13.6.2018. Autor: Željko Marušić

Test: Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 S&S Allure, iz svih oružja na Golf!

Ako ništa nije pomoglo protiv odlikaša iz Wolfsburga, novi PSA-Fordov dizelaš nadmašuje Volkswagenov 1.6 TDI, jer dobro grize (9,8 s, 204 km/h), a troši 5-6 litara

Peugeot 308 druge generacije predstavljen je 21. rujna 2013. u jasnoj namjeri da pomrsi račune Volkswagen Golfu. Ako bismo ijedan model u protekla tri desetljeća mogli nazvati 'francuski Golf', onda je to ovaj model, kojeg smo vozili u osnovnoj hatchback i karavanskoj SW verziji. Trebamo li vam naglasiti da je u oba slučaja taj model pokretan turbodizelskim motorom 1.6 HDi, pardon, e-HDi. Na kraju pete tržišne godine treba zaključiti da je formula uspjela, koliko god 308-ica na većini europskih tržišta (osim francuskog) kaskala za Golfom.

Treba priznati da je ovaj model, dosad na najbolji način približio tradicionalne francuske kvalitete (komfor, udobnost, opremljenost) s germanskim štihom i čvrstoćom. Tu dolazi i novi turbodizelaš 1.5 BlueHDi, koji pokazuje da u hajki protiv dizelaša ima više politike nego realnih utemeljenja, pogotovo što mnogi stručnjaci ukazuju da su ukupne emisije, kod suvremenih dizelskih automobila manje nego kod električnih, ako se struja za njihov pogon ne proizvodi na ekološki prihvatljiv način.


Manje je više, zaključak je nakon što je PSA-Fordov dizelaš smanjenjem provrta postao 1,5 umjesto 1.6. Dokaz? Performanse, ubrzanje do stotke za 9,8 s i najveća brzina od 204 km/h to jasno pokazuju. I uglađeniji, tiši rad. Ali, stanimo za trenutak. Ako mislite da smo 'na prvu loptu' osjetili da novi turbodizelaš 1.5 ima više špirita od 1.6, nema! Staro je pravilo tehnike, to me je tijekom studija na zagrebačkom FSB-u učio legendarni prof. Dušan Jeras - 'ništa kod motora s unutarnjim izgaranjem ne može zamijeniti radni obujam'. Svaka čast svemu ostalom, alo oco više nije 1.6, nego 1.5. To se osjeti pri nižim okretajima.


Da skratimo, ovaj dizelaš ipak ima više 'šusa', od prethodnog. Ali to se, netipično za dizelski motor, otpušta tek iznad 3000/min, kad 1.5 BlueHDi pokazuje zube. Tome doprinosi korektan, premda ne rekordan (u klasi) vršni okretni moment od 300 Nm pri 199/min. Premda ovaj motor najveću snagu od 130 KS isporučuje pri 3750/min, bez protivljenja se, upotrebljivo vrti se do 4300/min. Ah, da, ručni 6-stupanjski mjenjač i dalje, preciznošću, nije na razini Golfovog, ali, objektivno, sada je sasvim OK. Zbog toga, ovaj paket snage, pogotovo u bogato opremljenoj 308-ici, koja se hvali hi-tech izvedbom, pokazuje zašto su dizelaši, u mnogome, bolja opcija od benzinaca. Naime, na testu smo prosječno trošili 5,9 litara. Uz jednu opasku, za koju smo se nadali da će otkloniti s osvježenom izvedbom. Jako sunce i vrući dani nisu nikako dobitna kombinacija kada u automobilu imate u potpunosti aluminijski nastavak mjenjača. Naime, ona nam se nekoliko puta u tolikoj mjeri ugrijala da se jednostavno nije mogla uhvatit u ruku. 

To pokazuje da se u solidnom ritmu može voziti s prosječnih pet litara. Jesmo li napisali da Peugeot 308 čvrstoćom, osjećajem po tom pitanju, a i izvedbom nimalo ne zaostaje za Golfom. A cijena je, ako se nivelira snaga i oprema dobrih deset posto povoljnija. Ova je 308-ica definitivno ozbiljno i kvalitetno napravljen, bogato opremljen i dobro motoriziran model C-segmenta, koji je dovoljno dobar i u osnovnoj verziji istog dizelaša 1.5, sa 100 KS i baznom opremom Access, za 136.450 kn. Naime, testna, dodatno opremom napucana verzija stoji 179.001 kn, a to je, što bi Talijani kazali, troppo caro!


Tehnički podaci:

POGON 

Motor: turbodizelski, 4 cil., SOHC, 16V, lanac, blok od alu. lijeva; sprijeda poprečno

Obujam: 1499 ccm

Provrt x hod: 73,5 x 88,3 mm

Kompresija: 15,5:1

Snaga: 95,5 kW (130 KS) pri 3750/min

Moment: 300 Nm pri 1900/min

Mjenjač: ručni, 6 st.

Pogon: prednji

Start/stop: da

KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala

Gabariti: 4253 x 1804 x 1446 mm

Međuosni razmak: 2617 mm

Cd: 0,29

Krug okretanja: 11,9 m

Masa/nosivost: 1280/425 kg

Prtljažnik: 420/1300 l

Spremnik: 60 l

EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut

Kočnice: samov. diskovi 380 mm/diskovi 268

Ručna: električna

Naplaci: aluminijski

Gume: 225/45 R 17


PERFORMANSE 

Brzina: 204 km/h

0-100 km/h: 9,8 s

Potrošnja (EU): 4,5/3,3/3,7 l/100 km

Na testu: 5,8 l/100 km

CO2: 93 g/km


CIJENA 

Testni model: 167.556 kn (22.643 eura); S dodatnom opremom: 179.001 kn (24.189 eura)

Osnovni benzinac - 1.2 PureTech 110 S&S Access: 127.885 kn (17.282 eura)

Osnovni dizelaš - 1.5 BlueHDi 100 S&S Access: 136.450 kn (17.775 eura) 

+ dizajn i oprema

+ performanse

+ kočnice

+ potrošnja

- početni temperament




CHR



Vulkal gume