26.9.2017. Autor: Roberto Baždo

Test: Renault Twingo GT Energy TCe 110: malena 'nervozna' jurilica za uživanje

Atraktivna sportska izvedba i respektabilnih 109 KS i 170 Nm na stražnjim kotačima pružaju užitak kontroliranog driftanja, prigovaraju mu na nemirnosti, a jedina je realna zamjerka visoka cijena

Proizvođači se nekada stvarno vole zaigrati, a najbolji dokaz je naš ovotjedni primjerak na testu. Maleni i simpatični Twingo ponudio nam je živahnih 109 KS. No, varate se ako mislite da je kao takav najsnažniji u klasi. Primjera radi,Volkswagen je pripremio Up! GTI od 115 KS, a već neko vrijeme aktualni Opel Adam S još je moćniji (150 KS). O Abarth 595 Competizione i najsnažnijoj izvedbi od 180 KS, nije potrebno trošiti riječi.

Usprkos tome što nije najsnažniji, Twingo GT ipak ima svoj adut koji ga čini jedinstvenim i podsjeća na dane legendarnih modela - 5 Turbo 2 i Clija V6, a to je njegov trocilindarski motor koji se krije ispod prtljažnog prostora, koji je limitirao mogućnosti francuskih inženjera. Cijenjeni Renault Sport iznenadio je tako u mnogome, svojim novim proizvodom, pogotovo ako se sjetimo da je primjerice prethodni R.S. model posjedovao čak 133 KS.

Renault Twingo GT se pokreće najsnažnijom verzijom 3-cilindraša smještenog poprečno straga, kakva je ugrađena i u 'bratski' Smart ForFour Brabus, sa 109 KS, pa krenimo redom: osnovni SCe 70 pokreće se atmosferskim 3-cilindrašem (koji pokreće i bazni Smart ForFour), obujma 999 ccm. Razvija 91 Nm pri 2850/min i 69 KS pri 6000/min. Srednji paket snage je TCe 90. Ugrađen je turbopunjač, a istodobno je smanjen obujam na 898 ccm, smanjivanjem hoda sa 81,3, na 73,1 mm, uz zadržavanje provrta od 72,2 mm.

Time je najveći moment porastao na 140 Nm pri 2500/min, a snaga na 90 KS pri 5500/min. Motor u testnom modelu tunirana je verzija, a iza oznake TCe110 krije se 109 KS pri 5750/min. Dodatnih 19 KS su dobili tako što turbo kompresor ispuhuje 23% više zraka, a poboljšano je i hlađenje zrakom za 12 % (atraktivni usis na karoseriji s lijeve strane, s ugrađenim ventilatorom), uz snažniju vodenu pumpu.

Kada se nađete prvi na semaforu i dočekate zeleno svjetlo, zaigrani motor doslovno ispaljuje Twingo GT. Zvuk je dobar, ali ne i previše sportski. Odmah je primjetna i njegova elastičnost, što je svakako dobro u gradskom okružju. Najveći okretni moment od 170 Nm dostupan je rano, na 2000 okretaja/min, koje nećete vidjeti na brzinomjeru, jer su francuski inženjeri procijenili da brojač okretaja nije potreban. Načelno i nije, ali ne sviđa nam se ta odluka!

Kada su već prihvatili posao s modelom, koji je najomiljeniji među pripadnicama ljepšeg spola, Renault Sport se odlučio pozabaviti i s drugim stavkama na automobilu. Karoserija je postala kruća za 40% uz pojačani zadnji poprečni stabilizator, što se poprilično osjeti u vožnji kada se sjetimo prethodno testirane izvedbe - SCe 70. GT inačica je također niža za 2 cm, a dojam je poboljšan s velikim za njega, 17 colnim kotačima (naprijed 185/45, straga 205/40).

Šire gume straga, a i dva ispušna 'topa', pokazuju da je riječ o 'ozbiljnoj spravi'. Jurilica sa stražnjim pogonom, po uzoru na nekadašnji Renault 8 Gordini ili Simcu 1000 Rally 2, pruža užitak vožnje, okretnosti i dinamičnosti, kakve se ne mogu naći. Kako mališan dolazi sa stražnjim pogonom, mnogi auto entuzijasti razveselit će tim podatkom, ali će ih razočarati činjenica kako se ESP ne može u potpunosti isključiti.

Twingo GT je lijepo sportski skockan, jasno, nema praktičnost klasičnih auta s prednjim pogonom, ispod prednje haube nema prtljažnika, nego su samo 'servisne stvari' - dolijevanje tekućina ta stakla, hlađenje kočnice, ali se vidi i masivno ojačanje, koje itekako pruža zaštitu kod sudara. Ne treba se plašiti da je manje siguran jer nema motor sprijeda, a usto, manji je rizik da će se zapaliti prilikom sudara.

Kratak prijenos (u drugom stupnju je limitator na 70 km/h) omogućava dinamična ubrzanja, stotku lovi za 9,6 s, a zbog stražnjeg pogona i širokih guma osigurana je savršena pogonska trakcija, pa na semaforu lako pobjegne i znatno snažnijima. Uz kratke stupnjeve, po 'duši' jurilica iz 60-ih, 70-ih, može se uživati u vožnji. Twingo je, zbog stražnjeg pogona malo 'nervozan', ali je za prave majstore to prava stvar.

Nenadmašan je na serpentinama, a okretnost i dinamičnost promjene pravca je 'drugi svijet' u usporedbi s konkurentima koji snagu usmjeravaju na prednje kotače. Baš se osjeća da je to jurilica, tome doprinosi snažan zvuk, u zavojima, ako se ide 'na nož', osjeća se tendencija zanošenja repa, ali kontroliranog, kad se nagaz gas. Onoga što se stručno naziva 'power-slide'. Široke stražnje gume i učinkovit ESP to brzo korigiraju.

Snage ima dosta i za autocestu, a brzina od 182 km/h, obzirom na snagu, nije nešto posebno (posljedica 'sandučaste' karoserije. Službeni prosjek od 5,2 litre nije baš realan, premda štedljivim ritmom može se trošiti manje od šest. Twingo svih motorizacija nije poznat po štedljivosti, ali, uz užitke koje pruža, to i nije najvažnije. Na testu smo trošili priličnim 8,2, ali u normalnoj vožnji može se očekivati oko sedam.

Cijena, eh cijena, to je problem (pogledajte niže). No, užici nikada nisu bili jeftini...


POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., 12V, zupčasti remen, blok od alu lijeva
Ugradnja: straga poprečno
Obujam: 898 ccm
Provrt x hod: 73.1 x 72.2 mm
Kompresija: 9,5:1
Snaga: 80 kW (110 KS) pri 5750/min
Moment: 170 Nm pri 2000/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: stražnji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: A-segm.,4V, 4 sjedala
Gabariti: 3595 x 1674 x 1557 mm
Međuosni razmak: 2492 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 8,6 m
Masa/nosivost: 1055/384 kg
Prtljažnik: 188 - 980 l
Spremnik: 35 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/De Dion
Kočnice: samov. diskovi 260 mm/242 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: prednja 185/45 R17, straga 205/40 R17

PERFORMANSE
Brzina: 182 km/h
0-100 km/h: 9,6 s
Potrošnja (EU): 6,5/4,5/5,2 l/100 km
Na testu: 8,4 l/100 km
CO2: 115 g/km

CIJENA
Cijena: testni model 117.293 kuna (15.850 eura)
Osnovni benzinac : 68.900 kuna (9.310 eura), SCe 70 Authentique
Osnovni dizelaš: nema u ponudi

+ temperament
+ krug okretanja
+ oprema
+ solidna izrada
- potrošnja
- cijena






Cindrić



Vulkal gume