1.9.2015. Autor: Željko Marušić

U Zagrebu, 15 dana prije svjetske premijere, otkrivena nova Opel Astra

Osnovni benzinac 1.4/100 KS stajat će 122.000 , a dizelaš 1.6 CDTI/95 KS 135.000 kn

Dva tjedna prije svjetske premijere našim je novinarima predstavljena Opel Astra pete generacije.  Po prvi smo put imali priliku upoznati novi adut iz Rüsselsheima, koji će službeno će biti predstavljena na salonu IAA 2015 u Frankfurtu (17. do 27. rujna). Opelov je novitet ugodno iznenadio, izgleda atraktivno i dinamično, komfor je veći, posebno straga, položaj za volanom bolji. Svojevrsna je pretpremijera uspjela, mnogi nisu krili zadovoljstvo, a svemu je doprinio osjećaj finije izvedbe i veće kvalitete. 

Prvi se primjerci na našem tržištu očekuju u studenom, a cijena će startati sa 122.000 kn, koliko će stajati provjereni osnovni benzinac 1.4 sa 100 KS. Osnovni dizelaš 1.6 CDTI sa 95 KS stajat će oko 135.000 kn. Cijene će, dakle, biti malo niže nego kod glavnog konkurenta, Volkswagen Golfa. To je bilo i očekivano, premda će biti i razočaranih cijenom. Ali nova Astra izgleda vrijedno i funkcionalno, a i dizajn je vrlina.  Da ne bi bilo zabune, radi se o sedmoj generaciji kompakta iz Rüsselsheima, s prednjim pogonom i poprečno ugrađenim motorom. 

Prvi je, kao odgovor Golfu, stigao u rujnu 1979. Nosio je legendarno ime Kadett i oznaku D, a prva su tri Kadetta imala klasičnu koncepciju, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga, preko krutog mosta. Kultni je status stekao B, koji je, ako niste znali, bio prvi njemački 'Das Auto' (u marketinškom smislu, naravno). A prapredak svih bio je Kadett I iz 1936., po kojem se od 1947. do 1956. proizvodio Moskvić serije 400 (Sovjeti su u sklopu ratne reparacije proizvodnu liniju prebacili u Moskvu). Kako bilo, u osam je desetljeća proizvedeno 24 milijuna Opela niže-srednje klase, a 11. serija ukupno trebala bi slavni njemački brend, koji posljednjih pet godina živi 'na aparatima', vratiti u život. 

Na najvažnijem, njemačkom tržištu lani je prodano 46.193 Astri i čak 255.984 Golfa! Pametnome dosta. Zbog toga su u Opelu zasukali rukave i, za razliku od prošle jeseni predstavljene Corse E, dorađene i redizajnirane serije D, Astra K je potpuno nova. Toliko poboljšana u usporedbi s još uvijek aktualnom J, da teško može stati u istu rečenicu s njom. Zadržan je stil prethodne (s petsto se metara vidi da je riječ o Astri), ali je znatno privlačnija. 

Najvažnije: masa je smanjena 120 do 200 kg, ovisno o modelu (najviše uz 3-cilindarski turbobenzinac 1.0), no Astra K s masom ipak starta od 1270, a Golf VII od 1205 kg. Uzme li se u obzir da je 'dijeta' provedena korištenjem tanjeg lima od čvrstog i ultračvrstog čelika te olakšanjem svih sklopova, ne treba dvojiti da će osvojiti pet Euro-NCAP zvjezdica za sigurnost. Skraćena je 4,9 cm, ali je sa 437 još uvijek 11 duža od Golfa. 

Smanjen je međuosni razmak na 266 cm (-2,3), a, pazite sad, prostor za koljena povećan 3,4 cm! Ne na račun prtljažnika, koji je zadržao solidnih 370 litara. Reducirana je i visina na 146 cm (-2,6), ali je širina od 182 cm 'za dlaku' veća (+0,5). Time je sniženo težište, pa je nova Astra poletnija i stabilnija. Izvještaji s prvih testnih vožnji potvrđuju da je užitak vožnje za klasu poboljšan. Onaj 'vozački' ugođaj i užitak upravljanja, koji je vrlo dobar u Golfu, a izvrstan u Focusu, više neće biti mana 'predebelih' Opela. 

Privlačan i dinamičan stil vanjštine 'prelio' se u unutrašnjost. Na dublje profiliranim 'sicevima' sjedi se prirodnije, manje je mirisa plastike, a dizajn otmjeniji. Posebno na prednjoj armaturi s instrumentnom pločom, koja je uz sve 'hi-tech' elemente jednostavnija i preglednija. Veliki su noviteti pod haubom, premda bazni model, koji će u Njemačkoj stajati 17.260 eura, ima dosadašnji benzinac 1.4 sa 100 KS, koji troši pet litara, 10 posto manje od prethodnog. Posebno je zanimljiv 3-cilindarski benzinac s direktnim ubrizgavanjem 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo sa 105 KS (u Njemačkoj 17.960 eura), koji je sa 4,3 litre čak 27 posto štedljiviji od dosad najštedljivijeg benzinca. 

Iznad njega novi je 4-cilindarski 1.4 Ecotec Direct Injection Turbo, sa 125 i 150 KS, izveden iz 3-cilindraša. U dizelskoj ponudi, koja će u Njemačkoj startati sa 20.260 eura, jedan je, ali vrijedan 1.6 CDTI, razvijen u suradnji s Fitom, snage 95, 110 i 136 KS. Bazni troši samo 3,4 litre, 17 posto manje od jednako moćnog prethodnika 1.3 CDTI. Oprema je rangirana u paketima Selection, Edition, Dynamic i Innovation, a prodaja kreće najesen, po nešto višim cijenama od njemačkih. 

Kombi-limuzina će do proljeća 2016. biti jedina u programu, kad se očekuju karavan Sports Tourer (pokrivat će trećinu ponude) i polu-kupe GTC s troja vrata. Sudbina limuzinskog modela Sedan zasad je otvorena, zbog malog interesa na europskom tržištu, a Cascada, malo uspješna kabrioletska izvedenica Astre J, predstavljena na jesen 2012., zasad ostaje ‘u igri’. Top-gun verzija OPC, sa 300+ konja, ‘protuotrov’ Golfu R I Focusu RS, očekuje se krajem 2016.


A sada bitne odrednice:

-     nova platforma: D2XX GM-ov je odgovor na Volkswagenovu MQB. Premda je međuosni razmak smanjen 23, straga ima 34 mm više mjesta za koljena
-    dužina je smanjena sa 442 na 437, visina sa 148,5 na 146, razmak sa 268,5 na 266, a širina povećana sa 181,5 na 182 cm
-    uzdužna ojačanja karoserije povećavaju atraktivnost i čvrstoću karoserija te direkcionalnu stabilnost pri većim brzinama
-    koeficijent otpora zraka smanjen je na 0,29, a karoserija izrađena od visokočvrstog čelika
-    užitak upravljanja s preciznim volanom i mjenjačem za oktavu je povišen i može se mjeriti s Focusom
-    dizelaš 1.6 CDTI sa 95, 110 i 136 KS najvažniji je u ponudi, osnovni je benzinac 1.4 sa 100 KS, a slijede 1.0 Turbo sa 105 i 1.4 Turbo sa 125 i 150 KS
-    super bez Multilinka: premda je straga zadržan polukrut ovjes,  ležanje i preciznost upravljanja su za pohvalu








Vulkal gume