22.6.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Innovation, alternativa za Passat i Superb

Druga generacija velike limuzine iz Rüsselsheima olakšana i osnažena postala je poletnija i štedljivija, s novom turbobenzincu sa 165 KS, uglađenom i dovoljno žestokom, dajemo peticu

Insignia je 2008. zamijenila ne odveć uspješnu Vectru treće generacije i kad je osvojila titulu ‘Europskog auta 2009. godine’, pomislili smo: u Rüsselsheimu su konačno otkrili formula uspjeha u klasi Passata. No, solidna i lijepo oblikovana Opelova limuzina dugačka 483 cm, uz vrline pokazala je i mane. Prva: komfor straga najmanji je u klasi, manje nego u svakom drugom kompaktu. 

Bila je to vodilja pri koncipiranju novog modela, koji je u osnovnoj limuzinskoj formi dobio dodatak Grand Sport. Gabaritima 490 x 186 x 145,5 produžen je devet, širok jednako i 4,5 cm niži.  Napredak najviše pokazuje međuosni razmak rastegnut na 283 cm (+9). To je, uz bolji oblik I položaj sjedenja osiguralo veći komfor straga. Prtljažnik  obujma 490 do 1450 litara je više nego dovoljan, ali daleko od Superbovog (660 do 1950).

Pametnom konstrukcijom, s velikim udjelom najčvršćih čelika, riješena je druga mana: prevelika težina, zbog koje je patila dinamičnost. Usprkos povećanju gabarita masa je ‘ubijena’ čak 175 kg! To je sada druga pjesma, u rukama i pod nogama. Profinjenim i moćnim turbobenzincem, konačno i poštenim šaltungom, Insignija sada svira za tercu višim notama nego prije. 

Okretna je i startna, što je zasluga omjera mase I snage od 9 kg/KS. Unutrašnjost je izdašno prostrana, lijepo se sjedi sprijeda i straga, buka i vibracije dobro su prigušeni, a udobnost ne remete ni sportski kotači. Zamjeriti je jedino na plastici i detaljima, napravljenim nižom izvedbom nego u Superbu, pogotovo Passatu. Najvažnije, postala je ‘vozački’ auto, koji se lijepo vozi, uz visok komfor i sigurnost. Premda nisu najžešći među novom generacijom srednjih turbobenzinaca vuku školski ravnomjerno i izbalansirano. 

Za dinamičnost je zaslužan moment od 250 Nm u rasponu od 2000 do 4500/min. Zanimljivo, jednak je kao u baznoj verziji sa 140 KS, koja je prosječnim kupcima preporučljivija i razlika je tek pri višim turažama. Ova verzija svira i sportske note, što pokazuje i snažno ubrzanje, do stotke za samo 8,9 s, a najveća brzina od 225 km/h zasluga je i izvrsne aerodinamike. Zbog toge je turbobenzinsku Insigniju lako voziti u visokom ritmu. Startna je u gradu, a na autocesti pogodna brzom i ugodnom 'gutanju' kilometara. 

Dojmljivo je kako je motor fino izbalansiran, bez trešnje i otpora potegne od 1200/min, od 1500/min počinje ozbiljno vući, a kad kazaljka pređe 2000/min osjeti se potisak u leđa. Tada insignija počinje ozbiljno vući. Zbog širokog iskoristivog područja okretaja (ne treba ići preko 6000/min). Ali da najbolji kompromis performansi i potrošnje najbolje je šaltati pri 4500/min, dokle seže najveći okretni moment.

Po mjerilima turbobenzinaca (oni su moćni, a ne elastični, ne treba to brkati), motor je i prilično elastičan. Kao kod svih novih turbobenzinaca - povoljna dok se ne nagazi. Performansama su 'bonus' snažne kočnice kvalitetno podvozje, za koje treba ponoviti već otrcanu frazu da pruža dobar kompromis stabilnosti i udobnosti. Odnosno da se osjeća kako je predviđeno za snažniju motorizaciju.

A potrošnja? Ne treba baš očekivati deklarirani prosjek od 5,7 litara. U jako štedljivom ritmu treba računati na šest, šest i pol, u normalnom oko sedam, a ako se vozi muški, i više od osam. Ali za 'pošten komad auta', dugačak 4,9 m, to nikako nije puno. Opeli nude i korektnu d+cijenu. Testni je model najopremljeniji, usto napucan opremom pa treba istresti više od 250.000 kn. No, osnovni, korektno opremljeni sa 140 KS stoji 185.240 kn, a većini će prvi izbor biti dizelaš sa 110 KS za 183.830 kn.

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac, blok od alu lijeva

Ugradnja: sprijeda poprečno

Obujam: 1498 ccm

Provrt x hod: 74 x 86,6 mm

Kompresija: 10:1

Snaga: 121 kW (165 KS) pri 5600/min

Moment: 250 Nm pri 2000 - 4500/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba:  limuzina D-segm., 5V, 5 sjedala;

Gabariti: 4897 x 1863 x 1455 mm

Međuosni razmak: 2829 mm

Cd: 0,26

Krug okretanja: 11,4 m

Masa/nosivost: 1487/593 kg

Prtljažnik: 490 -1450 l

Spremnik: 62 l

EuroNCAP: nije proveden


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/Multilink

Kočnice: samov. diskovi 296 mm/diskovi 292 mm

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/40 R 18 (standardne 205/55 R 16)


PERFORMANSE

Brzina: 225 km/h

0-100 km/h: 8,9 s

Potrošnja (EU): 7,3/4,8/5,7 l/100 km

Na testu: 7,1 l/100 km

CO2: 130 g/km


CIJENE

Testni model: 53.168 kn (33.755 eura)

Bez doplata: 204.560 kn (27.275 eura)

Osnovni benzinac: 185.240 kn (24.699 eura) - 1.5 Turbo S/S Insignia, 140 KS; osnovni Osnovni dizelaš: 183.830 kn (24.510 eura) - 1.6 CDTI Insignia, 110 KS


+ dizajn/aerodinamika

+ ležanje i sigurnost

+ omjer snage i potrošnje

- dojam jeftinih detalja 




Vulkal gume


Cindrić