26.2.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: Peugeot 2008 BlueHDi 100 Active: potpuno 'fit' za 5. rođendan

Premda je stigla 'bulumenta' novih crossovera B-segmenta, lijepi francuski 'višebojac', s dovoljno 'oštrih' i štedljivih 99 dizelskih konja, i dalje je među najpoželjnijim

Groznica crossover i SUV modela ne jenjava. Proizvođači su pronašli dobitnu formulu, koja prolazi kod kupaca, a koju su spremni dodatno platiti. Dobar recept među prvima je prepoznao Peugeot: polu-terenska ili crossoverska izvedenica 208-ice, predstavljene početkom ožujka 2012., na salonu u Ženevi premijeru je slavila na istom mjestu, godinu kasnije (u ožujku 2013.), paralelno s Renault Capturom, rastegnutom i povišenom izvedenicom Clija. Vozili smo ga ubrzo, odmah nakon hrvatske premijere i već smo tada zaključili da su francuski dizajneri i stručnjaci 'imali sreće'. Privlačan dizajn i funkcionalnost bili su preporuka za većinu svjetskih tržišta (osim u Francuskoj, proizvodi se u Kini i Brazilu). 

Uspjehu su pomogli dobar 'rejting' temeljnog modela 208 i činjenica da crossoveri postaju 'in'. Na jesen 2016. prošao je 'kuru Botoxa', kad su specifičnim farovi s grbom u donjem dijelu dodani LED-elementi, a materijalima i boljim infotainmentom osvježena je unutrašnjost. Na papiru slabašan, a ipak sasvim korektan i dugovječan osnovni dizelaš 1.4 HDi sa 68 KS, isključen je iz ponude. Sada se dizelska konjica temelji na 1.6 HDi, koju smo testirali u najrasprostranjenijoj izvedbi s 99 KS i 254 Nm. Da, ima 'samo' pet stupnjeva prijenosa, ali, to mu je, vjerujte, 'mjera'.


Za razliku od opasnik korejskih pridošlica, Kone i Stonica, koje izgledaju poput umanjenih terenaca, 2008, kao i Captur izgleda više kao povišeni karavan - nije loša formula

Veseli što njegov crossover duh nije samo na papiru realiziran, što pokazuje udaljenost podnice od tla od 16 cm - omogućava izlete izvan asfalta te olakšava ulazak u auto, ono što je u današnje vrijeme kod starijih vozača veliki problem. Uvjerljiv dojam početnog modela, razmjerno velika prostranost i funkcionalnost (o malenom se volanu može pričati, nama je OK), fino, taman koliko treba, osvježena je novim materijalima i suvremenijim infotainmentom. Potrebe za većim promjenama realno nije ni bilo. Potvrdilo se ono što smo već zaključili - prostranost na prednjim 'sicevima' više je nego dobra (za B-segment, pa ne treba tražiti dužu sjedaću plohu), korektna je i straga, a blago uzdignut položaj daje 'dimenziju više' u usporedbi s 208.

Da je ovaj model već u startu napravljen pogođeno, potvrđuje što je i sada, pred peti rođendan, uvjerljiv i poželjan. Testirali smo početni paket opreme, koji nudi sve bitno i drugu stepenicu dizelske motorizacije 1.6 s 99 KS i 254 Nm (osnovni je sa 75 KS i 230 Nm). Zbilja je to prava mjera i ne treba ciljati na verziju od 120 KS i 270 Nm, koja, uz višu cijenu donosi i veća davanja. Testirani Active model od dodatne opreme ima automatsku dvozonsku klimatizaciju (2.500 kn), a  zanimljivi alu naplaci od 16 cola (doplata 2.500 kn) dobri su radi 'šminke', ali realno i nisu baš nužni, usto otežavaju penjanje na rubnjake (rizik oštećenja).

Maleni je volan i dalje 'wow', premda ga neki ne vole, preglednost i funkcionalnost su pohvalni, premda uvjerljiv dojam narušava predugački hodovi ručice mjenjača (nakon privikavanja ni to nije problem)

Performanse - najveća brzina od 180 km/h i ubrzanje do stotke za 12,5 sekundi više je nego dobro za ovaj višenamjenski auto, gotovo po mjeri hrvatske obitelji. I, zbilja, ali zbilja više od toga tražiti čisti je bahatluk. Ovaj 2008 je brži od nekadašnjeg pojma među dostupnim sportskim autima, BMW-om 2002, predstavljenom 1968. (176 km/h, 10,6 s) i bolje ubrzava od najjače Opel Mante SR 1900 s 90 KS (170 km/h, 13 s), a osnovna je Manta imala  1.6/68 KS, Manta S 1.6/80 KS. Usto troši pola ili manje od navedenih 'sportaša', koji su ne tako davno, bili pojam.

Dakle, ono što ovaj 2008 nudi je poželjan komplot dizajna, solidne izvedbe, funkcionalnosti, uvjerljivih performansi i niske potrošnje. Zbilja se može lijepo voziti s pet litara na 100 km (na testu smo trošili 5,3), a ako se vozi umjereno, bez problema se prosjek može spustiti na 4,5. Činjenica da je već pet godina u proizvodnji potvrđuje da je prebolio sve 'dječje bolesti', a praktički svi vlasnici s kojima smo razgovarali su zadovoljni. I, bez obzira na godine itekako je svjež, poželjan, u vožnji 'konkretan' i precizan, ponovno da se ne ugrizemo za jezik, s iznimkom predugog hoda mjenjača. I cijena, pogotovo bez ne baš nužnih doplata, od 140.273 kn je OK. Dakle i dalje se ne treba plašiti mlađih noviteta.


Provjereni turbodizelaš obujma 1560 cm, s 99 KS i 254 Nm, umjereno je opterećen, dobro je izbalansiran i prigušen, ravnomjerno potegne od 1300/min i ne treba ga 'cijediti' preko 4000/min

POGON

Motor: turbodizelski, redni 4-cilindarski, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, SOHC (lanac), dva ventila po cilindru

Obujam: 1560 ccm

Provrt x hod: 75,0 x 88,3 mm

Kompresijski omjer: 15,7:1

Snaga: 73 kW/99 KS pri 3500/min

Moment: 254 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 st.

Pogon: na prednje kotače


KAROSERIJA

Izvedba: crossover niže klase, 5 vrata, 5 sjedala

Gabariti: 4139 x 1739 x 1556 mm

Međuosni razmak: 2537 mm

Cd: 0,30

Krug okretanja: 11,2 m

Masa/nosivost: 1205/500 kg

Prtljažnik: 350-1194 l

Spremnik: 50 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE

Ovjes: McPherson/polukrut

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 266 mm, straga diskovi 249 mm, ABS+EBV

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 205/55 R16


PERFORMANSE

Brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 12,5 s

Potrošnja (EU): 4,7/3,6/4 l/100 km

Realna potrošnja: 5,3 l/100 km

CO2: 104 g/km


CIJENE

Testni model: 146.674 kn (19.556 eura)

Bez doplata: 140.273 kn (18.703 eura)

Osnovni benzinac: 121.323 kn (16.176 eura) 1.2 PureTech

Osnovni dizelaš: 129.723 kn (17.296 eura) 1.6 BlueHDi 75


+ funkcionalnost 

+ korektne performanse

+ niska potrošnja

-  predug hod mjenjača




CHR



Vulkal gume