9.5.2013. Autor: Kristian Sikavićev

U UMAGU PREDSTAVLJEN RENAULT CAPTUR, FRANCUSKI CROSSOVER NIŽE KLASE

Višebojac na bazi Clija s turbobenzincem od 90 KS po cijeni od 101.900 kn

Na hrvatskoj prezentaciji predstavljen je novi francuski adut - Renault Captur. Radi se o crossoveru niže klase (B-segmenta) i 'na prvu loptu' mnogi su rekli da se radi o blizancu Nissan Jukea, sličnog modela iz istog koncerna. No, premda su slični, imaju drukčiju koncepciju platforme. Dužinom od 412 cm Captur je centimetar i pol kraći, ali mu je međuosni razmak sa 260,6 gotovo osam centimetara veći nego u Jukeu. Širina od 178 cm je centimetar i pol veća, a visina od 156,6 cm je praktički jednaka.

Captur je predstavljen na salonu u Ženevi i već tada je bilo jasno da se radi o zanimljivoj izvedenici novog Clija. Francuski su se dizajneri potrudili da osiguraju više komfora i to su uspjeli. Na pomalo luksuzno oblikovanim sjedalima sjedi se ugodno i blago povišeno, a unutrašnji dizajn i oprema izvedeni su iz Clija. Udaljenost podnice od podloge od 17 cm pokazuje da je Captur namijenjen i izletima izvan asfalta, premda se isporučuje samo s prednjim pogonom. U unutrašnjosti je osjećaj vožnje većeg automobila.


Šest centimetara veća dužina nego kod Clija (412 cm) i međuosni razmak kompakta osiguravaju pristojnu prostranost. Solidan je i prtljažnik, od 377 do 455 litara

Glavninu ponude činiti će turbobenzinci 0.9 TCe sa 90 KS (trocilindarski) i 1.2 TCe sa 120 KS (četverocilindarski), a najzanimljiviji u ponudi bit će provjereni turbodizelaš 1.5 dCi sa 90 KS. Zanimljiv u ponudi je automatski mjenjač sa šest stupnjeva i dvostrukom spojkom, koji je zasad dostupan s benzincem 1.2 TCe. Captur je solidno napravljen i dobro opremljen. Solidna razinu završne obrade, koju smo uočili već u Cliju, 'za dlaku' je poboljšana Te je vožnja ugodna.

Instrumenti su pomalo neobični, ali pregledni, funkcionalnost je OK, a jedino smo poželjeli nešto kraći hod mjenjača. Za pohvalu je uzdužno pomicanje stražnje klupe, što bitno povećava funkcionalnost. Captur se dobro ponaša u gradu, a povišena podnica je kao stvorena za penjanje na rubnjake. Dobro se nosi i s autocestom, čak i u osnovnoj verziji sa 90 KS. Jednako snažan turbodizelaš je ipak uvjerljiviji, što je zasluga momenta od 220 Nm. Kod benzinca treba računati na potrošnju od 6 do 7 litara, a kod dizelaša je prosjek lako spustiti na manje od pet. Sve to pokazuje da je Renault ponudio zanimljiv model, koji će osvježiti ponudu B-segmenta


Korektnom cijenom od 101.900 do 136.900 kn Captur se nada solidnom uspjehu na našem tržištu, a glavna mu je vrlina da, osim Nissana Juke, praktički nema izravnog konkurenta

(žm)




Vulkal gume


Cindrić