17.9.2017. Autor: Željko Marušić

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE Bi-tone Blue: Talent za štednju, bez rezanja cilindara

Spontan odziv na gas, pristojan temperament i povoljna potrošnja pokazuje kako 'downsizing' ima alternative. Sa 111 KS iz 1497 ccm bolji je od nabrijanih turbobenzinaca 1.0 s tri cilindra

Dugo su nam ispirali mozak kako je 'downsizing' jedino rješenje, dakle drastično smanjivanje obujma, uz turbopunjač (veće toplinsko i mehaničko opterećenje motora). Pokazao je to izvrstan Mazdin SkyActiv 4-cilindraš, to sada otkriva Toyotin 1.5 VVTi-E, najveći benzinac među autima kraćim od četiri metra. Upsizing kontra 'downsizingu' (smanjenju obujma, uz turbopunjač), novi je trend među benzincima: nakon Mazde 2 atmosferskog 4-cilindraša 1.5 u nižu klasu uvodi i Yaris.

Toyotin adut B-segmenta treće generacije stigao je krajem 2011. i odmah je postalo jasno da je jedan od najboljih B-segmenta. Nekome dizajn nije baš 'sjeo', ali to je pitanje ukusa. Čudo od prostora u auto dugom samo 394,5 cm zasluga je monovolumenske filozofije dizajniranja interijera. Redizajn je donio bogatiju opremu, usklađenu s novim standardima, obogaćenu gadgetima. Redizajn je donio i veća stražnja svjetla, koja povećavaju sigurnost, ali nisu baš efektna.

Osnovni je Yaris pokreće 3-cilindrašem 1.0 VVT-i sa 69 KS, kojeg nije za podcijeniti (155 km/h, 15,3 s), a onima koji traže snažniji benzinski motor na raspolaganju je sada novi 1.5 sa 111 KS, koji mijenja 1.33 s 99 KS. Kompresija čak 13,4:1, korištenje Atkinsonovog ciklusa rada i najveći toplinsku iskoristivost među benzincima recept su za štednju. Dobro je što cijena nije bitno promijenjena jer kupci dobivaju osjetno više - filigranskog benzinca koji ravnomjerno i ozbiljno vuče od niskih do visokih okretaja, skraćuje ubrzanje do stotke sa 11,7 na 11 s, a usto je štedljiviji.



Pozitivan se dojam osjeća već kad se pokrene motor, jer je uglađeniji, a spontanije reagira na gas. Yaris je tipičan 'inside-out' auto, ozbiljniji izvana nego iznutra. Premda dužinom 395 cm je među najkraćima u klasi, Yaris treće generacije djeluje ozbiljno, privlačno i solidno. Dobro se posjetiti da je prvi predstavljen na jesen 1999. te osvojio titulu 'Europskog auta 2000. godine', a drugi na jesen 2005. Treći Yaris koristi stilske elemente novog Avensisa, što ga čini većim, ali nije baš ljepotan.

Neobično je prostran, popu za klasu većeg auta, a uvjerljivom dojmu pomaže novi benzinac. Nudi privlačan spoj performansi (175 km/h, 11 s) i potrošnje koja u realnim uvjetima iznosi oko 5,5 litara, a oni koji žele štedjeti, proći će i s pet. Prijenos je razmjerno dug, pa uz povoljan omjer mase i snage (9,6 kg/KS) omogućava ugodnu, dinamičnu i štedljivu vožnju i na autocesti. Ovim je poletnim i štedljivim benzincem Yaris dobio još 'godinu mira' na tržištu, pred dolazak potpuno novog modela četvrte generacije, koji se očekuje 2019.

POGON
Motor: benzinski, redni, 4-cil., blok od alu lijeva, dva bregasto vratila (lanac)
Obujam: 1497 ccm
Snaga: 82 kW/111 KS pri 6000/min
Moment: 136 Nm pri 4400/min
Kompresija: 13,4:1
Mjenjač: ručni sa 6 st.
Start/Stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segmenta, 5 vrata
Gabariti: 3945 x 1695 x 1510 mm
Međ. razmak: 2510 mm
Cd: 0,30
Masa/nosivost: 1065/420 kg
Prtljažnik: 286/768 L
Krug okretanja: 9,9 m
Spremnik: 41 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 262 mm/diskovi 251 mm
Ručna: mehanička
Gume: 195/60 R 16

PERFORMANSE
Brzina: 175 km/h
0-100 km/h: 11,0 s
Potrošnja (EU): 6,3/4,2/5,0 l/100 km
Na testu: 7,1 l/100 km
CO2: 112 g/km

CIJENA
Testni model: 121.500 kn (16.609 eura)
Bez dodatne opreme: 115.900 kn (15.557 eura)
Osnovni benzinac 5V: 86.400 kn (11.597 eura), 1.0 VVT-i Luna, 69 KS
Osnovni dizelaš 5V: 114.900 (15.423 eura), 1.4 D-4D Luna, 90 KS

+ temperament/odziv
+ povoljna potrošnja
+ velik komfor
+ bogata oprema
- dizajn straga




Vulkal gume


Cindrić