11.9.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Elegance

Pogođen redizajn začinio je perfektan turbobenzinac od 140 KS

Suzuki SX4 S-Cross (zašto dvostruko ime?!) u ožujku 2013. zamijenio je SX4 prve generacije (blizanca Fiat Sedicija, oba su stizala iz pogona Magyar Suzuki u mađarskom Esztergomu), kojega je većina dobro ocijenila te se godinama neloše prodavao. Ali da je bio hit - nije. Nasljednik je napravljen samostalno, a suradnja s Fiatom ograničena je samo na korištenje vrlo dobrog dizelaša 1.6 JTD sa 120 KS i 320 Nm (Suzukijeva oznaka D). Spretan kompaktni crossover posebno je bio isplativ u osnovnoj benzinskoj verziji 1.6 sa 120 KS, izvrsnog omjera plaćenog i dobivenog, komforan, okretan, korektno opremljen i nadasve kvalitetan (odlika svih Suzukija).

Nažalost, dizajn prednje maske malo je kome 'sjeo'. Daleko od toga da je prvouvedeni SX4 S-Cross ružan, no stilski dojam, pogotovo dizajn prednje maske, nikako mu nije bio vrlina. Znatno je veći uspjeh postigla nova Vitara, koja je iskoristila tehnologiju SX4 S-Crossa, prilagođenu u formu 'muškog' kompaktnog SUV-a, nalik klasičnom terencu. Vrline japanskog kompaktnog crossovera potvrdili su svi koji su ga kupili, ali to ipak nije bilo dovoljno za ekstra uspjeh. Bolje je dane krajem 2015. najavilo uvođenje turbobenzinca s direktnim ubrizgavanjem 1.4 Boosterjet sa 140 KS, najprije u Vitari, a sada i u SX4 S-Crossu.

Ipak, za 'boostanje' njegovog uspjeha ne bi bio dovoljan taj motor. Više, već ne prvi pogled, pomaže 'pogođen' redizajn, odnosno nova maska. Sve je tako dobro skockano da svjedočimo jednom od najuspješnijih redizajna od 2000. naovamo. Kupci su u prodajnom salonima već dobro reagirali. Osvježena je i unutrašnjost, a sve je vrline pokazao testni model 1.4 Elegance, sa srednjim paketom opreme i prednjim pogonom. O dvojbi 'prednji ili 4x4 pogon' više smo puta pisali, s jasnom preporukom za prvu opciju, ako baš ne treba 4x4 (što je uz prednji pogon s kontrolom proklizavanja i dobre gume i tada upitno). 

A s prednjim pogonom, zbog manje mase i manjih otpora, auto bolje ide i manje troši, po specifikaciji 0,2 l/100 km, realno do pola litre. Doduše, u ekstremnim je manevrima kroz zavoje teže kontrolirati pogonsko proklizavanje, ali to su zbilja nijanse. Usto se cijena povećava za nemalih 13.250 kn. S drugim od četiri paketa opreme (Comfort, Premium, Elegance, Elegance+) SX4 S-Cross je već vrlo dobro skockan i stoji 139.333 kn (naša preporuka). Testni Elegance za 152.450 kn (155.531 s klimom) pruža već i malo luksuza.

Dobar položaj za volanom i ergonomija pohvalni su bili već u prethodnom modelu, a s novim motorom sve dobiva dodatne vrijednosti. Naime, 1.4 Boosterjet zaslužuje sve pohvale i ako nekome zvuči pretenciozno tvrdnja da je trenutačno najbolji u klasi, vjerujte to ima utemeljenje! Ubrzanje do stotke za 10,2 s i najveća brzina od 200 km/h nisu spektakularni, niti nešto što ne nudi konkurencija. Ali nakon testne vožnje potvrđujemo što su odreda istaknuli svi testni vozači uglednih njemačkih izdanja: sve je uvjerljivo i nema uočljive mane.

Spontan odziv, elastičnost i ravnomjernost otpuštanja snage, respektabilne vršne karakteristike i brz, precizan mjenjač pokazuju da su japanski inženjeri odradili izvrstan posao (pogonski sklop i prijenos stižu iz Japana). Motor spremno reagira na gas u svakom stupnju i omogućava temperamentnu vožnju bez naglašenog napora. To je ukomponirano u fino izbalansirano podvozje, koje pruža izvrsnu stabilnost za auto sa 18 cm udaljenosti podnice od podloge, uz dovoljno udobnosti. I volan je primjer preciznosti, dobre reakcije i osjećajnosti. 

Sve zajedno donosi užitak vožnje, uz osjećaj visoke sigurnosti, a već je model iz 2013. uvjerljivo osvojio pet zvjezdica za sigurnost. Na testu smo prosječno trošili 6,5 litara, a ako se ne pretjeruje, u normalnoj je vožnji prosjek lako spustiti i ispod šest. Zbog toga je dobra alternativa dizelašu 1.6 D sa 120 KS, koji je, s malo nižom trošarinom, skuplji tek 3415 kn. Ali najisplativiji je 3-cilindarski 1.0 Boosterjet sa 112 KS, koji s baznim paketom Comfort stoji 116.174 kn. To je sasvim OK...


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


POGON 

Motor: turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, lanac/VVT, blok od alu lijeva;  dir. ubriz.
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1373 ccm
Provrt x hod: 73 x 82 mm
Kompresija: 9,9:1
Snaga: 103 kW (140 KS) pri 55000/min
Moment: 220 Nm pri 1500-4000/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4300 x 1785  x 1580 mm
Međuosni razmak: 2600 mm
Udaljenost podnice od tla: 180 mm 
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,4 m
Masa/nosivost: 1290/550 kg
Prtljažnik: 430  - 1269 l
Spremnik: 47 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 300 mm/diskovi 278
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/55 R 17 


PERFORMANSE

Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 10,2 s
Potrošnja (EU): 6,4/5,0/5,4 l/100 km
Na testu: 6,5  l/100 km; 
Emisija CO2: 120 g/km


CIJENA 

Testni model: 155.531 kn (20.737 eura)
Bez metalika: 152.458 kn (20.327 eura)
Osnovni benzinac: 116.174 kn (15.490 eura) - 1.0 Comfort, 112 KS
Osnovni dizelaš: 155.874 kn (20.783 eura) - 1.6D Premium, 120 KS


+ dizajn
+ performanse
+ ležanje/upravljivost
+ potrošnja

- nema bitnih mana






Cindrić


Vulkal gume