18.10.2016. Autor: Željko Marušić

Test: Volkswagen up! 1.0 high, dovoljno mu je 60 KS

Za peti (!) rođendan ušminkan i bolje opremljen, uz doplatu sa 1.0 TSI/90 KS nudi sportski užitak

Volkswagen up! je krajem 2011. postao novi njemački adut u A-segmentu i već tada uvjerili smo se koliko je pametno konstruiran. U malim gabaritima (354 x 164,5 x 149 cm) ponudio je komfor solidnog automobila, uz prtljažnik od 250 litara. Gotovo svi koji su ga vozili, ili su se vozili u njemu, potvrdit će kako je iznutra veći nego se može očekivati. I da više, gotovo i ne treba.

Nedugo nakon njegovog uvođenja stigli su 'blizanci', Škoda Citigo i Seat Mii, na hrvatsko tržište samo češki model, ali brzo je povučen, kako ne bi 'kanibalizirao' Volkswagenov 'original'. To naizgled ima i logike, jer je riječ o potpuno istom autu. Po istoj se logici na našem tržištu nudi Citroën C1, ne i potpuno jednaki Peugeot 108. Toyota Aygo ipak je malo drukčija.

Sve bitno o Volkswagen up!-u upoznali smo na testu prije četiri i pol godine, nekoliko mjeseci nakon što je došao na tržište. Već tada upoznali smo sve bitno i otada se nije nimalo promijenio. Za novi, redizajnirani model možemo samo kazati da je 'isti, ali malo finiji'. Testirali smo najopremljeniji model, s osnovnih 60 KS i moramo kazati - to je za ovaj auto 'puna šaka brade'. Prije toga moramo zaključiti...

... da mu fino pristaju LED elementi, otmjenija, dorađenija unutrašnjost, a svako put kad sjednemo u up! zaključimo - pa to je već ozbiljan auto! A, bogami, i dobro ide. Jer uz ubrzanje do stotke od 14,4 s i najveću brzinu od 161 km/h, što kazati, nego - super. Mlađi ne znaju, ali početkom 70-ih se 15 s do stotke i 150 km/h smatralo polu-sportski. A 13 s do stotke i 160 km/h postizali su BMW 1300 i Alfa Romeo Giulia 1300, i tu su počinjali pravi sportaši. Pa neka netko kaže da je to malo.

A ako ipak želite više, možete izabrati verziju istog motora sa 75 KS (do 5000/min ide isto kao verzija sa 60 KS), jer postiže 171 km/h i 13,2 s. Sjećam se, 1970. to su bile performanse najsnažnije Opel Mante 1900 SR, uvedene da se suprotstavi Ford Capriju. A ako je i to malo, redizajnirani up! je opremljen novim turbobenzincem s direktnim ubrizgavanjem 1.0 TSI sa 90 KS, koji će uskoro biti bazni motor redizajniranog Golfa 'sedmice'.

E taj motor omogućava već sportski temperament - ubrzanje dp stotke za 9,9 s i najveću brzinu od 185 km/h.  Dakle, tko traži malu jurilicu, ne treba puno tražiti. A taj motor to omogućava uz vrlo nisku potrošnju - deklarirani je prosjek 4,4 litre, dakle, može se zadovoljiti s pet do šest. Ako se baš gazi, i više. No vratimo se testnom modelu. Za normalnu vožnju, ne samo u gradu, to je zanimljiva opcija.  Uz normalnu, umjerenu vožnju, prosjek je lako spustiti ispod pet litara.

Ali da je baš jeftin, kao i svaki Volkswagen - nije!


+ prostranost
+ potrošnja
+ čvrstoća/sigurnost

- skupe doplate


POGON 

Motor: turbodizelski, 3 cil., DOHC, 12V, zupčasti remen, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 74,5 x 76,4 mm
Kompresija: 10,5:1; Snaga: 44 kW (60 KS) pri 5000 - 6000/min
Moment: 95 Nm pri 3000 - 4300/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da


KAROSERIJA 

Izvedba: hatchback A-segm.5V, 4 sjedala
Gabariti: 3540 x 1645 x 1489 mm
Međuosni razmak: 2320 mm
Cd: 0,32;
Krug okretanja: 9,8 m
Masa/nosivost: 943/357 kg
Prtljažnik: 250 - 950 l
Spremnik: 35 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica


PODVOZJE 

Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 256 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 185/55 R 16 (standardne 165/70 R 14)


PERFORMANSE

Brzina: 161 km/h
0-100 km/h: 14,4 s
Potrošnja (EU): 5,0/3,6/4,1 l/100 km
Na testu: 6,0 l/100 km; CO2: 95 g/km


CIJENA 

Testni model: 89.471 kn (11.929 eura)
Osnovni model (5V): 77.239 kn (10.299 eura) - 1.0 take, 60 KS





Cindrić




Vulkal gume