28.7.2016. Autor: Oliver Marić

Test: Suzuki Baleno 1.2 Dualjet GA

Nudi li itko više u klasi 4 metra?

Swiftu, gabarita 385 x 170 x 151, Suzuki je pridružio Baleno: 399,5 x 174,5 x 147. Je li riječ o nasljedniku? O tome se zasad ne priča, ali Baleno je već 90-ih, u prvoj izvedbi, bio pozicioniran pola klase iznad Swifta. Lakši je, a za klasu prostraniji. Osjetno brži (180/165 km/h), a 16 posto štedljiviji (4,2/5 l). To se zove napredak! Sklapa se u Indiji, a Swift u Mađarskoj. Promišljeno dizajniran, pola centimetra kraći od 4 m i toliko uži od 1,75 m, jer je to negdje fiskalna granica (ide u više od 100 zemalja), neočekivano je prostran, na prednjim i stražnjim sjedalima, gdje komforno mogu sjesti i krupniji. 

U izvedbi se nije rasipao novac, ali sve djeluje izdržljivo, malo dorađenije nego u Daciji, a daleko od 'jeftilena'. Usto je vrlo aerodinamičan i mase samo 920 kg. To je podloga za dobre performanse i nisku potrošnju. Testirali smo osnovni model s provjerenim benzincem od 1242 ccm, kojemu je preciznijim ubrizgavanjem i regulacijom snaga smanjena sa 94 na 90 KS, a moment povećan sa 118 Nm pri 4800/min na 120 Nm pri 4400/min. Sve su to preduvjeti za vožnju u visokom ritmu, respektabilnu obzirom na cijenu.

Bez luksuza, naravno, opremljena je unutrašnjost, naglašeno prostrano, što je zasluga širine od 174,5 cm, i funkcionalno. Osnovni paket ima ručnu klimu i el. Stakla. Rekordni komfor i prtljažnik od 355 litara po mjeri su C-segmenta od prije 15 godina, a u čvrstoj i laganoj izvedbi osnovni je benzinac od 90 KS poletan i malo troši Zbog toga, i niže mase, življi je nego u Swiftu. Za volanom je osjećaj kompakta, uz dobru vidljivost. Baleno se čvrsto drži podloge, upravljač je dovoljno precizan, a 5-stupanjski mjenjač zaslužuje peticu. 

Poletan je i štedljiv, što potvrđuje najveća brzina od 180 km/h i ubrzanje do stotke za 12,3 s do stotke, u baznoj verziju, puna je  šaka brade, pogotovo uz realnu potrošnju malo veću od pet litara. Ugodnoj i dinamičnu vožnju, pomaže čvrsta, a lagana izvedba. Spontano ubrzava, dobro leži, uz malo bučniji ovjes, a visoku ocjenu zaslužuju i kočnice, premda su straga bubnjevi. A zbog niske potrošnje ne treba žaliti što u ponudi (zasad) nema dizelaša. Baleno je tek u drugom pokušaju osvojio četiri zvjezdice po Euro-NCAP testu, ali kad se analiziraju slike izvrsnog stanja strukture karoserije nakon crash-testa, može se opravdano posumnjati u objektivnost testiranja.

Dobro se podsjetiti, prvi se Baleno (1995. - 2001.) proizvodio i kao limuzina, a novi na to ne računa, zasad se proizvodi samo kao hatchback. Pored dorađenog atmosferskog benzinca 1.2 iz Swifta nudi se 3-cilindraš 1.0 Boosterjet snage 111 KS. Dobra svojstva na autocesti i brzinu od 180 km/h zahvaljuje koeficijentu otpora zraka od 0,30, izvrsnom za 4-metarski auto, te povoljnom omjeru mase i snage.


POGON 

Motor: benzinski, 4 cil., 16V, zupč. remen, blok od sivog lijeva
Obujam: 1242 ccm
Provrt x hod: 73 x 74,2 mm
Kompresija: 11:1
Snaga: 66 kW (90 KS) pri 6000/min
Moment: 120 Nm pri 4400/min
Mjenjač: ručni, 5 st.


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback B-segm., 5 sj.
Gabariti: 3995 x 1745 x 1470 mm 
Međuosni raz.: 2520 mm
Cd: 0,30;
Masa: 920 kg
Prtljažnik: 355 l
Spremnik: 37 l
EuroNCAP:


PODVOZJE 

Ovjes: McPherson/polukrut
Kočnice: sam. diskovi 256 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Gume: 175/65 R 15


PERFORMANSE 

Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12,3 s
Potrošnja (EU): 5,3/3,6/4,2 l/100 km
Na testu: 5,7 l/100 km
CO2: 98 g/km


CIJENA 

88.000 kn (11.733 eura); to je najjeftiniji model, dizelaš nije u ponudi.


+ komfor
+ performanse
+ potrošnja

- bez razdjelnog preklapanje naslona







Cindrić


Vulkal gume