22.4.2015. Autor: Željko Marušić

U Provansi smo vozili Renault Espace pete generacije

Poznati MPV postao dinamičan crossover s twin-turbodizelašem 1.6 od 160 KS

Espace, jedan od modela po kojima je Renault pokazao revolucionarnost, jer je 1984. uveden kao prvi europski MPV (prvi svjetski bio je Chrysler Voyager) u petoj je generaciji napustio izvornu koncepciju. Naime, i drugi model, predstavljen 1991., kao i treći iz 1997. i četvrti iz 2003. napravljeni su po monovolumenskoj formi. Posljednji, koji je na tržištu izdržao gotovo 12 godina, proizvodio se kapo normalni dugačak 466 i rastegnuti sa 486 cm.

Novi je zadržao koncepciji sa sedam sjedala, ali je bitno unaprijedio, jer omogućava električno preklapanje, preko tableta i izbor najpovoljnije konfiguracije. Automobil je nabijen ni-tech pomagalima, 'skockan' modernistički i na drugi način, jer su Francuzi konačno shvatili kako Nijemcima ne mogu u D-segmentu konkurirati u standardnim formama. Također, pad interesa kupaca za klasičnim MPV-om, a popularnost crossovera ponukala ih je da takvom koncepcijom obdare peti Espace.

Već na prvi pogled vide se bitne razlike, jer je povećana udaljenost podnice od tla sa 120 na 160 mm, a kotači su na felgama od 17 cola u osnovnoj konfiguraciji, s mogućnošću doplate do 20. Dužina je praktički neizmijenjena, odnosno smanjena sa 4859 na 4857 mm, a pritom je međuosni razmak povećan sa 2870 na 2884 mm. Širina je povećana sa 1859  na 1888, a visina smanjena sa 1750 na 1677 mm. Ispeglana je silueta te je postignut za tu klasu izvrstan koeficijent otpora zraka od 0,28. Sa svih sedam sjedala u funkciji ostaje prtljažnik od 247 litara, a kad se preklope sva sjedala osim prednjih na rapolaganju je čak 2107. To je jak adut novog Espacea.

Položaj sjedenja je povišeniji s malo većim nagibom unatrag, kao u većini novih crossovera, a izvedba je funkcionalna i modernistička. U ponudi motora je 1.6 turbobenzinac s direktnim ubrizgavanjem TCe 200, koji premda nominalno troši samo 6,2 litre neće se uvoziti kod nas. Najvažniji će biti osnovni dCi 130, već dobro poznati turbodizelaš 1.6 s direktnim ubrizgavanjem, snage 130 KS i momenta 320 Nm. S ručnim 6-stupanjskim mjenjačem do stotke ubrzava za 10,7 s, postiže 191 km/h i prosječno troši 4,4 litre (realno 5,5).

Top verzija, koju smo vozili, upregnuta je u twin-turbo verziju turbodizelaša dCi 160, koji sa 160 KS i 380 Nm uspostavlja nova mjerila u klasi 1.6. S automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva (benzinac TCe 200 ima sedam) ubrzava za 9,9 s, postiže 202 km/h a dinamičnost povećava masa smanjena za čak 250 kg i ima deklariranu potrošnju 4,6 litara. Ta je verzija opremljena i sustavom upravljanja pomoću četiri kotača 4WS (4 Wheel Steering), koja omogućava zakretanje stražnjih kotača u istom smjeru kao prednjih (do 60 km/h, kako bi se povećala okretnost) i suprotno od prednjih (iznad 60 km/h, radi povećanja dinamičke stabilnosti).

U vožnji ne najsnažniji dizelski Espace dinamičan i okretan, premda ne i sportski (za to treba više snage). Naglasak je na udobnosti i dobrom prigušenju vibracija, a elektroničko poluaktivno podvozje dobro objedinjuje stabilnost i udobnost. Novi je Espace opremljen i svom mogućom elektroničkom logistikom za povećanje sigurnosti (autonomno kočenje, upozorenje na izlazak iz staze, mogućnost aktivnog tempomata...), pa je vožnja ugodna i sigurna. Uz povišeni crossoverski ugođaj  sve je podignuto na višu razinu, te se može uživati u 'peglanju zavoja', a istodobno visokoj udobnosti. O tome će biti još impresija.

Cijena? Eh, jedino to može biti 'mali' problem, jer će osnovni model stajati 279.900 kn (s pet sjedala, 130 KS i ručnim mjenjačem), a najskuplji 369.900 kn. Prvi se primjerci očekuju na ljeto.




Vulkal gume



Cindrić


Vulkal gume