8.9.2017. Autor: Roberto Baždo

Test: Seat Leon ST 1.6 TDI Style – naš favorit u kompaktnoj klasi

Dinamičan i nešto povoljnija alternativa VAG koncerna s dizelašem od 115 KS – dobro grabi i malo troši

Seat Leon, španjolski atraktivniji 'rođak Golfa (premda je to subjektivno), već nekoliko godina traži svoj dio kolača u još uvijek najpopularnijoj kategoriji u Hrvata, onoj kompaktnoj.

Ipak, neki zakoni i hijerarhija unutar koncerna mora se znati, pa je tako unutrašnjost i njena izvedba ipak za klasu lošija od rođaka iz Wolfsburga. Još uvijek je sve vrlo dobro, ali bez premium' dodira' kao u Golfu ili još elitnijem rođaku Audiju A3. No ergonomija je za pet, ili ako hoćete za deset. Osjećaj sjedenja u autu pojačava osjećaj potpune kontrole i ugodnosti, iako će se putnici nekada požaliti kako bi voljeli imati još više mjesta. Testirali smo model koji košta 152.291 kuna, što je relativno puno za Seat Leon kakav god bio. No,ako pogledamo što sve donosi, priča se bitno mijenja. Istina, ostaje upitnik treba li sve to prosječnom vozaču Seata.

Atraktivnom interijeru ponajviše cijenu podiže upadljivi i prilično funkcionalni Smart infotainment od čak 8 inča, koji nudi i full link povezivost. Koliko se Seat okrenuo novom dobu govore i dodatne opcije koji naš Style paket nije imao, ali uz nekoliko kvačica u konfiguratoru u Leonu možete dobiti bežično punjenje mobitela, ali i sustav ulaska, izlaska i pokretanja vozila bez ključa ''Kessy''. Također, ništa slabiji nije u pogledu sigurnosnih tehnologija, a posebno izdvajamo adaptivni tempomat (ACC) koji je dobrodošao ako ste većinu vremena na autocesti.



Položaj za volanom je izvrstan, sjedi se za dlaku niže nego u Golfu, a volan, mjenjač i ostale komande su za pet. Sve to pruža osjećaj upravljanja koji Leon gura uz bok najboljima u klasi – Golfu i Civicu.

Provjereni dizelaš obujma 1598 ccm donosi najvećih 115 KS otpušta tek pri 3250 i zadržava do 4000/min. Ubrzanja i međuubrzanja su takva, da možemo reći kako se radi o izuzetno elastičnom motoru. Jedino je razina buke malo veća nego u Golfu (dakle, izolacija je nešto lošija). Sklop dovoljno izravnog i osjećajnog upravljača, izvrsnog podvozja, koje je u testnoj verziji omogućava vožnju 'na nož' i uvjerljivog dizelskog motora omogućava brzu i sigurnu vožnju. Ležanje u zavojima je izvrsno te osigurava izvrsnu dinamiku kroz zavoje. Tome svakako doprinose i kotači normalnih dimenzija (205/55 R16), pa osim loših cesta ni parking na povišenim kolnicima (rizolima) neće biti problem.



Vrlina je i potrošnja od pet do šest litara. Toko hoće štedjeti lako će je spustiti ispod pet, a kod oštre je vožnje teško prijeći sedam Sve to ovom Seat Leonu daje snažne adute, pa bez previše razmišljanja možemo reći kako ovaj automobil spada u najbolju kupnju, ako ste pristrani ovoj klasi automobila.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

POGON
Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 85 kW/115 KS pri 3250 - 4000/min
Moment: 250 Nm pri 1500 do 3250/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 253 mm, ABS, ESP
Gume: 205/55 R 16

KAROSERIJA
Karoserija: kompaktni karavan, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 453,5 x 181,5 x 145 cm
Osovinski razmak: 263,5 cm
Prtljažnik: 587/1470 L
Masa/nosivost: 1270/550 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,2 m

PERFORMANSE
Najveća brzina: 191 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,1 s
Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,8 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,6 l/100 km

CIJENE
Testni model: 152.291 kn (20.524 eura);
Osnovni benzinac: 119.512 kuna (1.2 TSI Reference, 86 KS) -16.085 eura
Osnovni dizelaš: od 136.082 kuna (1.6 TDI Reference, 90 KS) – 18.315 eura





Vulkal gume


Cindrić