24.6.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Renault Megane dCi 110 Intens Energy, dosad najjačim adutima udara na Golf i Astru

Provjereni dizelaš sa 109 KS i bogata oprema pružaju užitak u ušminkanom, 'odraslom' francuskom kompaktu

U kuloarima se priča kako je Carlos Ghosn autoritarni šef Nissan-Renaulta i jedna od najvećih 'faca' auto biznisa još 2013. godine lupio šakom o stol, rekavši 'Dosta je inferiornosti prema Golfu, Astri i Focusu.' Rezultati se vide i četvrti je Megane, a stvarno sedmi u seriji (prvi je bio model 14 iz 1976.), zbilja 'wow'. Svatko tko će 'na prvu loptu' reći da je letvicu u kompaktnoj klasi podignuo iznad svih europskih konkurenata, neće pogriješiti. Dizajn se uvelike naslanja na nedavno predstavljenom Talismanu i Espaceu, a tehnologijom motora, mjenjača i podvozja Renault je kapitalizirao i bogato iskustvo iz Formule 1. 

Po Volkswagenovom je 'receptu' Megane napravljen na novoj koncernskoj modularnoj platformi CMF-CD, na kojoj je nastao Nissan Pulsar, a i Talisman. Korištenjem visokočvrstog i ultra-visokočvrstog čelika čvrstoća strukture povećana je 40 posto, a ukupna masa smanjena za 100 kg. Bio je to prvi preduvjet za postizanje uvjerljivih performansi uz povoljnu potrošnju.  Drugi je, za C-segment fenomenalan koeficijent otpora zraka od 0,27, a treći, pogonski sklop (motori i mjenjači). Sve je u tom nizu napravljeno izvrsno i rezultat nije izostao. 


Stilski napredak, započet 2012. redizajnom modela III generacije, s dizajnerskim elementima Espacea i Talismana, uspješno je zapakiran  u kompaktnu formu, malo veću od Golfove

Novi Megane, poput ostalih Renaultovih noviteta, u dizajnerske svrhe uspješno koristi prednosti LED tehnologije. Prednji, a po noći stražnji dio posebno, pokazuju individualnost I atraktivnost. I za početak odmah treba naglasiti korektne cijene - osnovni benzinac TCe 100 Life Energy košta 119.900 kn, a bazni dizelaš dCi 90 Life Energy za 129.900 kn je najisplativiji. Testni model dCi 110 Intens Energy, srednji u ponudi, bez doplata stoji 151.900 kn, a s doplatama (LED svjetla, 17-colni alu naplaci, automatska parkirna kočnica, 17-colni naplaci, zatamnjena stakla, automatski tempomat, navigacija…) cijena se penje na 175.432 kn.

Karoserija je produžena je na 4359 (+64), proširena na 1814 (+4), ali i snižena na 1447 (-25) mm.  Međuosni je razmak povećan na 2669 (+28), što pokazuje koliko je novi Megane prostraniji i dinamičniji. Cjelokupna je izvedba, ne samo bogatijom opremom, koja uključuje sve suvremene 'gadgete', nego i osjećajem povišene kvalitete, 'svjetlosnu godinu' odmakla prethodniku. Ne samo pet zvjezdica, novi je Megane na Euro NCAP testu osvojio je jedan od najboljih rezultata u klasi, zahvaljujući novoj modularnoj platformi i velikom udjelu visokočvrstog čelika. To je dodatan argument za tržišni uspjeh.


Napredak iznutra: upravljač je postao osjećajniji i 'konkretniji', a mjenjač koji je već bio dobar postao je još ugodniji za šaltanje. Cijeli je kokpit postao više 'driver-friendly'...

Time pomaže dobrim performansama i uz kvalitetno podvozje lako je postići uvjerljive performanse kroz zavoje. Dobar dojam dinamike i aktivne sigurnosti pojačavaju snažne kočnice s najsnažnijim servouređajem u klasi, što je tradicionalna vrlina Renaulta. Megane ostavlja dobar dojam jer je ležanje uvjerljivo i u zahtjevnim uvjetima, na autocesti dolazi do izražaja izvrsna aerodinamika (0,27) i snažne kočnice. Dostupni su benzinski motori TCe 100, 130 i 205 te dizelski dCi 90, 110, 130 i 160. Prve su dvije verzije slavnog 1.5 dCi, a najsnažnija je već dokazani 1.6 dCi sa 130 KS. 

Turbodizelaš 1.5 dCi uspješno spaja staro i novo te je jedan od najuspješnijih na tržištu. Vuče ravnomjerno i dovoljno dinamično, a malo troši. Taj je turbodizelski motor obujma 1461 ccm, u izvornoj verziji sa 65 KS, 2001. ugrađen u Clio II faza 2. A ako niste znali, izvedenica je benzinca K-serije, uvedenog 1995., s blokom od sivog lijeva, obujma 1390 ccm (79,5 x 70 mm) i 1598 ccm (79,5 x 80,5 mm), koji se još uvijek ugrađuje u Dacije Lodgy (8V/82 KS), Dokker (8V/83 KS) i Duster (16V/114 KS). Koriste ga i Mercedesi A i B-klase, te Citan, Nissan Juke i Qashqai, Infiniti Q30, naravno i sve modele Dacije.


Snažnija verzija dizelaša 1.5 dCi sa 110 KS i 260 Nm (osnovna ima 90 KS i 220 Nm) pruža već i solidan temperament uz povoljnu potrošnju, a za pohvalu je ravnomjeran i uglađen rad

Prvi dojam, naravno, stvara dizajn,  koji je uspješan i, nećemo pogriješiti kažemo li - pogođen. U tome se očituje dobar koncept novog francuskog kompakta, koji je dimenzijama između Golfa i Astre. Premda ispunjava postulate 'francuske udobnosti', već otvaranje i zatvaranje vrata naglašava čvrstoću izvedbe, uz 'konkretno' podvozje, koje se približava njemačkim standardima. U kombinaciji s dizelašem pristojnih mogućnosti pruža performanse kojima će malo tko biti razočaran. Ubrzanje do 100 km/h za 11,3 s i najveća brzina od 188 km/h ...

... podaci su koji će malo koga razočarati. Uz potporu preciznog i dobro stupnjevanog 6-stupanjskog mjenjača, dizelski Megane lijepo potegne, a to što je najveći okretni moment od 260 Nm najmanji u klasi, pojačava ravnomjernost vučne sile i potpuno zatvara 'turbo rupu'. Nije to, naravno, sportski potencijal, ali ima dovoljno snage za dobra ubrzanja i za izvlačenje iz zavoja, premda to ne bi trebao biti glavno odredište onih koji kupuju ovakav automobil.  Svakako treba naglasiti uvjerljivost dizelaša 1.5 dCi, koji definitivno spade među najuspješnije dizelaše dosad.


Može se računati na potrošnju od 5 do 6 litara, uz udobnost i osjećaj potpune kontrole, čemu pogoduju i snažne kočnice s jakim servom (dobro 'grizu', što je Renaultov specijalitet

Vrijednost koncepcije je u činjenici što ima samo jedno bregasto vratilo, koje pokreće zupčasti remen (od lanca, zbog papreno skupe izmjene, zajedno s lančanicima, mnogi zaziru) i samo osam ventila ovaj motor obećava pouzdanost i niske troškove održavanja. Svakom godinom napreduje, a pogotovo otkad ga koristi Mercedes-Benz. Lijepo radi jer je fino izbalansiran, pa zbilja zaslužuje ocjenu koji mnogi koriste kao frazu - ‘prava mjera’.  Dobru ocjenu zaokružuje solidna, čvrsta izvedba (bogata oprema, naravno, tome pogoduje), te kvalitetno podvozje.

Premda straga nije multilink, postignut je dobar kompromis stabilnosti i udobnosti. Doplatni 17-colni naplaci poboljšavaju ležanje, ali, objektivno, nisu nužnost. I za Megane, kao i većinu modela C-segmenta najbolja du opcija 16-colni, jer nude sve bitno, a četvrtinu su jeftinije (usto duže traju). Megane je, poput prethodnika, ugodan za vožnju i ne umara, a u prvom planu je i sigurnost, pojačana izvrsnim rezultatima na Euro-NCAP testu. A cijene su, pogotovo za bazne verzije, korektne. 


POGON

Motor: 4 cil., SOHC, 8V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Obujam: 1461 ccm
Provrt x hod: 76 x 80, 5 mm
Kompresijski omjer: 15,2:1
Snaga: 81 kW/110 KS pri 4000/min
Moment: 260 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: na prednje kotače
Kočnice: samov. diskovi 280, diskovi 260 mm

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback C-segmenta, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4359 x 1814 x 1447 mm
Međuosni razmak: 2669 mm
Cd: 0,27
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1305/570 kg
Prtljažnik: 385 - 1245 l
Spremnik: 47 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 260 mm/diskovi 226 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/50 R17 (standardne 205/55 R16);


PERFORMANSE

Brzina: 188 km/h
0-100 km/h: 11,3 s
Potrošnja (EU): 4,2/3,4/3,7 l/100 km
Realna potrošnja: 5-6 l/100 km
CO2: 95 g/km


CIJENE

Testni model: 175.433 kn (23.391 eura)
Bez doplata: 151.900 kn (20.253 eura)
Osnovni benzinac: 119.900 kn (15.632 eura), TCe 100 Life Energy 
Osnovni dizelaš: 129.900 kn (16.936 eura), dCi 90 Life Energy


+ dizajn/izvedba
+ performanse
+ potrošnja
+ ležanje/sigurnost

- 5 godišnje jamstvo uz doplatu






Cindrić



Vulkal gume