kod osobnog vozila). Testirana nova generacija L200 modela ima i najmanji radius okretanja u kategoriji od svega 5.9 m! Zanimljiv podatak ako znamo da japanski div u duljinu mjeri 5.195 mm. 


Isprobana verzija ponudila je manju kabinu (ClubCab), ona nam je omogućila samo četiri sjedeća mjesta, u praksi se to pokazalo prilično zanimljivim i svakako ova izvedba ima preporuku od nas. Oni lovci i poduzetnici koji imaju ipak imaju potrebu za većom komocijom i ponudom prostora bolje im je da gledaju prema– DoubleCabu. 

Ako se pitate kako izgleda interijer u ovom golemom divu, vjerujemo da vas nećemo iznenaditi odgovorom kako je i tu plastika u prvom planu. Zato ukupni dojam popravlja središnje postavljeni i lako uporabljiv  infotainment, za kojeg bi također voljeli da radi u pojedinim trenucima brže. Pohvale upućujemo i grijanim, kožnim sjedalima koji su dio Instyle paketa, a najbolje od svega – prilično su udobni.

Makadamski blatnjavi putevi, podloge velikih nagiba nisu nikakav problem za L200 pa se ovaj terenac s tovarnim prostorom nekada čini nezaustavljivim. L200 prolazi pristupni kut od 30 i odlazni od 22 stupnja, dok bočni kut može biti do 45 stupnjeva. Mitsubishi standardno nudi 4x4 pogon s jednostavnim izborom vrste pogona putem prekidača uz, dakako, nezaobilaznu mogućnost blokade središnjeg diferencijala za osiguranje bolje trakcije na blatu ili stjenovitom tlu. Dovoljno nam je bilo svega par minuta da shvatimo kako je ovaj Japanac prilično moćan u otežanim uvjetima poljskih puteva i sl.


No, iako nam je prirodno vidjeti L200 u blatnjavom izdanju punom prašine ipak nam je bio draži u čistom izdanju kada na vidjelo izlaze čari Instyle opreme. Radnik s mnoštvom kromiranih detalja i lijepo uređenim interijerom jednostavno je činio primamljivog suradnika tjedan dana. Za kraj ono najbolje,  mogućnost odbijanja PDV-a u 100-postotnom iznosu za pravne osobe te neplaćanje trošarina bitno snižavaju cijenu vozila, ali i troškove njegova korištenja. To vrijedi samo za našu testiranu ClubCab verziju, ali ne i za DoubleCab s normalnom stražnjom klupom. Cijena L200 s testiranom bogatom opremom Instyle je 223.900 kuna, dok je ulazna izvedba Invite 20-ak tisuća kuna jeftinija. 

Osvježeni L200 ponovno je održao riječ, nije nas nigdje natjerao na S.O.S pozive u prirodi, time se nametnuo kao automobil koji ćemo uvijek preporučiti ako ste u potrazi za multifunkcionalnim vozilo,

POGON

Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, lanac, blok od alu lijeva, sprijeda popr.

Obujam: 2442 ccm

Snaga: 133 kW (181 KS) pri 3.500 o/min

Moment: 430 Nm pri 2.500 o/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: na sva četiri / opcijski na stražnje

Start/stop: da


KAROSERIJA

Izvedba: pick up, terenski, 5 vrata

Gabariti: 5.195 x 1.815 x 1780 mm

Međ. razmak: 3000 mm

Cd: 0,34

Masa/nosivost: 1980/680 kg

Tovarni prostor 1.520/1.470/475 mm

Spremnik: 75 l

EuroNCAP: 4 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/lisnate opruge

Kočnice: samov. Diskovi 322 mm/diskovi  308 mm

Ručna: električna

Gume: 245/65 R17


PERFORMANSE

Brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 12,0 s

Potrošnja (EU): 8,2/6,1/6,4 l/100 km

Na testu: 9,1 l/100 km

CO2: 180 g/km


CIJENA

Testni model: 223.900 kn (29.460 eura)

Osnovni benzinac: nema u ponudi

Osnovni dizelaš: 202.900 kn n (26.697  eura) – 2.4 DI-D (113 kW / 154 KS)

+ osjećaj sigurnosti i moći na cesti

+ terenske sposobnosti

+ svjetla (preporuka za kupnju LED + xenon)

+ oprema

- dugi hod mjenjača




Vulkal gume


Cindrić