25.10.2017. Autor: Roberto Baždo

Test: Nissan Qashqai 1.6 dCi N-Connecta, uspješno izbrušen redizajnom

Japanski kompaktni SUV druge generacije osvježen gadgetima i opremom s dizelašem od 130 KS i prednjim pogonom postaje mjerilo u klasi

Testirali smo model sa snažnijim dizelašem (osnovni je s provjerenim Renaultovim 1.5 dCi snage 110 KS) 1.6 dCi sa 130 KS i 320 Nm, koji pokreće i Mercedes-Benc C 200 d, doduše sa 136 KS, ali s istih 320 Nm, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i srednjim paketom opreme N-Connecta (slijed je: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna i Tekna+).

Pričamo li o ovom planetarno popularnom modelu, možemo reći kako je on jedan od glavnih krivaca zašto nas je zahvatila SUV groznica, koja je svakim danom sve veća i veća. Sa svojom drugom generacijom svoj uspjeh nastavio je graditi dalje 2013., a četiri godine kasnije doživio je, u najvećoj mjeri estetske promjene, a ni tehnološki nije stagnirao.

Iako pričamo o vanjskim promjenama, njegova statura se ipak nije u brojkama mijenjala, tako je ostao i dalje na idealnim proporcijama (438 x 180,5 x 159 cm) za jedan funkcionalni automobil u svakoj prilici. Očekivano, prednja maska već na prvu ukazuje kako se ovdje radi o osvježenoj izvedbi, dok će straga samo istinski ljubitelji shvatiti kako je popularni SUV pomlađen. Slično je i s izgledom interijera, više pažnje je posvećeno izboru, pod rukom boljih materijala.

Izgled kabine, preciznije instrument table ostao je isti, Nissan se nije htio odreći svojih prepoznatljivih elementa, jedino je volan u potpunosti dobio novi izgled, kao i komande na njemu (već viđeno na novoj Micri). Također, multimedijalni dio napredovao je na 7 inčnom zaslonu (Nissan Connect Gen2 Kai), za čiji rad i jednostavnost možemo samo veliki plus staviti u rubrici zabavnog djela vozila. Sigurno će puno pažnje plijeniti dok se parkirate na usko mjesto, jer donosi pogled kamere koja osim što snima straga, donosi i 360 stupnjeva pogled oko vozila. A to nije sve što od tehnologija donosi. Sigurnosni program još je bogatiji u osvježenoj izvedbi.




Kad smo već u unutrašnjosti automobila, podsjetit ćemo vas na njegovu razinu komfora koji može ponuditi. Qashqai je odličan suputnik na dugačkim putovanjima. Veliku ulogu u tome igraju i udobna sjedala, kao i dobar položaj sjedenja, bilo da se nalazite na prednjim sjedalima ili stražnjoj klupi.
Dakle, prostranost je sasvim zadovoljavajuća, a obujam prtljažnika od 430 do 1585 litara, u prosjeku je klase (prethodnik: 410 do 1515).

Poželite se s društvom zaputiti na izlet u prirodu, to će biti izvedivo zahvaljujući podnici odmaknutoj od tla solidnih 20 cm. Ovjes je dobro balansiran, donosi određenu zategnutost u zavojima, dok na terenu upija i veće neravnine. Ipak, ne zavaravajte se, ovo je automobil koji je u punom smislu namijenjen gradskim vrevama i asfaltnoj podlozi. To smo najbolje osjetili dok smo se probijali svakodnevno kroz gužve, tada je preglednost koju donosi ovaj Japanac bila posebno na cijeni. No, nešto nam se i manje svidjelo u ovoj priči, a to je prilično osjetljivo kvačilo za jednog dizelaša, kao i stvarno dugi hodovi 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Uz kratko privikavanje taj problem na kraju lako eliminirate.

Testirani automobil isprobali smo u najjačoj dizelskoj inačici iza koje stoji 1.6 dCi motor, poznat iz Renault-Nissan alijanse. Prilično živahni 130 KS stvarno uvjerljivo nosi masu Qashqaija nešto veću od 1.300 kilograma. Osim što vesele njegove performanse, koje se odražavaju i na njegovu elastičnost, veliki plus ovog automobila je njegova potrošnja. Gotovo je nevjerojatno u kojoj mjeri može biti ekonomičan novi Qashqai, na testu smo trošili tek 6 litara dizela, s time da ponovimo kako smo gotovo većinu vremena za vrijeme druženja na testu proveli u gradu. Stoga neka vas ne začudi podatak koji otkriva, da uz pedantno stiskanje gasa s jednim punim rezervoarom možete prijeći i preko 1000 km.


Na kraju, pitanje cijene kada se Qashqai spominje nikada nije izazivalo jezu. To veseli! A isti osjećaj ostao je i s novim redizajniranim modelom koji je poput svog prethodnika dostupan za gotovo isti iznos od 154.900 kuna. U toj priči dolazi zanimljivi 1.2 litreni DIG-T benzinac, dok će vas zadovoljstvo
Koje smo mi imali prilike doživjeti koštati točno - 209.561 kuna. Rekli bismo, skroz fer cijena za ponuđeno. Motor, renome ozbiljne off-road marke i tehnološka naprednost, sve dobivate u tom iznosu.


POGON
Motor: turbodizelski, 4 cil., 16V, lanac, blok od alu lijeva, sprijeda popr.
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 80 x 79,5 mm
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5250/min
Moment: 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover/SUV C-segm, 5 vrata
Gabariti: 4394 x 1806 x 1590 mm
Međ. razmak: 2646 mm
Cd: 0,33
Masa/nosivost: 1520/440 kg
Prtljažnik: 430-1585 l
Spremnik: 55 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: MacPherson/Multilink
Kočnice: samov. diskovi 302 mm/diskovi 297
Ručna: električna
Gume: 215/55 R 18

PERFORMANSE

Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Potrošnja (EU): 5,1/4,1/4,4 l/100 km
Na testu: 6,1 l/100 km
Test: 6,4 l/100 km; CO2: 116 g/km

CIJENA

Testni model: 209.561 kn (27.941 eura)
Osnovni benzinac: 154.900 kn (20.653 eura) - 1.2 DIG-T Visia/116 KS
Osnovni dizelaš: 173.307 kn (23.108 eura) - 1.5 dCi Visia/110 KS

+ sigurnost
+ performanse
+ niska potrošnja
+ oprema
- dugi hod mjenača
- svjetla (preporuka za kupnju LED)




Vulkal gume


Cindrić