18.7.2017. Autor: Matko Jović

Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 4MOTION AT Aventura

Golijat koji kombinira luksuz i performanse poslovne limuzine te mogućnosti klasičnog, teškog terenca i lakog transportera

Moć. Nema boljeg opisa za ono što doživljavate već samo gledajući Amarok, a pogotovo za upravljačem. Iako po dimenzijama nije najveći u ovoj klasi, njegova je pojava impresivna, čak pomalo zastrašujuća. Vjerojatno su to Volkswagenovi dizajneri i imali na umu kad su radili redizajn Amaroka budući da je ovo najjači pick-up na tržištu te jedini koji se nudi isključivo s V6 motorima pa je i red da izgleda moćno.

Zasad su u ponudi dvije izvedbe motora, sa 150 kW (204 KS) te 165 kW (224 KS) sa stalnim pogonom na sve kotače i (samo) automatskim mjenjačem s osam brzina. Kasnije dolazi i izvedba sa 120 kW (163 KS) koja će imati uključivi pogon na sve kotače i (samo) ručni mjenjač.

Vanjski izgled, osim maske, nije pretrpio značajnije izmjene no zato je prilično promijenjena unutrašnjost koja je dobila potpuno novu armaturna ploču i sada prilično podsjeća na izvedbu u Multivanu ili Passatu. Amarok je i prije bio jedan od najbolje opremljenih i najluksuznijih pick-upova na tržištu, a s novim modelom je to još samo dodatno naglašeno.

Osim turbodizelaša 3.0 V6 tu je i kožna unutrašnjost te veliki 6,3" višenamjenski zaslon osjetljiv na dodir te gomila druge opreme. Danas brojni proizvođači ističu kako je ugođaj u njihovim pick-upovima kao i u automobili, no Volkswagen je jedan od rijetkih gdje je to zaista i istina. Da stvar bude bolja, Volkswagen je uz novi model ponudio i posebnu Aventura izvedbu koja nudi još jednu razinu više od luksuznog Highlinea.

U njemu su posebne presvlake, multifunkcijski kožni upravljač se polugicama za promjenu brzina, atraktivni kromirani Styling Bar "Plus" te 20 colni naplatci (Aventura kreće s 19 cola, a 20 je opcija). Dio paketa su i bixenon svijetla s LED dnevnim svjetlima te ergoComfort sjedala koja se mogu podešavati na 14 načina. Ne treba zaboraviti ni efektnu Ravena plavu metalik boju. Sve u svemu popis serijske i dodatne opreme izgleda poput telefonskog imenika i nema previše smisla nabrajati što sve ima. Ima sve.

Kad se sve uzme u obzir ne čudi što osjećaj u unutrašnjosti više liči na luksuzni SUV nego na radno vozilo, no to je ono što se i željelo postići s ovakvom izvedbom. Budimo iskreni, nitko neće kupiti ovako nešto da bi mu služilo (samo) za rad.No ono što ipak pobuđuje najviše pažnje je V6 motor koji je izvedenica motora 3.0 TDI motora kojeg koriste Audijevi model te Volkswagen Touareg. Testirana izvedba je i najjača u ponudi: 165 kW (224 KS) koji se uz funkciju overboost kratkotrajno povećava na 180 kW (245 KS).

Još impresivnije zvuči podatak o okretnom momentu koji je golemih 550 Nm. Prijenos snage je preko 8-brzinskog ZF automatika koji je jedan od najboljih mjenjača koje možete kupiti novcem. Okretom ključa V6 se oglašava tihim i prijetećim brujanjem koje pritiskom na gas prelazi u potmulu grmljavinu. Amarok se ispaljuje nevjerojatnom brzinom dok mjenjač rafalno mijenja stupnjeve prijenosa. Ubrzanje od samo 7,9 sekundi do 100 km/h uvijek djeluje impresivno, ali je osjećaj vrlo poseban kad to napravite s vozilom koje teži gotovo dvije i pol tone. Potrošnja se kreće oko deset litara, a na otvorenoj cesti i manje što je dobro za vozilo ove mase i snage te aerodinamike.

Imajući na umu poprilične dimenzije kao i masu vozila, Amarok se vozi začuđujuće dobro. Vrlo je stabilan i nema previše naginjanja u zavojima, a dobrim voznim svojstvima doprinosi i velika količina gripa koju osigurava stalni pogon na sve kotače. Iako stražnji kraj ima krutu osovinu s lisnatim oprugama poskakivanje nije previše izraženo i udobnost vožnje je na solidnoj razini, naravno za jedan pick-up. Testirani primjerak imao je heavy-duty lisnate opruge s 3+2 umjesto 2+1 lista koje su obvezne u vozilima s kukom. Stoga je i najveća dopuštena masa povećana na 3080 kg.

Uz snažni motor ide i sofisticirani prijenos snage. Pritom nije važan samo 8-brzinski automatski mjenjač već i stalni pogon na sve kotače sa središnjim Torsen diferencijalom s djelomičnom blokadom koji može ovisno o situaciji, prebaciti cijeli iznos okretnog momenta na stražnje odnosno prednje kotače. Radi se u stvari o quattro pogonu kojeg koristi Audijevi modeli i ovako nešto nema ni jedan drugi pick-up na tržištu. Tu je i mogućnost potpune mehaničke blokade stražnjeg diferencijala.

Ipak Amarok u Aventura izvedbi i 20 colnim kotačima nije pickup teški off-road pa nema ni klasični reduktor već samo prekidač za off-road režim, kojim se mijenja funkcioniranje ABS-a. Zbog nedostatka reduktora prva brzina je nešto "kraća" odnosno s većim prijenosnim odnosom prilagođenom sporom kretanju po terenu dok je istodobno zadnji stupanja prijenosa "produljen" kako bi se štedjelo gorivo.

Zasad se nudi samo izvedba s dvostrukom kabinom što znači da se plaća i trošarina što u kombinaciji sa snažnim motorom i bogatom opremom nužno znači i ozbiljnu cijenu. S motorom od 150 kW početna cijena je 318.269 kn. No luksuz i snaga nikad nisu bili jeftini. Amarok je "posudio" i neke od sustava pomoći od putničkih modela pa se u opremi i multikolizijska kočnica koja automatski zaustavlja vozilo nakon sudara kako bi se spriječili naknadni sudari. Tu su i svjetla za maglu s integriranim svjetlom za skretanje te pomoć pri kretanju uzbrdo te pomoć pri spuštanju kakvi su uobičajeni kod SUV vozila.

Treba istaknuti kameru za vožnju unatrag te vrlo dobar infotainment sustav s dobrim ozvučenjem i jednostavnim povezivanjem s telefonom. Premda se nudi samo u izvedbi s dvostrukom kabinom što i nije najbolje za dugačke terete, Amarok ima najširi teretni prostor s 1.222 mm između lukova kotača što omogućuje poprečni smještaj euro palete. Teretni prostor ima površinu od 2,52 m2, četiri ušice za pričvršćenje tereta dok je testirani primjerak imao i unutarnji zaštitni premaz te rolo poklopac teretnog prostora (doplata 22.225 kn).

Osim što je najsnažniji, novi Amarok je i najluksuzniji pickup na tržištu i ako tražite ultimativno vozilo s kojim možete svugdje, onda ne morate dalje tražiti.

POGON
Motor: turbodizelski, V6, 24V, lanci, kućište i blokovi od sivog lijeva, sprijeda poprečno
Obujam: 2967 ccm
Provrt x hod: 83 x 91,4 mm
Snaga: 165 kW (224 KS) pri 3000 - 4500/min
Moment: 550 Nm pri 1400 - 2750/min
Mjenjač: automatski, 8 st
Pogon: stalni 4x4, sa središnjim diferencijalom Torsen
Start/stop: da.

KAROSERIJA
Izvedba: pickup D-segm, 4 vrata
Gabariti: 5321 x 1954 x 1834 mm
Međ. razmak: 3097
Teretni prostor: 1555 x 1620 x 508 mm
Cd: 0,34
Masa/nosivost: 2394/686 kg
Krug okretanja:12,95 m
Spremnik: 70 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/krut s lisnatim oprugama (3+2)
Kočnice: samov. diskovi 330 mm/diskovi 310 mm
Ručna: mehanička
Gume: 255/50 R 20

PERFORMANSE
Brzina: 193 km/h
0-100 km/h: 7,9 s
Potrošnja (EU): 8,7/7,3/7,8 l/100 km
Na testu: 10,0 l/100 km
CO2:203 g/km

CIJENA
Cijena: 473.376 kn (63.117 eura)
Osnovni model: 318.269 kn (42.436 eura)




CHR





Vulkal gume