22.5.2018. Autor: Roberto Baždo

Test: PEUGEOT 301 Allure 1,6 BlueHDi 100 BVM5, u kategoriji najjeftinije, ali i najštedljivije limuzine

Ovaj Francuz igra na kartu razuma, dok srce neće ostati imuno na puno upadljivija osvježenja. Oduševio je potrošnjom od svega 5 litara, žilavih 100 KS i više je nego odlična mjera za ovo sve omiljenije vozilo kod Uber i taxi vozača...

Popularne Turske sapunice, a svi smo ih barem jednom pogledali, otkrivaju nam kako tamošnje stanovništvo najčešće vozi male limuzine, a lokalne taxi službe ni ne pomišljaju na nešto drugo. Rekli bismo, ima smisla, radi se o funkcionalnim automobilima koji bez problema preuzimaju ulogu dimenzijama puno većih vozila. Stoga, ne čudi ovaj potez Francuza kada su se unutar grupacije odlučili na plasiranje blizanaca. Citroën C-Elysée već smo isprobali, na red stiže Peugeot 301. Idemo provjeriti koliko je drugačiji od svojeg blizanca.

Iako Citroën nismo mogli povezati s nekim modelom iz game, 301 odmah na prvu kao glavnu poveznicu ističemo 508! Doduše, smanjena i na detaljima ipak nešto uskraćenija mala limuzina donosi u 443 cm duljine, te velik prtljažnik. Upravo straga su vidljiva svjetla koja uvelike svojom izvedbom podsjećaju na onog većeg i ozbiljnijeg brata – 508. Dojam na testnom automobilu popravila je i metalik boja (u doplati 3.300 kn), kao i naplatci od 16 cola (2.200 kuna). Prednja maska otkriva vrlo slična rješenja kao kod C-Elyséea.


Otvaranje vrata i ulazak u unutrašnjost vozila otkriva krvnu sliku ovog vozila. Misao i logika proizvodnje s uštedom se u ovom djelu već nešto konkretnije osjeti. Plastike ne manjka, iako su je Francuzi lijepo ukomponirali s ostatkom interijera. Radio-bluetooth-USB-MirrorLink zaslon od 7“ u doplati vrijedan 4.000 kn, preporučit ćemo vam ako ste ljubitelj multimedije i povezivanja mobitela putem Apple CarPlay i Android Auto. Ipak, pri tome ćete morati dobro razmisliti gdje ćete odložiti mobitel, jer pretinaca u blizini vozača i nema na pretek, a niti su dostupni najbolje projektirani svojim proporcijama.


Zahvaljujući osovinskom razmaku od 2652 mm, ali i maloj površini ispred suvozača, na stražnjoj klupi je sasvim prostrano. U nuždi će se i troje ljudi lako smjestiti iza. Kapacitet prtljage limitiran je na 506 litara.

Kako smo već testirali vozilo s istim motorom, htjeli smo se još jednom uvjeriti u stvarne ekonomske računice. Nije tajna da smo među obožavateljima ovog 1.6 HDi s 99 KS, koji zbilja pristojno vuče i još manje troši. Dobro su posloženi i stupnjevi prijenosa, pa 5-stupanjski mjenjač dužeg hoda jedino može živcirati u gradskim gužvama, sa stalnim promjenama brzina. Zapravo, u gradu nam se svidjela njegova dinamično-elastičan duh, pa tako i kada „ubijete“ 301 u niskim okretajima u 3. Ili 4. brzini, on će bez problema uhvatiti zrak i tražiti novi izazov.

Kada 301 dohvati otvorene ceste, to u brojkama znači najvećih 183 km/h, dok stotku hvata za 10,8 s. Baš na takvim prometnicama, ova mala limuzina pokazuje najmanju volju za žeđi, pa brojka padne i na manje od 4 litre, dok grad izvuče 5,5 litara dizela na 100 km.